Het grote suzuki V-strom topic deel 3

66 jaar geleden was de stand van de techniek wat simpeler (en had de Gilera een droge plaatkoppeleing) _O-


Heb net een Utube gevonden van "Doctor Strom"..... :t
 
Slag vd hendel stond veeel te kort...


IMG_20200703_101852.jpg
 
En toch was ik vorig jaar met de dames in Italië op vakantie en daar zag ik toch regelmatig een DL650 volbepakt de bergen in jagen, tenminste, als ze het niet met een 300cc scooter deden.
inderdaad volgepakt ook nog aardig mee te rijden
 

Bijlagen

  • 1561057589218.jpg
    1561057589218.jpg
    56,5 KB · Weergaven: 24
De handkappen op de XT zijn meer handflappen. Als dat de reden is om de XT te kopen, monteer je beter een aftermarket setje van een crossbrommer denk ik.
Ik wil niet opdringerig zijn, maar vroeg me hierboven even af:
"Is hier iemand met de originele plastic zijkoffers? Is er een van beide die twee motorlaarzen kan opbergen?"
Daarom de handkappen vervangen door cycra probend handkappen
IMG_20200430_162049.jpg
 
Ik zit ook naar de gele te lonken.. Maar dat smal zadel..
Hoe bevalt het voorlicht? Ik zoek een nieuwe motor om als auto te dienen, ter vervanging van de KTM superduke GT.
 
Ik ga dit topic eens doorlezen aangezien ik interesse heb in een v-strom. Dit zal er een van tussen 2004 en 2007 worden, vanwege de prijs vooral.

Hoe zit het bij deze motoren met hoge kilometer standen? Ik zie op marktplaats een staan met 97.000km. Zelf ben ik niet vies van een wat afgesleten en gebutste motor, aangezien ik er ook wat offroad werk mee wil gaan proberen. Maar ik vraag mij toch af wat er allemaal meer kan slijten naast het blok.

https://www.marktplaats.nl/a/motoren/motoren-suzuki/m1561318251-suzuki-v-strom-vstroms-v-strom-dl650-vol-opties.html

Zijn er wat punten waar ik goed naar moet kijken tijdens een bezichtiging?
 
Ik ga dit topic eens doorlezen aangezien ik interesse heb in een v-strom. Dit zal er een van tussen 2004 en 2007 worden, vanwege de prijs vooral.

Hoe zit het bij deze motoren met hoge kilometer standen? Ik zie op marktplaats een staan met 97.000km. Zelf ben ik niet vies van een wat afgesleten en gebutste motor, aangezien ik er ook wat offroad werk mee wil gaan proberen. Maar ik vraag mij toch af wat er allemaal meer kan slijten naast het blok.

https://www.marktplaats.nl/a/motoren/motoren-suzuki/m1561318251-suzuki-v-strom-vstroms-v-strom-dl650-vol-opties.html

Zijn er wat punten waar ik goed naar moet kijken tijdens een bezichtiging?

Mijn V-Strom 650 uit 2011(modeljaar 2012) heeft nu 165.000km op de teller. Allemaal er zelf op gefrot. Tja, af en toe wat kosten gehad. Remschijven, een ABS pomp, en vorige week nieuwe binnenpoten in de voorvork. Af en toe wat onverhard en vuil etc doen de poten geen goed natuurlijk. Ik heb er dus maar gelijk neopreen beschermhoezen laten monteren. Hij rijdt weer als "nieuw" Ik ben er dik tevreden mee.
 
Ik ga dit topic eens doorlezen aangezien ik interesse heb in een v-strom. Dit zal er een van tussen 2004 en 2007 worden, vanwege de prijs vooral.

Hoe zit het bij deze motoren met hoge kilometer standen? Ik zie op marktplaats een staan met 97.000km. Zelf ben ik niet vies van een wat afgesleten en gebutste motor, aangezien ik er ook wat offroad werk mee wil gaan proberen. Maar ik vraag mij toch af wat er allemaal meer kan slijten naast het blok.

https://www.marktplaats.nl/a/motoren/motoren-suzuki/m1561318251-suzuki-v-strom-vstroms-v-strom-dl650-vol-opties.html

Zijn er wat punten waar ik goed naar moet kijken tijdens een bezichtiging?

Ik zou even goed kijken naar de bouwjaren en de verschillen daartussen. In 2007 en 2008 zijn een aantal verbeteringen doorgevoerd.
 
Ik heb hetzelfde gedaan toen ik mijn Strom aan het uitzoeken was, en de algemene opvatting lijkt te zijn dat die dingen best stevig in elkaar zitten. ;) Ten tijde van mijn zoektocht stonden er een aantal Stroms op MP met kilometerstanden ruim over de ton (eentje zelfs richting de 2), dus dat ze het kunnen halen staat aardig vast. Ik denk dat het vooral valt of staat met in hoeverre je de onderhoudsgeschiedenis kunt achterhalen (liefst natuurlijk met facturen). En ja, je zult wellicht een keer een slijtagedeel moeten vervangen, maar dat is inherent aan iedere motor met een grote hoeveelheid kilometers. Ik heb de mijne gekocht met 46.xxx op de teller, en binnen 1000 kilometer moest de gehele kabelboom vervangen worden. Kwestie van botte pech. Zolang hij bewezen goed onderhouden is kun je er denk ik geen buil aan vallen.

Let trouwens ook inderdaad even op op wat hierboven al gezegd is; vanaf BJ 2007 zijn er een aantal aanpassingen doorgevoerd die de motor aardig hebben verbeterd. Mocht je budget het toelaten zou ik dus eerder voor een 2007+ model gaan.
 
Ik ben even nieuwsgierig of er ook mensen zijn die highway steps op hun V-Strom hebben? En wat hun ervaringen zijn?

Ik zit te denken om deze ook te installeren op mijn 2008 v-strom.
 
Eerlijk gezegd overweeg ik ook om ze op de crossrunner te monteren, inderdaad voor de langere snelwegetappes. Moet niet zo moeilijk te knutselen zijn, al zou ik het niet zo doen als in het voorbeeldplaatje, die kunnen me net te makkelijk verdraaien.
 
Terug
Bovenaan Onderaan