Het grote suzuki V-strom topic deel 3

Terwijl als je 35kkm in 14jaar doet het eigenlijk geen drol uitmaakt. :]

Maar ieder heeft recht op zijn eigen kortsluiting. :t

Nu zal het bij een V strom wel lastig worden om er eentje te vinden onder de 35k kilometers aangezien het wel motoren zijn waar vaak 'veel' mee gereden word.

Ik staar mij ook niet blind op een km stand, het gaat uiteindelijk om het complete plaatje natuurlijk. :Y Na wat leeswerk kan ik wel de conclusie trekken dat het technisch erg goede motoren zijn, dus een 'hogere' km stand hoeft dan ook niet af te schrikken natuurlijk.
 
Vanochtend een stukje gereden met een 2016 v strom 650. Deze stond nog ongepoetst, was net binnen. Volgens de verkoper reed dit bijna hetzelfde als een ouder model.

Ik ben positief verrast.

Na 2 kilometer was ik al helemaal vertrouwt met de motor, je kan volgas accelereren zonder dat je direct in de gevarenzone van je rijbewijs komt. Zithouding is zeer comfortabel.

Hij is een stuk groter/lomper dan m'n CBR, maar als je er eenmaal op rijd dan gaat het mij veel soepeler af, ik ging met de v strom harder door de bochten dan met m'n CBR.

Remmen zijn wel wat minder, dat is ff wennen. Stuk minder vermogen ook, maar ik merkte wel dat mij dat eigenlijk goed beviel. Je kan hem goed doortrekken, lekker speels.

Hij had er 2 staan die mijn interesse wel wekte. 1 Belgische import uit 2009, maar wel met recente documentatie. En een originele Nederlander uit 2011, die is iets duurder, maar heeft wel wat meer opties. Die laatste heeft dan ook m'n voorkeur.

20210612_120130.jpg

Voor m'n CBR kan ik een nette inruilprijs krijgen, dus ik ga waarschijnlijk vanmiddag op bovenstaande motor proefrijden, ook een stukje met m'n vriendin achterop, kijken hoe het bevalt.

Ik kon op het internet niet echt specifieke dingen vinden waar je op moet letten bij een V strom? Iemand wellicht nog last minute tips? :)
 
Ik ben zelf drie jaar terug overgestapt van een Honda VFR750 naar een V-strom.
Enige wat ik mis is het kenmerkende geluid van de VFR, dat is bij de V-strom een stuk minder. Maar verder nog geen seconde spijt gehad.
Mijn DL1000 rijdt heerlijk soepel, je zit lekker rechtop en ook mijn bijrijdster is gelukkig met een breed zadel en steuntje in haar rug van de koffer. 😄
Technische punten om op te letten zou ik niet weten. Ik weet wel dat bepaalde onderdelen roest gevoelig zijn, zoals de “wangen” van de tank aan de binnenkant bij het frame, en het gaas voor oliekoeler.
Op je foto zie ik trouwens ook al roest op de bouten van de valbeugel. Als je deze op tijd een likje roeststopper of hammerite geeft, ziet het er al wat beter uit.
 
Ik ben zelf drie jaar terug overgestapt van een Honda VFR750 naar een V-strom.
Enige wat ik mis is het kenmerkende geluid van de VFR, dat is bij de V-strom een stuk minder. Maar verder nog geen seconde spijt gehad.
Mijn DL1000 rijdt heerlijk soepel, je zit lekker rechtop en ook mijn bijrijdster is gelukkig met een breed zadel en steuntje in haar rug van de koffer. 😄
Technische punten om op te letten zou ik niet weten. Ik weet wel dat bepaalde onderdelen roest gevoelig zijn, zoals de “wangen” van de tank aan de binnenkant bij het frame, en het gaas voor oliekoeler.
Op je foto zie ik trouwens ook al roest op de bouten van de valbeugel. Als je deze op tijd een likje roeststopper of hammerite geeft, ziet het er al wat beter uit.

Die roestpuntjes zou inderdaad het eerste zijn wat ik aan ga pakken, simpel klusje :Y

Net een proefrit gemaakt, en hij rijd gewoon net zo goed als de 2016 versie waar ik eerder vandaag op gereden heb. Vriendin ook achterop geweest, die was ook dik tevreden.

In de topkoffer lagen nog facturen vanaf 2016, heeft altijd keurig onderhoud gehad :t

Er komen nog 2 nieuwe banden op, remblokken voor en een telefoon houder, als het goed is kan ik hem volgend weekend ophalen *O*

IMG-20210612-WA0002.jpg
 
Ze zijn inderdaad wat roestgevoelig. En ze houden in het algemeen niet van vocht. Die van mij woonde altijd op straat, en dat leidde tot electrische problemen. Als hij buiten gaat slapen, zorg dan in ieder geval voor een goede hoes.
 
Ze zijn inderdaad wat roestgevoelig. En ze houden in het algemeen niet van vocht. Die van mij woonde altijd op straat, en dat leidde tot electrische problemen. Als hij buiten gaat slapen, zorg dan in ieder geval voor een goede hoes.

Hij staat hier onder de carport, tussen de auto en de muur van de schuur in. Komt geen regen bij, maar er kan wel wind omheen waaien. M'n CBR is na 2,5 jaar onder een Verheul hoes op deze plek nog net zo netjes als bij de aankoop.

Nu we het over een hoes hebben, de hoes van de CBR is veel te klein natuurlijk, welke hoes past goed op een V strom? Kom ik weer bij een (toch wel prijzige) Verheul hoes uit?
 
Mijne kocht ik bij Ten Kate. Speciaal voor de V-strom met topkoffer. Was iets onder de 100 euro en past perfect.

Die is helaas niet leverbaar ;(

De versie zónder topkoffer, en versie mét topkoffer én zijkoffers wel.

Eerste zou een optie kunnen zijn, moet je alleen de topkoffer elke keer demonteren.

De 2e ben ik bang dat hij te los gaat zitten aangezien ik standaard zonder zijkoffers zal rijden.
 
Hij staat hier onder de carport, tussen de auto en de muur van de schuur in. Komt geen regen bij, maar er kan wel wind omheen waaien. M'n CBR is na 2,5 jaar onder een Verheul hoes op deze plek nog net zo netjes als bij de aankoop.

Nu we het over een hoes hebben, de hoes van de CBR is veel te klein natuurlijk, welke hoes past goed op een V strom? Kom ik weer bij een (toch wel prijzige) Verheul hoes uit?
DS Covers Delta, voor 45,- weet je alles. Top ding
 
Die roestpuntjes zou inderdaad het eerste zijn wat ik aan ga pakken, simpel klusje :Y

Net een proefrit gemaakt, en hij rijd gewoon net zo goed als de 2016 versie waar ik eerder vandaag op gereden heb. Vriendin ook achterop geweest, die was ook dik tevreden.

In de topkoffer lagen nog facturen vanaf 2016, heeft altijd keurig onderhoud gehad :t

Er komen nog 2 nieuwe banden op, remblokken voor en een telefoon houder, als het goed is kan ik hem volgend weekend ophalen *O*

Bekijk bijlage 1643640

Er zitten trouwens zwarte aluminium zijkoffers bij, is dit dan de zogeheten Black Rhino versie?
 
Die roestpuntjes zou inderdaad het eerste zijn wat ik aan ga pakken, simpel klusje :Y

Net een proefrit gemaakt, en hij rijd gewoon net zo goed als de 2016 versie waar ik eerder vandaag op gereden heb. Vriendin ook achterop geweest, die was ook dik tevreden.

In de topkoffer lagen nog facturen vanaf 2016, heeft altijd keurig onderhoud gehad :t

Er komen nog 2 nieuwe banden op, remblokken voor en een telefoon houder, als het goed is kan ik hem volgend weekend ophalen *O*

Bekijk bijlage 1643640
Mooie fiets! Gefeliciteerd met je aankoop.
 
Er zitten trouwens zwarte aluminium zijkoffers bij, is dit dan de zogeheten Black Rhino versie?
Zou heel goed kunnen. Die had een middenbok, zo een vario-ruitje, valbeugels, handkappen en een alu carterbeschermplaat. En natuurlijk een kofferset, als ik het goed heb een SW-Motech. De fiets op de foto lijkt dat allemaal te hebben.
 
Mooie fiets! Enige andere zwakke plek die ik heb kunnen ontdekken is de verflaag van de beide motordeksels; bij mij is hij al eens bijgewerkt, en toen ik aan het zoeken was heb ik er meerdere gezien waar de lak daar wat loslaat. Maar die van jou ziet er nog strak uit! :t Toen mijn kabelboom is vervangen gaf mijn motorman al aan dat ik wel erg veel pech moet hebben, aangezien het ongeveer de betrouwbaarste fietsen zijn die hij tegenkomt.

Zo te zien zit het originele zadel er nog op, daar protesteerde mijn zitvlees al vrij rap tegen (al zal een kleine 120 kilo in de schaal leggen niet meehelpen). Ik heb bij Boonstra een 2ehands DL1000-zadel gekocht, net wat dikker en past 1-op-1. Ook de duo vond het een behoorlijke verbetering.

De mijne staat onder een Bihr H2O Outdoor (45 euro bij MKC onder andere), al is dat een tijdelijke oplossing tot de dubbele deur in de schuur zit. Bij mijn vorige woning stond hij in de parkeergarage onder het appartementencomplex, en diende de hoes vooral als stofbescherming. Maar de regenbuien van de afgelopen weken heeft hij prima overleefd!
 
Mooie fiets! Enige andere zwakke plek die ik heb kunnen ontdekken is de verflaag van de beide motordeksels; bij mij is hij al eens bijgewerkt, en toen ik aan het zoeken was heb ik er meerdere gezien waar de lak daar wat loslaat. Maar die van jou ziet er nog strak uit! :t Toen mijn kabelboom is vervangen gaf mijn motorman al aan dat ik wel erg veel pech moet hebben, aangezien het ongeveer de betrouwbaarste fietsen zijn die hij tegenkomt.

Zo te zien zit het originele zadel er nog op, daar protesteerde mijn zitvlees al vrij rap tegen (al zal een kleine 120 kilo in de schaal leggen niet meehelpen). Ik heb bij Boonstra een 2ehands DL1000-zadel gekocht, net wat dikker en past 1-op-1. Ook de duo vond het een behoorlijke verbetering.

De mijne staat onder een Bihr H2O Outdoor (45 euro bij MKC onder andere), al is dat een tijdelijke oplossing tot de dubbele deur in de schuur zit. Bij mijn vorige woning stond hij in de parkeergarage onder het appartementencomplex, en diende de hoes vooral als stofbescherming. Maar de regenbuien van de afgelopen weken heeft hij prima overleefd!

Bedankt voor de tip betreft het zadel, dat heb ik meer voorbij zie komen op het internet inderdaad.

Ik weeg zelf een kleine 80kg en vond het huidige zadel eigenlijk vrij goed zitten, maar ik heb natuurlijk nog niet genoeg km's gemaakt om dit goed te beoordelen.

iig wel mooi dat er opties zijn om dit eenvoudig te kunnen aanpassen. Als ik het goed heb is het vario ruitje ook te verstellen, hier wil ik nog wel wat mee gaan experimenteren.
 
Ben nog niet helemaal tevreden over de windturbulentie van de V-Strom650.
Originele ruit beviel niet tijdens de proefrit, ben ik vast niet de enige in want bij het accessoire pakket met middenbok en topkoffer zat ook een verstelbaar Givi Airflow ruitje. Verstelbare gedeelte vrij snel gedemonteerd, na van hoog tot laag geprobeerd.

Maar ook het ondergedeelte is eigenlijk te groot.
Bestaan er nog kortere ruitjes?

Edit
Iemand ervaringen met MRA screens?
Touring scherm lijkt niet veel korter dan het Givi scherm.
En doet die vario optie iets.


Standaard:
1624136835595.png




Vario optie:

1624136895891.png
 
Laatst bewerkt:
Dat is allemaal heel persoonlij. Hangt erg af van je lengte/lichaamsbouw.

Bij mij werkt dat vario ding perfect. Rij altijd met de klep van de helm open.
 
Hij staat hier onder de carport, tussen de auto en de muur van de schuur in. Komt geen regen bij, maar er kan wel wind omheen waaien. M'n CBR is na 2,5 jaar onder een Verheul hoes op deze plek nog net zo netjes als bij de aankoop.

Nu we het over een hoes hebben, de hoes van de CBR is veel te klein natuurlijk, welke hoes past goed op een V strom? Kom ik weer bij een (toch wel prijzige) Verheul hoes uit?
Verheul niet perse nodig, ik heb de mijne,lekte overigens, de deur uitgedaan en deze ervoor in de plaats genomen, lekker zacht aan de binnenzijde , prijs is 70 euro,past perfect, blij mee.

DS Covers Motorhoes Alfa Outdoor​

 
Verheul niet perse nodig, ik heb de mijne,lekte overigens, de deur uitgedaan en deze ervoor in de plaats genomen, lekker zacht aan de binnenzijde , prijs is 70 euro,past perfect, blij mee.

DS Covers Motorhoes Alfa Outdoor​


Heb wel weer een Verheul hoes besteld, beviel mij op m'n vorige motor ook erg goed. :t
 
Hier trouwens nog mensen die ervaring hebben met een Gipro ATRE?

Ik wil sws graag een gearindicator, en daar is ook een ATRE versie van, die zou er voor zorgen dat het gasrespons onderin toeren beter is, en de motor zou minder bokken onderin toeren.

Je leest alleen veel verschillende ervaringen, de ene zegt een wereld van verschil, de ander merkt niks.

Wat zijn de ervaringen hier met een 650?
 
Zijn op V-Stromforum hele topics aan gewijd. (zie o.a. Gipro SO 4 met ATRE - Pagina 2 - V-Strom Forum Nederland)

De consensus lijkt te zijn dat het de boel behoorlijk verbetert. Ik heb hem al een tijdje liggen, vorig weekend ingebouwd (voor jouw/mijn model Strom zou je de GPAT-S04 moeten hebben). Door wat foutjes bij de koppeling bij het relaykastje dat ik ook onder mijn zadel heb geknutseld ligt hij er nu weer af, binnenkort weer een poging. Inbouw is in ieder geval zo gedaan, en hij pakte bij mij meteen de juiste indicatie zonder de learning-mode te hoeven gebruiken. Ik heb er nog niet mee gereden, dus daarover kan ik nog weinig zeggen. Ik heb in ieder geval goede hoop gebaseerd op de online reviews. En voor die 100 euro kun je nog wel eens een miskoop doen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan