Het grote suzuki V-strom topic deel 3

Bijzonder, de mijne heeft anderhalf jaar buiten gestaan (werd wel degelijks gebruikt) en daar was eigenlijk nooit iets mee... in ieder geval niet wat daardoor veroorzaakt was.
Enige wat ik je kan meegeven is dat je ervoor moet zorgen dat er ruim voldoende lucht onder de hoes door kan stromen. Als de hoes tegen de grond komt dan ben je verzekerd van roest.
 
En ook zeker geen te kleine, ik had een Verheul, van mn oude TDM, maar die stond strak bij de spiegels en begon daardoor te scheuren. Toch 5 jaar mee gedaan :Y

Edit: hier staat de lijst: Documenten
En de v-strom met topkoffer wordt zelfs specifiek benoemd: de 931T, kost iets van 100 euro.
 
Laatst bewerkt:
@Vonketrekker bedankt. Dan gaan we die bestellen.

@HighKing, ik weet natuurlijk niet zeker dat mijn problemen door vocht worden veroorzaakt maar ik zou niet weten wat het anders kan zijn. Motor is wel bijna toe aan een beurt (18 K beurt) maar volgens mij mag dit niks met de elektra te maken hebben. Ik heb wel bijna een ton op de teller staan, misschien een keer alle stekkerverbindingen bij langs...

En nog even een plaatje van hoe hij erbij stond vorige maand tijdens de vakantie in de UK/Schotland.

full
 
Laatst bewerkt:
Zaterdag gaan we naar Hoegee om de motor van mijn meisje (dl 1000) te laten afstellen daar, hij loopt goed maar verbruikt een op 11 , kijken wat ze er mee kunnen.
 
Holy crap, 1 op 11 :X

Wij rijden nu een 650, maar beginnen het gebrek aan power toch wel te missen.
De 1000 wordt dus serieus overwogen, maar niet als het verbruik zo veel hoger is.
 
Dat is ook geen normaal verbruik voor een 1000, anders zou Herbert 'm niet wegbrengen lijkt me.
De mijne doet ongeveer 1:18. Volgens mij is dat vrij normaal.
 
Zijn hier leden met een recente (17+) DL650 die een opmerkelijk beter verbruik dan 5l/100km hebben?
Ik kom aan 4,8l/100km of 1:21 (2000km gereden) en ik had verwacht dat de motor veel zuiniger zou zijn dan dit... Ik weeg 85kg en heb een topbox en crashbars gemonteerd, maar toch...

Op m'n CB500X verbruikte ik 3,8l/100km of 1:26. Ik had minder dan 4,5l/100km of 1:22 verwacht met hetzelfde gebruik (= veel pendelen, stukken snelle snelweg (130+) en stukken filteren)

Ik tank wel 98 op aanraden van de garage, na 10 tankbeurten eens E10 uitproberen voor 10 tankbeurten en zien of dat verschil uitmaakt (in de CB deed ik altijd 95 en later E10)

Of, zou de motor zuiniger moeten worden naar mate hij meer ingereden raakt?
 
Laatst bewerkt:
mmm maar da's 100km/u ;) ik heb het over échte snelweg snelheden... (ik merkte wel al dat 100km/u veel zuiniger leek te worden)
 
Mijn DL1000 uit 2002 loopt zuiniger op 95 dan op 98. Dus ik zou eens 95 proberen. Hedendaagse motoren worden afgesteld op 95.
 
Ik probeer 't eens - laat binnen een paar maand nog wel horen wat het resultaat was. (nog 4 tankbeurten met 98 te gaan voor ik aan de E10 ga)

Ik vond het verhaal van de garage al wat belachelijk ('biobrandstof veroorzaakt slijm in je tank, beter vermijden'). De CB deed 't prima op E10. En ik rijd toch de hele winter door (als er geen gevaar is op ijzel), dus veroudert de benzine niet. Maar ze zetten bij verkoop van een nieuwe motor op hun factuur dat zij het gebruik van 98 aanraden.
 
Waarom zou je nog 4 tankbeurten met 98 doen? Je motor is daar niet voor gebouwd...
En van E10 gaat 'ie zeker niet zuiniger worden. Daar zit minder energie in dan in 95.
 
- 95 is niet te krijgen, de 95 in België is allemaal E10
- 10 keer tanken met de ene brandstof, 10 keer met de andere, zodat ik kan vergelijken? Vorige keer met de CB had ik één keer 98 getankt en had ik het vermoeden dat dat meer verbruikte, maar nooit dieper op ingegaan. Dat wil ik deze keer beter doen.
- ik ben begonnen met 98 omdat dat was wat de dealer aanraadt; volgende zou E10 zijn omdat dat nu eenmaal is wat Suzuki aanraadt ;) Als ik verschil zie blijf ik bij wat het minst verbruikt

:]
 
Laatst bewerkt:
Tank in nederland altijd euro95, verbruik 1op22 ,ben op dit moment de belgische ardennen onveilig aan het maken, tank nu dus euro 98, verbruik ook 1 op 22
 
Zaterdag gaan we naar Hoegee om de motor van mijn meisje (dl 1000) te laten afstellen daar, hij loopt goed maar verbruikt een op 11 , kijken wat ze er mee kunnen.
Met de mijne kom ik ook niet hoger dan 1 op 12. (DL1000 uit 2005).
Ben wel benieuwd of hij zuiniger is als je bij Hoegee bent geweest.
 
- 95 is niet te krijgen, de 95 in België is allemaal E10
- 10 keer tanken met de ene brandstof, 10 keer met de andere, zodat ik kan vergelijken? Vorige keer met de CB had ik één keer 98 getankt en had ik het vermoeden dat dat meer verbruikte, maar nooit dieper op ingegaan. Dat wil ik deze keer beter doen.
- ik ben begonnen met 98 omdat dat was wat de dealer aanraadt; volgende zou E10 zijn omdat dat nu eenmaal is wat Suzuki aanraadt ;) Als ik verschil zie blijf ik bij wat het minst verbruikt

:]
Ah, ja daar had ik geen rekening mee gehouden. Veel pompen in NL hebben niet eens E10 (gelukkig).
Dan is goed testen zeker geen slecht plan. ;)
 
Met de mijne kom ik ook niet hoger dan 1 op 12. (DL1000 uit 2005).
Ben wel benieuwd of hij zuiniger is als je bij Hoegee bent geweest.

Wij hebben dezelfde, ook hetzelfde bj.

Dat van die biobrandstof klopt heren, als je hem voor langere tijd stil zet, tank dan even een paar keer een premium merk en dan het liefst een v power of exelent , hier zit de minste bio in en ook geen problemen na de winterstop.
De huidige benzine is niet meer zo stabiel.
 
In Frankrijk is de toestand nog slechter, daar zit regelmatig veel méér dan 10% ethanol in de euro 95.

De Franse motordealers raden er allemaal aan om euro 98 te tanken.

Mijn GS staat er soms maanden stil en start steeds moeiteloos met euro 98 in de tank.

Ik hou me echter niet maniakaal bezig met het verbruik.
 
Laatst bewerkt:
Net terug van Hoegee Suzuki centrum in Afferden, samen met mijn vrouw erheen, daar ging hij op de testbank.
Hij stonk ook erg naar benzine als hij liep en hij reed een op een emmer (1 op 11)
Eerste run stonden we ernaast, wat stinken phh naar benzine dus, na wat afstellen rook je niks meer :love:
Wel handig , kastje eraan een beetje aan parameters draaien , zadel erop en weer een run, en dit een keer of 6 , nu heeft hij 98 pk en 98nm koppel, kijk daar kun je mee thuis komen.
Volgens mijn vrouw, bokt hij niet zo meer , hij is heel fel nu en loopt prettiger.
Wel kreeg hij hem onderin niet zo rijk als hij wou, toen kwam de vraag of ik het K&N luchtfilter had schoongemaakt, eeeeeeh , ik heb nog niks aan deze motor gedaan, dat weet ik zei hij want de balhoofdlagers zijn ook op, dat had je wel gemerkt als je onderhoud had gedaan :oops:
Dus tank eraf , filter was zeg maar al een paar jaar niet gereinigd, dit is ter plekke opgelost en toen kon hij hem ook goed afstellen.
Afspraak gemaakt voor de balhoofdlagers , er zat inderrdaad een dood punt in en dan is ie weer up to date.

Testbank
 
Net terug van Hoegee Suzuki centrum in Afferden, samen met mijn vrouw erheen, daar ging hij op de testbank.
Hij stonk ook erg naar benzine als hij liep en hij reed een op een emmer (1 op 11)
Eerste run stonden we ernaast, wat stinken phh naar benzine dus, na wat afstellen rook je niks meer :love:
Wel handig , kastje eraan een beetje aan parameters draaien , zadel erop en weer een run, en dit een keer of 6 , nu heeft hij 98 pk en 98nm koppel, kijk daar kun je mee thuis komen.
Volgens mijn vrouw, bokt hij niet zo meer , hij is heel fel nu en loopt prettiger.
Wel kreeg hij hem onderin niet zo rijk als hij wou, toen kwam de vraag of ik het K&N luchtfilter had schoongemaakt, eeeeeeh , ik heb nog niks aan deze motor gedaan, dat weet ik zei hij want de balhoofdlagers zijn ook op, dat had je wel gemerkt als je onderhoud had gedaan :oops:
Dus tank eraf , filter was zeg maar al een paar jaar niet gereinigd, dit is ter plekke opgelost en toen kon hij hem ook goed afstellen.
Afspraak gemaakt voor de balhoofdlagers , er zat inderrdaad een dood punt in en dan is ie weer up to date.

Testbank
Top dat hij nu veel beter loopt!
Ben benieuwd of hij ook zuiniger is nu.
 
Zijn hier leden met een recente (17+) DL650 die een opmerkelijk beter verbruik dan 5l/100km hebben?
Ik kom aan 4,8l/100km of 1:21 (2000km gereden) en ik had verwacht dat de motor veel zuiniger zou zijn dan dit... Ik weeg 85kg en heb een topbox en crashbars gemonteerd, maar toch...

Op m'n CB500X verbruikte ik 3,8l/100km of 1:26. Ik had minder dan 4,5l/100km of 1:22 verwacht met hetzelfde gebruik (= veel pendelen, stukken snelle snelweg (130+) en stukken filteren)

Ik tank wel 98 op aanraden van de garage, na 10 tankbeurten eens E10 uitproberen voor 10 tankbeurten en zien of dat verschil uitmaakt (in de CB deed ik altijd 95 en later E10)

Of, zou de motor zuiniger moeten worden naar mate hij meer ingereden raakt?
mijn 2016 strom 1000 loopt qua verbruik hetzelfde (1:20/21) bij sportief gebruik tot een 140kmh (daarboven wordt het meer)
ik vind jou 650 wel erg dorstig in vergelijk ja......:unsure:
 
'k vind het ook. Ik houd het een paar maanden in het oog, 'k heb 4 jaar garantie dus 'k heb ruim de tijd om hierover uitleg te vragen aan de verdeler/garagist ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan