Het grote suzuki V-strom topic deel 3

Neuh. Het is net een soort Ravensburger, iedereen kan rijden met een VStrom. Voor 5k kun je trouwens al snel een '10 of nieuwer kopen. T/m 2011 zijn ze nog het eerste (mooiste) model, daarna werd het snel minder.
 
Ik heb sinds vorig jaar een FJR 1300, fantastische motor maar ook loeizwaar (280 kg afgetankt zonder koffers) en in de zomer extreem heet qua warmteafgifte.
Het toeren beperkt zich tot ritjes in NL en DE van soms 250-300 km p dag en dus is zo'n zware toerbuffel niet nodig. Ik wil graag rechtop zitten en uit de wind en kwam zodoende op de V Strom ....moet binnenkort maar eens een proefrit gaan doen, zijn er speciale zaken wat typisch is voor de V Strom ? Voor zover ik lees is vrijwel iedereen lovend over de machine. Ik heb een budget van de rond de 4K in gedachten dus een 2005 model denk ik ?

Ik heb sinds kort een vstrom 1000 uit 2003. Ik vind dat deze best aardig rauw klinkt , kan ook zijn dat ik van een 4 cilinder af kom en moet wennen aan de 2 cilinders.
 
Vraagje aan de ervaren vstrommmers. Ik ervaar met name wat trillingen op het zitvlak. Is dit normaal?

Alvast bedankt voor de moeite.!

Grtzz
 
Vraagje aan de ervaren vstrommmers. Ik ervaar met name wat trillingen op het zitvlak. Is dit normaal?

Alvast bedankt voor de moeite.!

Grtzz

Waarschijnlijk wel ja. Ik heb een 650, maar deze trilt ook, maar laagfrequent. Bij hoogfrequent krijg je aandrang in de darmen, of slapende handen.
 
Waarschijnlijk wel ja. Ik heb een 650, maar deze trilt ook, maar laagfrequent. Bij hoogfrequent krijg je aandrang in de darmen, of slapende handen.

Hahaha ik heb er alleen last van "in" de zadel. Als ik dat weet op te vangen is het prima. Trilt nergens anders..
 
Neuh. Het is net een soort Ravensburger, iedereen kan rijden met een VStrom. Voor 5k kun je trouwens al snel een '10 of nieuwer kopen. T/m 2011 zijn ze nog het eerste (mooiste) model, daarna werd het snel minder.
Dat heb ik juist andersom, ik wou per se een '12 of nieuwer. :9

Maar je hebt idd voor 5k al wel een 2010 model, ik was €5600 kwijt voor de mijne met beurtje, garantie en 1 jaar Suzuki (ANWB) pechhulp. :)

4-cylinder in lijn kopen?
4 cilinders kunnen juist ook heel irritant vibreren. Bougies van m'n Fazer 1000 waren op de terugweg vanuit Italië niet meer al te best en dat ding vibreerde als een gek bij constante snelheid. Geef mij maar dan een V2, dat is iig niet zo hoog frequent dat je handen/armen zeer gaan doen (tenminste nog nooit meegemaakt op een 2 cilinder).
 
Laatst bewerkt:
Dat heb ik juist andersom, ik wou per se een '12 of nieuwer. :9

Maar je hebt idd voor 5k al wel een 2010 model, ik was €5600 kwijt voor de mijne met beurtje, garantie en 1 jaar Suzuki (ANWB) pechhulp. :)


4 cilinders kunnen juist ook heel irritant vibreren. Bougies van m'n Fazer 1000 waren op de terugweg vanuit Italië niet meer al te best en dat ding vibreerde als een gek bij constante snelheid. Geef mij maar dan een V2, dat is iig niet zo hoog frequent dat je handen/armen zeer gaan doen (tenminste nog nooit meegemaakt op een 2 cilinder).

Ja, maar hij vroeg hoe hij van de trillingen in het zadel af kwam :+ Ik had hiervoor een Diversion600, die trillen hoogfrequent bij 4K, zo'n 80 km/u, de snelheid die ik het meeste reed binnendoor zeg maar...
 
Iemand een suggestie om de vibratie op te vangen van het zadel ? Gel pad/zadel kussen ?

Ik heb een sit&fly, Black Seat Cover Net Sit & Fly For SUZUKI Vstrom 650 1000 KTM Adventure 990 950 | eBay een soort mesh cover voor over het zadel. naast bescherming tegen een nat kruis (water loopt weg ipv te blijven staan) helpt het in de zomer te ventileren, zit het comfortabel, en neemt het wat van de trillingen weg.

Kost niet veel, proberen waard?

Ik had het ook op m'n vorige motor, en heb er geen spijt van dat ik er een nieuwe gekocht heb voor de Strom.

full.jpg

full.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook een FJR gehad, zelfde verhaal super motor maar zwaar en saai. Met de FJR ook een lange buitenlandse tocht gemaakt naar de Franse Alpen, ik was kapot ( kreng is zwaar remt niet op de motor)
Vorig jaar met de DL1000 van mijn vrouw ook buitenlandse reis gemaakt oa dsl ita fra en weer terug, zalig. Super easy te sturen , licht lekker trekken van onderuit, geen centje pijn.
Deze staat nu te koop bij mp Leeuwarden, topmotor geen achterstallig onderhoud heb hem zelf helemaal aangepakt ik zou zeggen kijk daar eens. ( ook 2005)
 
Ik heb ook een FJR gehad, zelfde verhaal super motor maar zwaar en saai. Met de FJR ook een lange buitenlandse tocht gemaakt naar de Franse Alpen, ik was kapot ( kreng is zwaar remt niet op de motor)
Vorig jaar met de DL1000 van mijn vrouw ook buitenlandse reis gemaakt oa dsl ita fra en weer terug, zalig. Super easy te sturen , licht lekker trekken van onderuit, geen centje pijn.
Deze staat nu te koop bij mp Leeuwarden, topmotor geen achterstallig onderhoud heb hem zelf helemaal aangepakt ik zou zeggen kijk daar eens. ( ook 2005)

Kan die motor online niet vinden, wel een leuke dl650, daar gaat mn voorkeur ook naar uit .....wel een eind weg :-)
 
Nou ik ook niet dan zal hij al wel weer weg zijn.
eerst maar eens proefrijden dan verschil tussen een FJR met 150 pk en een 650 is misschien wat groot. De 1000 heb ik nooit ervaren dat ik niet mee kon maar blijft persoonlijk natuurlijk.
 
Vragen naar de bekende weg naar voor de zekerheid:
Is de bovenste de originele halogeen en onder de nieuwe led?
Dan heb je onder wel serieus wat strooi licht met die led zeg..
Daar zou ik als medeweggebruiker niet heel blij van worden.
En als gebruiker van dit licht trouwens ook niet, door het verblinden kunnen je medeweggebruikers veel minder goed jou snelheid inschatten.

Kan dat de foto vertekend maar echt goed ziet het er niet uit om eerlijk te zijn.
 
Vragen naar de bekende weg naar voor de zekerheid:
Is de bovenste de originele halogeen en onder de nieuwe led?
Dan heb je onder wel serieus wat strooi licht met die led zeg..
Daar zou ik als medeweggebruiker niet heel blij van worden.
En als gebruiker van dit licht trouwens ook niet, door het verblinden kunnen je medeweggebruikers veel minder goed jou snelheid inschatten.

Kan dat de foto vertekend maar echt goed ziet het er niet uit om eerlijk te zijn.

Op basis van de foto’s begrijp ik wat je bedoeld. De bovenste foto is overigens inderdaad met halogeen verlichting (onderste dus LED).

Als ik ervoor sta dan verblind het licht me niet, het is ook niet irritant ofzo (subjectief natuurlijk). Ik moet op mijn hurken gaan zitten om “verblind” te worden. Qua afstand heb ik het over zo’n 8m dat ik voor de motor stond.

Maar zal binnenkort eens rijden om te kijken hoe het bevalt
 
Laatst bewerkt:
Ondanks dat Triumph logo ga ik een proefrit maken op een DL650 uit 2017 (Nieuw model). Enige maar: kilometerstand van 60k. Hoe kijken jullie tegen dit soort standen aan? Net ingereden, of rijp voor een grote revisie?
 
Als de prijs ernaar is, waarom niet?

60k vindt ik persoonlijk nog niet echt een hoge kilometerstand als de motor verder netjes is.
 
Tja, wat is netjes. Je ziet wel dat ie gebruikt is. Dus stepjes etc met slijtsporen, pekelsporen op de onderkant. Niets ergs, maar er zijn veel motoren uit 2017 die er beter uitzien. Is allemaal persoonlijke smaak en idd, prijs bepaalt veel. Banden, ketting etc kan ik wel beoordelen, maar ik ben benieuwd naar structurele zwakke punten van de Strom bij dit soort kilometerstanden.
 
Sinds 2017 is dat zo'n 20K per jaar geweest. Heeft waarschijnlijk veel snelweg gezien en is dus inderdaad net ingereden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan