Het grote suzuki V-strom topic deel 3

Afgelopen zaterdag mijn Airflow ruitje Upside Down gemonteerd
Daar ik hem toch al los in mijn handen had...

Warrempel, het werkt nog stukken beter ook.
Nu minder last van het wind geraas.
Had dit al ergens gelezen van iemand op het forum (of V-strom forum, weet niet meer)
En ook nog even langs Soesterberg geweest, had er meer van verwacht qua uitstalling van Strom hebbedingetjes etc,,.
Was wel een lekker ritje, heenweg via de snelweg, terugweg lekker binnendoor
 
A.s. zaterdag proefritje doen op een 650 van 2018. waarschijnlijk over een paar weken kopen!

Iemand tips voor een goede buiten hoes?
 
A.s. zaterdag proefritje doen op een 650 van 2018. waarschijnlijk over een paar weken kopen!

Iemand tips voor een goede buiten hoes?

Geen hoes. Beetje afhankelijk van hoeveel je rijdt natuurlijk, maar in mijn ervaring blijft onder een hoes veel vocht hangen en 's avonds na een regenbui thuis komen betekende vaak 's middags op een nat zadel stappen, terwijl het allang weer droog was.
 
De V-Strom is verkocht!
Iemand nog interesse in;

Givi Airflow 1 maand oud
Givi zij en topkoffer beugels
TomTom 1 jaar oud
 
Iemand ervaring met gesinterde remblokken? En paar weken terug heeft de monteur mijn remblokken (voorrem) op m'n strom650 vervangen. Ik merkte daarna dat bij remmen vlak voor stilstand een lage fluittoon optreedt. Ik dacht eerst dat het lag aan de nieuwigheid van de remblokken. Vandaag even langs gereden bij de monteur. Het bleek dat hij de (oorspronkelijk organische) remblokken had vervangen met gesinterde remblokken. Deze zijn van harder materiaal dan organische remblokken. Het kan geen kwaad zei hij. De remschijven zijn verder nog in orde. Ik mocht wel terugkomen om ze te vervangen met organische blokken. Hij zei wel dat gesinterde blokken beter zijn (lees: langer meegaan).

Herkenbaar bij iemand? Blijft het piepen of wordt het naar verloop van tijd minder of juist meer?
 
Geen hoes. Beetje afhankelijk van hoeveel je rijdt natuurlijk, maar in mijn ervaring blijft onder een hoes veel vocht hangen en 's avonds na een regenbui thuis komen betekende vaak 's middags op een nat zadel stappen, terwijl het allang weer droog was.

Geen hoes is bij mij geen optie, er zitten soms weken tussen voordat hij weer van stal komt, helaas!

Verheuĺ Bij motorport..
Verheul is ademend cq vocht reulerend...
Daarom is deze hoes ook niet goedkoop ..

Het wordt een verheul, zonder koffers. Het is nog wel even zoeken waar ik hem kan kopen.. Ten Katen heeft hem niet meer.. Bij Termaat is geen bestel knop? Motoport heeft ook niks in de webshop..

Duurkoop is vaak goedkoop! Ik lees veel dat hij jaren mee gaat, op mijn huidige motor heb ik er 3 van 15 euro versleten in een jaar dus reken maar uit!
 
Iemand ervaring met gesinterde remblokken? En paar weken terug heeft de monteur mijn remblokken (voorrem) op m'n strom650 vervangen. Ik merkte daarna dat bij remmen vlak voor stilstand een lage fluittoon optreedt. Ik dacht eerst dat het lag aan de nieuwigheid van de remblokken. Vandaag even langs gereden bij de monteur. Het bleek dat hij de (oorspronkelijk organische) remblokken had vervangen met gesinterde remblokken. Deze zijn van harder materiaal dan organische remblokken. Het kan geen kwaad zei hij. De remschijven zijn verder nog in orde. Ik mocht wel terugkomen om ze te vervangen met organische blokken. Hij zei wel dat gesinterde blokken beter zijn (lees: langer meegaan).

Herkenbaar bij iemand? Blijft het piepen of wordt het naar verloop van tijd minder of juist meer?

als ze nu piepen denk ik niet dat dat beter wordt.....
Ook plegen gesinterde blokken een hogere aanslag op je schijven.....
ik houdt het gewoon bij originele blokken....die werken prima en kosten ook de kop niet..
 
Mag ik een zoekopdracht uitzetten?
Aangezien hier de V-Strom liefhebbers te vinden zijn *D

Ik ben op zoek naar een V-Strom DL650. Minimaal 2007, max. 40.000 km op de teller.
Bonuswensen: (top)koffer, windschermverhoger (spoiler), handvatverwarming en onderkuip.

Mocht iemand iets in de aanbieding hebben, zie ik een PB graag tegemoet!
 
Hey Saskia! Toch wel he? Je gaat er schik van hebben, geloof me.
 
Het wordt een verheul, zonder koffers. Het is nog wel even zoeken waar ik hem kan kopen.. Ten Katen heeft hem niet meer.. Bij Termaat is geen bestel knop? Motoport heeft ook niks in de webshop..

Duurkoop is vaak goedkoop! Ik lees veel dat hij jaren mee gaat, op mijn huidige motor heb ik er 3 van 15 euro versleten in een jaar dus reken maar uit!

Kan Ten Kate hem niet gewoon voor je bestellen?
Ik heb die van mij ook gewoon aan de balie besteld..... (bij TT-motoren)
Was na een paar dagen binnen om op te halen. 👍
 
Hey Saskia! Toch wel he? Je gaat er schik van hebben, geloof me.

Haha ja, nog lichte twijfel (heb m'n oog ook op een Kawasaki Versys 650, maar die moet ik nog proefrijden).
Maar wil wel graag weten wat er te koop is! Al he ik het hele internet al uitgeplozen natuurlijk O-)
 
Kan Ten Kate hem niet gewoon voor je bestellen?
Ik heb die van mij ook gewoon aan de balie besteld..... (bij TT-motoren)
Was na een paar dagen binnen om op te halen. 👍
Dat heb ik ondertussen ook gedaan! Even gebeld met ze, ik heb eer order geplaatst en hun regelen de rest!
 
Dat heb ik ondertussen ook gedaan! Even gebeld met ze, ik heb eer order geplaatst en hun regelen de rest!

Top, ik vindt het trouwens een prima hoes. Kan er nat over en de volgende dag gewoon een droge motor. Ook over warme uitlaten hoef je je noet druk te maken. (Ik heb wel originele, weet niet of dat uitmaakt)
 
Terug
Bovenaan Onderaan