Het grote suzuki V-strom topic deel 3

Mooie brommert @gtswizard , maar ik vind die taartschep aan de voorkant nog steeds lelijk, sorry. Zorgt die voor meer stabiliteit bij hogere snelheden? Ik heb zelf een '11 DL650 en die wordt bij 130/140 op de teller (120/130 echt) wat zoekerig. Veel harder heb ik niet echt gereden om iets nuttigs over te kunnen zeggen.
 
zo de eerste 250 km zitten er op
IMG_20200328_163355.jpg
IMG_20200328_164049.jpg
 

Bijlagen

  • IMG_20200328_155843.jpg
    IMG_20200328_155843.jpg
    2,5 MB · Weergaven: 17
Nog iemand interesse in een nieuwe buddy zit voor een suzuki dl 1000 uit 2014/15

Ik ga ervan uit dat het gaat om een buddy met “normale” hoogte (anders stond het vast wel aangegeven)? Een vriend van me zoekt namelijk nog een verhoogde versie....
 
Iemand een idee waar ik een beetje betaalbaar een bashplate/engine guard kan vinden voor mijn DL1000 uit 2006?
Dat plastic ding wat er nu zit heeft ook niet veel nut behalve uiterlijk vertoon.

2de vraag, iemand hier ervaring met Pirelli Scoprion rally banden op zijn/haar v-strom?
Ik rijd merendeel verhard maar ik wil toch eens wat vaker een zand/grind pad mee gaan pakken.
Echte modder of Sahara omstandigheden ga ik echt niet opzoeken, dus full noppen zijn niet nodig.
 
Net mijn zadel weg gebracht om opnieuw te laten bekleden (zat een scheurtje in) en meteen ook op te laten hogen.
5cm er bij.
Het was/is ook een enorme kui'l en als ik zo fotos van diverse 2006 DL1000's zie dan zijn daar de zadels echt eens tuk hoger.
Dus maar een gokje, 5 cm er bij.. hopen dat het goed zit/is.
Met een beetje geluk is het morgen al klaar en gaat dat ongeveer €150 ex btw kosten.

Flink moeten googlen, had geen zin om naar Den Haag (tiger) te rijden of weet ik veel waar in het land.
Uit eindelijk Kees van Hoof hier in Nuenen gevonden.
Letterlijk 5 minuten bij mij vandaan, hopen dat ze er iets moois van maken. ;)
 
Zo dubbel post.. 👹
Mijn nieuw beklede zadel zit er ondertussen op. Kosten 210 euro in de btw. Nieuw dekje, opgehoogd en nieuwe vulling.
Hoogte en dekje zijn perfect, goede zit houding nu.
De vulling is wat aan de zachte kant en ik krijg er zadelpijn van..|(
Hopelijk is dit wat gewenning..

Los van het zadel ben ik op pad geweest voor een KTM 790 Adventure (ja ik weet het vloeken in dit topic)
Heb er een proefrit mee gereden, leuk ding, erg klein en licht, plentie vermogen en quickshifter is echt wel fun.
2de proefrit gisteren avond gemaakt samen met mijn vriendin achterop.
Maar dan valt het ding door de mand, dan is het echt te klein en te licht. Alsof ik weer terug 16 ben en samen met mijn meissie op de MT-5 door de stad aan het rijden ben.

Lang verhaal nog langer..:
Er stond ook een 2017 vstrom 1000 Adventure met iets van 25 duizend kilometer op de klok.
5481.jpeg

Super nette staat, mooie verstelbare vering, zwarte aluminium kofferset, valbeugels, extra lampjes. Een compleet ding dus.
Echter wil ik iets wat wat lichter aanvoelt (en het liefste ook is) dan mijn huidige vstrom 1000 uit 2006.
Maar daarbij wil ik niet te veel comfort met zijn 2en er op inleveren (daarom valt de ktm 790 door de mand).

Zijn er mensen die ook een overstap hebben gemaakt van een eerste model dl 1000 (bouwjaar rond 2006) naar een vernieuwde versie (bouwjaar na 2015)
Hoe bevalt die overstap, rijd het echt heel anders/lichter (dat lees ik over al).
 
Ik heb geen ervaring met de oude DL 1000 maar heb 2 keer proefgereden op de nieuwe 1050 XT en ik merk heel weinig verschil met mijn 2018 650 XT. For what it's worth...
 
extra set lampen en handvatverwarming zijn nu ook gemonteerd bij de 1000 km beurt
Misschien een raar moment om te vragen omdat je ze waarschijnlijk nog niet nodig hebt gehad, maar hoe bevalt de handvatverwarming? Ik heb zelf nog een setje OEM handvatverwarming liggen en twijfel of ik deze erop ga sleutelen. Lees op internet veel negatieve verhalen en verschillende mensen die er liever een Oxford setje op gooien.

Heel mooie fiets trouwens :t
 
Ik heb ze op mijn 650 zitten en bevallen erg goed,hoogste stand is echt warm.
 

Bijlagen

  • FDE67F44-83BF-4C42-857C-6499FFF1D989.jpeg
    FDE67F44-83BF-4C42-857C-6499FFF1D989.jpeg
    512,3 KB · Weergaven: 19
Maximum toegestaan gewicht is 415 kg. Dat houdt in dat er voor bestuurder, passagier en bagage/accessoires ongeveer 200 kg over blijft.
Ik haal even een oud bericht aan. Voor de V-Strom 650 ben ik benieuwd naar hetvolgende:
Is de max toegestane massa voor het huidige model nog steeds hetzelfde (415kg en daarmee het laadvermogen 200kg)? En zit er verschil tussen de XT en de normale (ivm wielen?).
In de specificaties van Suzuki zelf zie ik het niet terug.
 
Hallo mensen,

Ik heb een vraagje...

Maar eerst even een uitleg;
Mijn schoonvader rijdt nu nog een pan european, maar vind deze motor te zwaar. Op lage snelheden zorgt dit voor onzekerheid, vooral met duo.
Nu had hij het er gisteren over dat hij de vstrom1000 wel interessant vind als vervanging.
Alleen zijn het beide -uhm hoe zeg je het netjes- geen kleine mensen qua omvang. Ik ga het natuurlijk niet vragen, maar ik gok dat ze samen boven de 230kg wegen.
En dan nu de vraag;
Is de vering (en de rest) geschikt voor dat gewicht..?
 
handvat verwarming orgineel suzuki werkt goed , extra lampjes zitten er nu ook op en de handkappen vervangen door cycra probend koffers zitten er ook op nu, nu alleen nog een radiatorbeschermer erop
IMG_20200430_162049.jpg
IMG_20200424_092558.jpg
IMG_20200429_103313_BURST001_COVER.jpg
 
handvat verwarming orgineel suzuki werkt goed , extra lampjes zitten er nu ook op en de handkappen vervangen door cycra probend koffers zitten er ook op nu, nu alleen nog een radiatorbeschermer erop
Jij bent klaar voor een reis :}
ja maar waar naar toe nu , vanaf zaterdag 2 weken vakantie en vanaf 4 juli 34 dagen vakantie
 
5481.jpeg



Zijn er mensen die ook een overstap hebben gemaakt van een eerste model dl 1000 (bouwjaar rond 2006) naar een vernieuwde versie (bouwjaar na 2015)
Hoe bevalt die overstap, rijd het echt heel anders/lichter (dat lees ik over al).

Sorry, beetje laat.

Ik heb van 2005-2007 zo'n 35.000 km rondgereden op een oud model 1000. Nieuw gekocht en ingeruild op een KTM. Daar kreeg ik al snel spijt van trouwens..

Inmiddels rij ik op een 2015 DL1000. Ook nieuw gekocht, km stand is inmiddels 50.000km. Die 2015 is lichter en voelt ook aanzienlijk lichter aan. Maar natuurlijk niet zo licht als een 650, daar kan ik ook wel iets over zeggen want daar rijdt mijn vrouw mee.

De 2015 is mincer spannend dan het oude model, reageert minder heftig op het gas en het vermogen komt er geleidelijker in. Persoonlijk vind ik de 2015 hierdoor iets comfortabeler. De 2015 is ook wat zuiniger. Met beide motoren heb ik al diverse malen (onbedoeld) meer dan 1000km op één dag gereden en dat inclusief bagage en passagier.

Tja, ik vind het gewoon een geweldig ding...
 
Terug
Bovenaan Onderaan