Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Het grote suzuki V-strom topic deel 3

Vandaag is de Power Commander gemonteerd en ik moet zeggen, wat een verschil!!! Ik heb een totaal andere motor ervoor terug gekregen. Veel soepeler en rustiget in de toeren. Eindelijk een rustige motor. Het bokken in de lage toeren is niet noemenswaardig meer Ik kan nu gewoon 50 in z'n 4 rijden en rotondes in z'n 2 pakken zonder dat hij bijna afslaat. Begon zo gefrustreerd te worden dat ik zelfs overwoog om de Strom weg te doen maar gelukkig zijn we weer vriendjes geworden
 
Ik begrijp dat niet. Mijn DL1000 is uit 2015. Liep altijd al behoorlijk soepel, soepeler dan mijn Guzzi, veel soepeler dan de oude 1000 en veeeeeeel soepeler dan mijn KTM 990.

Maar vorig jaar werd ik gebeld door de dealer die mij vertelde dat de ECU vervangen zou worden wegen een terugroep actie en of ik maar even wilde langskomen. Daarna werd het alleen maar beter. Ik kon al gemakkelijk in de tweede versnelling over een rotonde, ik kan nu ook gewoon 50 in z'n rijden.

Vreemd dat dit bij jou allemaal niet lukt.
 
Ik vermoed dat het met de Arrow sportuitlaat te maken had. Na de montage van zo een uitlaat moet de motor opnieuw afgesteld worden en dat was nog nooit gedaan.
 
Dat dacht ik al. Het is al zeker bijna 11 jaar terug dat ik er gewerkt hebt maar nog niets verander dus

Er is veel veranderd, het afdakje waar ie onder staat is nog maar 4 meter oid, de rest is gesloopt en ze hebben tegen de hoofdweg aan een fietsen/brommerhok gemaakt.

Ummmm, trouwens he: Hoe smeer ik de ketting zonder middenbok?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Er is veel veranderd, het afdakje waar ie onder staat is nog maar 4 meter oid, de rest is gesloopt en ze hebben tegen de hoofdweg aan een fietsen/brommerhok gemaakt.

Ummmm, trouwens he: Hoe smeer ik de ketting zonder middenbok?
Wat dacht je van een paddockstand?
 
Wat dacht je van een paddockstand?

Dat lijkt me inderdaad ook een oplossing, maar wel een lastige. Op regendagen moet ik vaak smeren als ik op het werk kom en als ik weer thuis ben (35km enkele reis). Een paddockstand is toch lastig meenemen.
 
Rijd je lange afstanden dan? Heen en weer moet toch lukken lijkt me?

En anders een middenbok laten monteren, of iemand vragen je motorfiets aan de achterkant op te tillen zodat je de band rond kunt draaien en de ketting kan smeren.
 
Dat lijkt me inderdaad ook een oplossing, maar wel een lastige. Op regendagen moet ik vaak smeren als ik op het werk kom en als ik weer thuis ben (35km enkele reis). Een paddockstand is toch lastig meenemen.

Of als je hem echt zo vaak wilt smeren overweeg dan eens een automatisch smeersysteem?
 


Maar even serieus, 35km enkele reis... da's 70 per dag. Dan hoef je toch niet iedere dag te smeren? Zo vaak regen het nou ook weer niet, kijk maar.

Ik gebruik voor de ZRX ook een paddockstand om te smeren. Heb wel een scottoiler liggen die er nog een keer op moet. De V-Strom heeft een bok én een scottoiler (die ik eens goed moet nakijken want hij lijkt niet te werken ).

Bok is veel gemakkelijker, dat zeker. En met een V-Strom hoef je niet echt bang te zijn dat die de grond raakt. Extra gewicht kan misschien een reden zijn om het niet te doen.
Een set bobbins monteren en een paddockstand gebruiken is echter ook heel goed te doen en is een stuk goedkoper in aanschaf.
 
Ik wil liever ook niet zo vaak smeren, maar als de ketting me 's middags als ik op het werk kom tegemoet glimt, moet ie toch gewoon ff ingespoten worden? En als ik dan 's avonds laat thuis kom, precies hetzelfde. Het spoelt er gewoon vanaf, wat voor spray ik ook gebruik. S100, Putoline, Motul, Blu nog iets, heb van alles gebruikt.

Buiten de woon-werk kilometers, rijd ik ook stukken naar mijn vriendin van +/- 130km, daar zou dan ook zo'n stand moeten komen.

Ik denk dat ik maar gewoon een mideenbok bestel bij de Griek (met dank aan v-strom forum)
 
Niet zo druk maken om je ketting. Het is maar een ketting

Middenbok bij de Griek is prima en gemakkelijk te monteren. Na elk klein ritje je ketting smeren is echt niet nodig hoor. Mijn ketting heb ik pas laten vervangen en die oude zat er meer dan 30.000km op. Smeren doe ik elke 500-1.000 km bij droog weer en elke 500 km als het regent. Als ik er tenminste aan denk

Schoonmaken doe ik nooit. Ik gebruik gewoon een spuitbus Motorex kettingspray

Motor van mijn vrouw idem. Die ketting zit er ook al minimaal 20.000km op.
 
Ik kan me niet voorstellen dat je na 130km in de regen rijden moet smeren.... heb je wel eens aan je ketting gevoeld?

Vorig jaar ben ik naar de eifel gereden (350km ongeveer). De hele rit regen gehad De ketting voelde nog steeds plakkerig aan. Wel even kort gemeerd de dag erop, maar in principe was het nog niet echt nodig.
 


Dank voor het antwoord.
Had zelf een 650 uit '09 en was aan het orienteren voor een 650 vanaf '15
Uiteindelijk de knoop door gehakt en we gaan voor zijn concurrent..
 


Nee, nooit gedaan. Ik heb geleerd dat zodra de schakels gaan glimmen, je m in moet spuiten. Krijg liever geen vieze plakkerige handen als ik moet werken.