Het grote suzuki V-strom topic deel 3

1:22 is heel gemakkelijk te halen. Flink doorrijden in Luxemburg afgelopen woensdag resulteerde bij mij in dat verbruik.
Wat ik weet is dat de 650 van '07 en later wat vernieuwd werd. Dubbele bougies per cilinder en een 20mm langere wielbasis (achterbrug) en wellicht wat meer.
 
Vanaf 2007 heeft de strom ABS, een langere wielbasis en een iets gunstiger verbruik.
(van 2006 en eerder hoor je vaak een verbruik net onder de 1:20, 2007 en later net boven de 1:20)

De subframes zijn wel wat gevoeliger voor roest dan de gemiddelde honda, maar ik vond het bij mijn strom nog alles meevallen (ook een buitenslaper).
 
Laatst bewerkt:
Mijn eerste V-Strom was een K8. Gebruik lag gemiddeld 1:20/1:22. Het was een buitenslaper maar weinig last van roest. De L2 die ik nu rijd is zuiniger en ook geen last van roest.
Ik zou zeker voor een ABS model gaan, dus vanaf K7

Maar natuurlijk is het moeilijk te vergelijken met een Pan 8-)
 
Heb een 2007 met ABS op het oog. Heeft een driedelige kofferset, middenbok, flip-up ruit, handkappen en handvatverwarming, carterbeschermplaat, 12V aansluiting en nog wat kleine dingen. Heeft een slordige 36000 gelopen. Prijsidee 4000 euro, lijkt mij niet slecht. Met een beetje geluk morgen even kijken.
 
Succes morgen. Weinig kilometers en aardig wat extra's

Mijn L2 heeft er inmiddels al dik 82.000km op zitten. Dus dat zit wel goed.
 
Denk dat die van hierboven het niet gaat worden. Kreeg vandaag een mailtje dat er iemand uit Zeeland (!) gaat komen kijken en 4100 heeft geboden. Als je zo een eind gaat rijden, en dan de motor niet koopt, moet er wel iets vreemds met het ding aan de hand zijn. Of de koper komt gewoon niet opdagen, gebeurt wel vaker met lui van marktplaats heb ik begrepen. In dat geval ga ik alsnog een kijkje nemen. Staat er trouwens ookm eentje te koop met handkappen, middenbok, ABS en topkoffer. Vraagprijs 4500, kilometerstand 3604!!! Meneer wil de motor verkopen omdat hij er eigenlijk toch nooit mee rijdt. Nee, dat blijkt wel. Ik heb hem gebeld, maar hij neemt niet op. Later nog eens proberen, ik houd jullie op de hoogte. Maar ik heb inmiddels wel begrepen dat ik op zoek moet naar een model 2007 met dubbele bougies en de iets verlengde achterbrug.
 
Denk dat die van hierboven het niet gaat worden. Kreeg vandaag een mailtje dat er iemand uit Zeeland (!) gaat komen kijken en 4100 heeft geboden. Als je zo een eind gaat rijden, en dan de motor niet koopt, moet er wel iets vreemds met het ding aan de hand zijn. Of de koper komt gewoon niet opdagen, gebeurt wel vaker met lui van marktplaats heb ik begrepen. In dat geval ga ik alsnog een kijkje nemen. Staat er trouwens ookm eentje te koop met handkappen, middenbok, ABS en topkoffer. Vraagprijs 4500, kilometerstand 3604!!! Meneer wil de motor verkopen omdat hij er eigenlijk toch nooit mee rijdt. Nee, dat blijkt wel. Ik heb hem gebeld, maar hij neemt niet op. Later nog eens proberen, ik houd jullie op de hoogte. Maar ik heb inmiddels wel begrepen dat ik op zoek moet naar een model 2007 met dubbele bougies en de iets verlengde achterbrug.

kijk uit met suzuki's met lage km stand, ervaring heeft mij geleerd dat ze vaak roest in de tank hebben
 
Roest is idd wel een v-strom puntje. Vooral het topkuipframe en subframe hebben eronder te lijden. Het hoeft niet slecht te zijn, maar even goed bijwerken kan geen kwaad :Y Zo was die van mij, ook een buitenslaper:
9584ca69dee38792b3b8d8380cc50309

c8bcab35bb63cf1e2b26ed55a255eea3

Stuk beter na wat liefde en aandacht:
c513c34d795d58002da19c39740ea777
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de tips. V-strom forum had ik al eens bekeken, misschien meldt ik me daar ook wel even aan.



Hmmmm....bijzondere manier van registreren daar, via een email. Kan enkele dagen tot een week duren..... -O-
 
Laatst bewerkt:
kijk uit met suzuki's met lage km stand, ervaring heeft mij geleerd dat ze vaak roest in de tank hebben


Daar zou ik me niet zo druk over maken. Dan heb je voor weinig geld een V-Strom met een lage km stand met wat roest in de tank, dus? Voor €50,- en een beetje zweet op je voorhoofd heb je de tank ontroest en voorzien van een coating in de tank...... Zou je het laten doen ben je rond de €150,- kwijt gok ik......
 
Paar nieuwe bandjes kun je er ook wel bij optellen. De standaard montage is al niet denderend en als ze dan ook nog flink verouderd zijn is het met de grip een stuk minder. Ik heb de mijne destijds ook met zo'n kmstand gekocht. Op de eerste de beste rotonde schoof het voorwiel al een mooi eind op zij.
 
Begin NIET aan coating in je tank.. Gewoon ontroesten en tank vol houden, klaar.
 
Goed, die ene met driedelige kofferset en zo is dus verkocht. Blijft dus over die met die lage kilometerstand, een eentje die 22000 heeft gelopen. Die staat bij Brouwer motortading in Putten. Alleen staat erbij dat hij van 2005 is, en toen was er nog geen ABS op de V-strom. Ik denk een foutje, heb even gemaild.
 
Daar zou ik me niet zo druk over maken. Dan heb je voor weinig geld een V-Strom met een lage km stand met wat roest in de tank, dus? Voor €50,- en een beetje zweet op je voorhoofd heb je de tank ontroest en voorzien van een coating in de tank...... Zou je het laten doen ben je rond de €150,- kwijt gok ik......


nee , vaak brandstof pomp ook stuk door roest
 
Goed, die ene met driedelige kofferset en zo is dus verkocht. Blijft dus over die met die lage kilometerstand, een eentje die 22000 heeft gelopen. Die staat bij Brouwer motortading in Putten. Alleen staat erbij dat hij van 2005 is, en toen was er nog geen ABS op de V-strom. Ik denk een foutje, heb even gemaild.

kijk voor een ABS model, vind zelf de achterkant altijd snel blokkeren bij een v strom
 
Vraagje, wat zijn de verschillen tussen de DL 1000 uit 2004 en 2005?
iets waarvoor je specifiek voor een het ene of het andere jaar zou kiezen?

Als ik het goed begrijp is enkel het frame van zilver naar zwart gegaan, maar zijn er technische details die veranderd zijn?
 
Uit m'n hoofd:
Zwart frame
Verstelbaar kuip ruitje
Andere koppeling deksel
Koplamp altijd aan + start onderbreker
Er staat vast wel ergens online een lijstje.
Het verstelbaar ruitje vond ik erg handig :Y
 
Het zou gaan om een model 2006, kentekem december 2005, met ABS. Maar naar mijn weten is ABS pas vanaf modeljaar 2007. Is dit mogelijk, of zou het gaan om een bouwpakket?
 
Het zou gaan om een model 2006, kentekem december 2005, met ABS. Maar naar mijn weten is ABS pas vanaf modeljaar 2007. Is dit mogelijk, of zou het gaan om een bouwpakket?

Vraag het framenummer maar op en PM mij die, ik kan wel effe checken wanneer hij de fabriek uit is komen rollen....
 
Heb ze even gebeld. Ik las een test op motorfreaks, en deze introductie was van juli 2006, voor modeljaar 2007 dus. Nimag kon het mij niet met zekerheid zeggen, maar het is mogelijk dat er eind 2005 motoren met ABS werden geleverd buiten NL. Als dat het geval is, moet het dus een imprt zijn en dat is in het kentekenbewijs te zien. Kortom, ik schrijf hem nog niet helemaal af. eerst morgen maar eens kijken naar dat exemplaar met 3600 km.
 
Terug
Bovenaan Onderaan