Vandaag is de Power Commander gemonteerd en ik moet zeggen, wat een verschil!!! Ik heb een totaal andere motor ervoor terug gekregen. Veel soepeler en rustiget in de toeren. Eindelijk een rustige motor. Het bokken in de lage toeren is niet noemenswaardig meerHier is ook veel geschreven over de nieuwe ECU. Het was dus geen terugroepactie maar een vervanging onder garantie onder de rijders die er last van hebben.
V-Strom Forum Nederland - Aanmelden
Bij mij valt de motor soms bijna uit in de lage toeren met koude motor. Niet heel fijn rijden. Vandaag naar de ECU gezocht maar niet kunnen vinden. Net de foto's in topic in de link gevonden dus morgen nog een keer zoeken
Ik vermoed dat het met de Arrow sportuitlaat te maken had. Na de montage van zo een uitlaat moet de motor opnieuw afgesteld worden en dat was nog nooit gedaan.Ik begrijp dat niet. Mijn DL1000 is uit 2015. Liep altijd al behoorlijk soepel, soepeler dan mijn Guzzi, veel soepeler dan de oude 1000 en veeeeeeel soepeler dan mijn KTM 990.
Maar vorig jaar werd ik gebeld door de dealer die mij vertelde dat de ECU vervangen zou worden wegen een terugroep actie en of ik maar even wilde langskomen. Daarna werd het alleen maar beter. Ik kon al gemakkelijk in de tweede versnelling over een rotonde, ik kan nu ook gewoon 50 in z'n rijden.
Vreemd dat dit bij jou allemaal niet lukt.
Mooie fiets! Veel veilige KM mee gewenst!
(is dat niet het AH distri centrum Zwolle?)
Jazeker is het dat.
Dat dacht ik al. Het is al zeker bijna 11 jaar terug dat ik er gewerkt hebt maar nog niets verander dus
Wat dacht je van een paddockstand?Er is veel veranderd, het afdakje waar ie onder staat is nog maar 4 meter oid, de rest is gesloopt en ze hebben tegen de hoofdweg aan een fietsen/brommerhok gemaakt.
Ummmm, trouwens he: Hoe smeer ik de ketting zonder middenbok?
Wat dacht je van een paddockstand?
Dat lijkt me inderdaad ook een oplossing, maar wel een lastige. Op regendagen moet ik vaak smeren als ik op het werk kom en als ik weer thuis ben (35km enkele reis). Een paddockstand is toch lastig meenemen.
Iets specifieker vragen, op deze maniet is het lastig te beantwoorden.
Welk type 1000 bedoel je, de abs versie (2014 en later) of de versie van voor 2009. En welk type 650? Er zitten nl nogal wat verschillen tussen de diverse typen onder meer op het gebied van vering en remmen. Zelf heb ik een 2005 DL1000 gehad, nu rij ik een 2015 DL1000 en dat is toch een behoorlijk verschil. Mijn vrouw rijdt op een DL650 uit 2005 en ik rij daar stiekum ook wel eens op omdat het zo'n fijne motor is.
Maar in het algemeen:
Een 650 is lichter, dus gemakkelijker te manouvreren en de handling in korte bochten is ook beter. Met andere woorden: hij gaat gemakkelijker in en uit de schuur en als je de smalle Stelvio pas op rijdt met al die korte bochten ben je met een 650 sneller boven dan met een 1000. Ook als er iemand achterop zit. In langere bochten, bijvoorbeeld in de Auvergne is de 1000 in het voordeel omdat die op hogere snelheden stabieler is
De oude 1000 heeft pendelneigingen bij hoge snelheden (> 185 km/u) De nieuwe 1000 heeft dat niet, de 650 is stabiel tot 180, daarboven weet ik niet. Gaat volgens mij ook niet veel harder
Een 650 is veeel zuiniger. Als wij met twee gaan toeren (en dat doen we dan in een rustig tempo) rij ik 1 op 19 met mijn 1000 en mijn vrouw gemakkelijk 1 op 25 met haar veel oudere 650
Een 650 is uiteraard goedkoper, veeel goedkoper. Voor 10 mille heb je een nieuwe 650, een nieuwe 1000 kost je 4 mille extra
Een gebruikte 650 is juist weer duur. Relatief duurder dan een DL1000. Qua afschrijving is een 650 dus ook in het voordeel
Een 1000 van het oude type is er niet met abs. Vanaf 2007 heb je dacht ik al 650's met ABS
Een 650 rijdt veel soepeler, vooral bij lage toerentallen. Dat geldt overigens alleen als je die vergelijkt met de pré 2009 1000. De nieuwe 1000 modellen rijden ook soepel.
Zowel de oude als de nieuwe 1000 modellen remmen beter dan de 650.
De vering van de nieuwe 1000 is volledig instelbaar. Ingaande demping, uitgaande demping en voorvoorspanning voor. Achter, veervoorspanning en uitgaande demping. De oude 650 heeft vooral aan de voorkant waardeloze vering wat je merkt als je sportief gaat sturen. Is overigens gemakkelijk en goedkoop op te lossen.
De acceleratie van de 1000 (vooral de oude 1000) is best verslavend, dat mis je op de 650. Op een 650 moet je vaker schakelen om een beetje vooruit te komen.
Op het Vstrom forum vindt je meer informatie
Ik kan me niet voorstellen dat je na 130km in de regen rijden moet smeren.... heb je wel eens aan je ketting gevoeld?
Vorig jaar ben ik naar de eifel gereden (350km ongeveer). De hele rit regen gehadDe ketting voelde nog steeds plakkerig aan. Wel even kort gemeerd de dag erop, maar in principe was het nog niet echt nodig.
Ff met de tip van je vinger voelen zegt genoeg.Nee, nooit gedaan. Ik heb geleerd dat zodra de schakels gaan glimmen, je m in moet spuiten. Krijg liever geen vieze plakkerige handen als ik moet werken.
Dank voor het antwoord.
Had zelf een 650 uit '09 en was aan het orienteren voor een 650 vanaf '15
Uiteindelijk de knoop door gehakt en we gaan voor zijn concurrent..