Het grote suzuki V-strom topic deel 3

Whouzz

Die hard MF'er
22 feb 2013
899
19
Wie helpt mij, eigenlijk m'n vader, met de speurtocht.

Mijn vader rijd een DL 650 L2 en is opzoek naar een carter bescherming voor de motor. Deze wilt hij helemaal ZWART hebben. Moet geen plastic zijn zoals de originele van Suzuki is maar iets van aluminium.

Hij heeft (nog) geen valbeugels op zijn motor dus de montage moet rechtstreeks aan het frame / blok zijn in plaats van aan de beugel. Toevallig zag ik op internet de volgende op een motor zitten, weet iemand welk merk/type dit is? Of hebben jullie andere tips waar we eens naar kunnen kijken?

1391974
1391975
 

gtswizard

Die hard MF'er
Donateur
1 mei 2006
853
273
57
tilburg
Wie helpt mij, eigenlijk m'n vader, met de speurtocht.

Mijn vader rijd een DL 650 L2 en is opzoek naar een carter bescherming voor de motor. Deze wilt hij helemaal ZWART hebben. Moet geen plastic zijn zoals de originele van Suzuki is maar iets van aluminium.

Hij heeft (nog) geen valbeugels op zijn motor dus de montage moet rechtstreeks aan het frame / blok zijn in plaats van aan de beugel. Toevallig zag ik op internet de volgende op een motor zitten, weet iemand welk merk/type dit is? Of hebben jullie andere tips waar we eens naar kunnen kijken?

Bekijk bijlage 1391974
Bekijk bijlage 1391975
ik heb deze is van sw motech
 

Bijlagen

Whouzz

Die hard MF'er
22 feb 2013
899
19
Cosmo-accessories.com, beter bekend als de Griek.
Mooie site, handig om te onthouden.
Echter bevestig je die van hun ook aan de valbeugel als ik de foto's en montagehandleiding bekijk.. Die van de foto die ik had gevonden gaat niet aan een beugel.
 

jerom1981

MF'er
21 nov 2015
103
3
38
roeselare belgie
Hallo, ik ga normaal donderdag gaan kijken om een v-strom 1000tr kopen van bwj2015. Zijn er gekende gebreken aan deze modellen waar je moet op letten?
Alvast dank. Grts jerom
 

hhhh

V-Strom 650 "17
25 aug 2017
162
29
:W:W

Heeft iemand tips voor stuurrisers? Ik blijf maar na een goeie 100KM last houden van mn schouders/rug, tegen de 200km rijden wordt het echt vervelend. Ik heb het idee dat ik best wel voorover zit, zou dit de oorzaak ook kunnen zijn? Mijn motor is ook 3 cm verlaagd en ik maak gebruik van een verlaagd zadel.

In het begin dacht ik dat het kwam door nieuwe motor/nieuwe houding maar na 4 weken en 1300km verder lijkt het mij toch wel over moet zijn dan?

Heeft iemand ervaring met deze?
 

HighKing

Emperor of the void 👻
Donateur
13 aug 2014
7.419
4.542
38
Heemskerk
highking.nl
Voorover op een V-Strom? Met die klachten zou ik eerder denken dat je 'te rechtop' zit, met te weinig steun. Waar in je rug voel je het?
Teveel voorover zou je meer last van polsen verwachten...
 

hhhh

V-Strom 650 "17
25 aug 2017
162
29
Voorover op een V-Strom? Met die klachten zou ik eerder denken dat je 'te rechtop' zit, met te weinig steun. Waar in je rug voel je het?
Teveel voorover zou je meer last van polsen verwachten...
Het zit hem echt in de schouderbladen, als je je armen recht naar voren strek dan voel je ze strekken laat maar zeggen. (Volg je het nog? :+). Pas had ik het zo erg dat ik mijn hoofd nauwelijks naar links kon draaien over mijn schouder heen.
 

hhhh

V-Strom 650 "17
25 aug 2017
162
29
:W:W

Heeft iemand tips voor stuurrisers? Ik blijf maar na een goeie 100KM last houden van mn schouders/rug, tegen de 200km rijden wordt het echt vervelend. Ik heb het idee dat ik best wel voorover zit, zou dit de oorzaak ook kunnen zijn? Mijn motor is ook 3 cm verlaagd en ik maak gebruik van een verlaagd zadel.

In het begin dacht ik dat het kwam door nieuwe motor/nieuwe houding maar na 4 weken en 1300km verder lijkt het mij toch wel over moet zijn dan?

Heeft iemand ervaring met deze?
Vorige week heb ik een setje van LSL gemonteerd en dat bevalt tot nu toe heel erg goed!
 

HighKing

Emperor of the void 👻
Donateur
13 aug 2014
7.419
4.542
38
Heemskerk
highking.nl
Anderhalve week geleden de Strom weggebracht om kleppen te laten stellen. Wilde het eigenlijk zelf doen maar door tijdgebrek toch maar uitbesteed aan iemand die 't vaker doet en 't wel in 1 dag voor elkaar krijgt. :P
Was heel hard nodig na ruim 100K. Ik heb de fiets bij 44.250 gekocht en sindsdien is de boel niet open geweest (wel gewoon beurtjes gehad maar de klepspeling is niet gecheckt tussendoor). De monteur had het idee dat de boel zelfs nog nóóit gesteld is. Was naar zijn idee net op tijd, alles moest gesteld worden. Kan ik me wel voorstellen, er wordt volgens mij om de 40K voorgeschreven dus eigenlijk wilde ik het bij 80K al (laten) doen maar dat is er nogal bij ingeschoten, zeg maar.

Hoe dan ook, nog op tijd dus an sich niets aan de hand, maar na het stellen liep 'ie niet lekker. Nogal onregelmatig op lage toeren (vanaf 3.500rpm was er niets meer aan de hand) en hij sloeg regelmatig een slag over.

Terug naar de monteur. Die heeft afgelopen vrijdag de tps sensor bijgesteld én de throttlebodies gesynchroniseerd. Na ophalen leek alles dik in orde, maar heb alleen een klein stukje rustig aan gereden om 'm thuis te brengen.

Vandaag heb ik 'm eens gepakt voor m'n woon-werk rit. Wát een verschil! Hij loopt veel soepeler dan voorheen! Gemakkelijker op lage toeren. Opeens geen koppeling meer nodig om zonder bokken een rotonde door te komen in de 2e versnelling! Ga 'm meteen weer meer waarderen. :]
 

Herbert1972

MF'er
2 aug 2014
226
10
47
Gaanderen
Heb nieuwe schijven gezet op de DL 1000 uit 2005 , de 'oude' zijn nog 5 mm dik en zijn niet krom of raar beschadigt (groeven en zo) ze zien er prima uit.
Dus verkoop ik ze iemand interesse ?
 

toto844

Rookie
5 apr 2009
23
2
30
antwerpen
Heeft er iemand hier toevallig een werkplaatshandboek voor een 2018 1000 strom? Heb al op het v strom forum rondgezocht maar niet echt iets gevonden!
 

foexie

MF'er
22 jun 2014
182
16
30
Regio Tilburg
Een tijdje geleden vroeg ik informatie in dit topic voor het demonteren van mijn achterbrug.
Gisteravond de achterbrug uit mijn vstrom gedemonteerd voor het vervangen van de achterbrug lagers.
Mijn uitlaatbuis van de voorste cilinder moet los. De bouten heb ik eruit. Het plaatje waar deze mee klemt is aan de kant geschoven, alleen de uitlaat pijp zit nog steeds muurvast in de cilinder. Het is een rvs uitlaat. Merk is mij onbekend. Heeft hier iemand ervaring of de gouden tip hoe ik de pijp uit de cilinder krijg?
Alvast bedankt,
 

Peke Esu

MF veteraan
7 okt 2004
5.579
38
Even lekker in de WD40 zetten en de volgende dag beetje met een rubberhamer aan het tikken gaan. En anders nog een extra nacht in de week (WD40) zetten.
 

foexie

MF'er
22 jun 2014
182
16
30
Regio Tilburg
Even lekker in de WD40 zetten en de volgende dag beetje met een rubberhamer aan het tikken gaan. En anders nog een extra nacht in de week (WD40) zetten.
Ik ga eens een poging wagen. Ik heb de komende 2 avonden toch weinig tijd om te sleutelen. Dan kan het rustig intrekken. Hopelijk komt hij zaterdag los
 

woldhek

MF veteraan
18 sep 2010
1.222
2
54
Ter Apel
Hallo,
Ik ben Erik en heb sinds een aantal weken een Vstrom 650 uit 2004.
Dag na aanschaf gelijk een weekend naar Duitsland en echt genoten, stuurt prima.
Ik kom van een Fireblade en heb de omslag gemaakt naar Toer.
Bij terugkomst had ik nog een afleverbeurt tegoed, nieuwe voorband en lekke voorpoot is gerepareerd, veert nu nog beter (en zonder lawaai op keien...)
Overweeg nog een topkoffer te monteren, maar verder laat ik hem zo als hij nu is, dus geen andere uitlaat, knippers enz.
Dit is em....
20190528_171622 (1).jpg
 
  • Like
Waarderingen: Peke Esu en gtswizard

Francis

MF veteraan
1 sep 2008
1.328
13
46
IJsselstein
Bezoek site
Hallo,
Ik ben Erik en heb sinds een aantal weken een Vstrom 650 uit 2004.
Dag na aanschaf gelijk een weekend naar Duitsland en echt genoten, stuurt prima.
Ik kom van een Fireblade en heb de omslag gemaakt naar Toer.
Bij terugkomst had ik nog een afleverbeurt tegoed, nieuwe voorband en lekke voorpoot is gerepareerd, veert nu nog beter (en zonder lawaai op keien...)
Overweeg nog een topkoffer te monteren, maar verder laat ik hem zo als hij nu is, dus geen andere uitlaat, knippers enz.
Dit is em....
Bekijk bijlage 1399740
Idem hier, een fireblade uit 1992 en uit 2006 ingeruild voor een 2009 650 met 10300km op de teller :)
 

gtswizard

Die hard MF'er
Donateur
1 mei 2006
853
273
57
tilburg
2 jaar geleden de omslag​
Idem hier, een fireblade uit 1992 en uit 2006 ingeruild voor een 2009 650 met 10300km op de teller :)
2 jaar geleden de omslag gemaakt van een BMW r1150rt naar een vstrom, bevalt me prima, nu een rondrit van 34 dagen aan het maken door Scandinavië
 
  • Like
Waarderingen: #HugoBoss