Het grote suzuki V-strom topic deel 3

Daar heb ik idd ook het één en ander gelezen, ook daar verschillende ervaringen. Volgens mij kwam ik hem online tegen voor 125,- dat is inderdaad een gok waard.

Overigens gisteren mijn V-strom opgehaald, toen helaas maar 25 km gereden aangezien ik die dag nog andere verplichtingen had.

Vandaag samen met vrouwlief weggeweest om motorkleding te shoppen, ik heb mijzelf getrakteerd op een grijs doorwaaipak aangezien ik mijzelf de tering zweet ik m'n huidige 'normale' zwarte textiel pak. Telefoon in de houder gezet, navi aan, lekker binnendoor weggetjes gepakt, heerlijk!


20210620_170918.jpg
 
Gear indicator vind ik niet echt noodzakelijk. Snap dan ook niet dat Suzuki hier een scherm voor gereserveerd heeft in het dashboard van de huidige DL650's. Enige voordeel is dat je niet door wil trappen naar de 7e versnelling.

Juiste kleding altijd goed, heb zelf ook meerdere broeken / jassen / handschoenen.

En wat betreft op lage toeren rijden, huidige blokken pakken lekker op vanaf 2000 RPM bij rustig rijden. Low RPM assist is volgens mij ook meer een marketing term. Heb je een oudje weet je zelf wel waar die het lekkerst oppakt.

Gear indicator prominent in beeld:
1624225614051.png
 
20210623_185703.jpg

Van de week lekker een avondje gereden, Holterberg en omgeving, veel lol gehad :)

Gipro ATRE is besteld, komt als het goed is aankomende week binnen.

Verder vandaag nog een beetje geknutseld. Skidplate en de bevestiging ervan een likje verf gegeven, onder het zadel de boel schoon gemaakt, dimlichten vervangen voor heldere lampen (had ik nog liggen)

20210626_150832.jpg

Hier 1 kant vervangen, het verschil is minimaal, maar ach, ze lagen toch maar in de schuur..

Ze hadden bij aflevering keurig nieuwe banden gemonteerd, alleen jammer dat ze zilverkleurig plaklood gebruikt hadden op zwarte velgen 🙄 dus die heb ik zelf maar even zwart gemaakt.

Verder zit ik nog te denken over een afdekrooster van de oliekoeler die ze bij Cosmo verkopen, samen met een nieuwe kettingbeschermer. Ik twijfel ook nog over een voorvork brace, lees hier wel positieve verhalen over.

DL1000 zadel (hoger) wil ik ook nog proberen, aangezien mij dat wel prettig lijkt met m'n 1,91m. Dus mocht iemand hier nog een zadel over hebben...

Verheul hoes was ook binnen, helaas was deze te groot, ondanks dat ik hem speciaal voor een V-Strom met topkoffer had besteld. Contact gehad met Ten Kate, foto's etc gestuurd, en ik kon de hoes terugsturen en Verheul gaat deze aanpassen. Op verzoek van mij gaan ze er ook ringen aan de onderzijde in maken zodat ik de hoes makkelijk vast kan zetten.
 
Die fork brace heb ik er ook op zitten. Ik weet niet hoeveel tussen de oren zit en hoeveel het daadwerkelijk doet, maar ik heb wel het idee dat hij net wat strakker stuurt en beter z'n lijn houdt (vooral op snelwegsnelheden). De investering is in ieder geval een stuk beter te behappen dan een Hyperpro-kuurtje.

Ik heb wel nog een 650-zadel liggen dat overbleef toen ik mijn 1000-zadel erop zette. :+ Boonstra heeft hem af en toe nog wel eens, mijne was 75 euro geloof ik. Staan momenteel alleen 650-zadels online, maar wie weet wanneer ze weer een keer een 1000 uit elkaar trekken. Bagster en Topsellerie hebben ze ook, maar dan ben je meteen weer 250+ euro verder.
 
Erg goed. Ik ben 1.85 bij een kleine 120 kilo, en ik kan er een stuk langer op zitten voor ik een houten kont krijg. Het DL1000-zadel is wat breder, heeft meer vulling en is net iets hoger (uit m'n hoofd +4cm tov standaard DL650, je hebt ook nog een verhoogd DL1000-zadel dat +6cm gaat), wat voor mij ook de zitpositie ten goede komt. Bij het 650-zadel had ik ook het idee dat ik er meer 'in' zat, als je ze naast elkaar zet heeft de DL650 ook meer een kuil, waardoor je minder makkelijk kunt gaan verzitten. Gecombineerd met een sit&fly-cover voor wat luchtstroom/vering onder de bips en nog een centimetertje erbij kan ik uren rijden zonder ergens last van te hebben. Ik heb daarnaast ook de voetsteunverlagers van Cosmo erop zitten, waardoor mijn kniehoek nog net iets prettiger wordt en ik echt rechtop zit.
 
Iemand hier nog een DL1000 zadel (of een ander hoger zadel) liggen voor mijn 650 2011? :)
 
V-Strom650 was niet direct mijn eerste keus als vervanger van een versleten Transalp650. Wilde wel iets meer straat georiënteerd (kleiner voorwiel) na een ritje op een BMW F800 en F700 GS waarbij de 700 de strijd gewonnen had. Tot Yamaha met de Teneree700 kwam. Twijfel, twijfel en twijfel.

Dus lekker door blijven tuffen op de Honda tot vervangen vanwege achterstallig onderhoud een spoedje werd. Suzuki kon snel geleverd worden en na een proefrit gekocht. Geen spijt van.

Op klinkerwegen en drempels was de Transalp wat comfortabeler, maar zodra er asfalt onder de wielen ligt gaat de Suzuki als de spreekwoordelijke brandweer. Wat een lekker blok en goed stuurgedrag :]
 
Zojuist een Bagster zadel van een DL1000 op de kop getikt via eBay Kleinanzeigen *O*

Benieuwd hoe het gaat bevallen, maar slechter dan het originele zadel zal het niet zijn.
 
Vandaag eindelijk weer eens op de Strom naar kantoor, meteen de gelegenheid om die Gipro-ATRE eens te testen. Het kan tussen de oren zitten, maar ik heb het idee dat hij zeker in z'n 2 en 3 wat feller reageert, en vooral een stuk rustiger doortrekt. Minder bokken in lage toeren, en rotondes vloeiend erdoor. Op de snelweg versnellen vanuit de 6 leek ook wat soepeler te gaan. Misschien wishful thinking, maar voor die 100 euro ben ik er blij mee! :Y
 
Ik zit ook wel eens te denken aan zo een ding. Ìs de montage een beetje te doen, of heeft de dealer het gedaan?
 
Ik zit ook wel eens te denken aan zo een ding. Ìs de montage een beetje te doen, of heeft de dealer het gedaan?
Dit heb ik zelf gedaan. Je krijg van Gipro een kastje met daaruit 2 stekkers waarmee je de Gear Position Sensor moet overbruggen, en een enkele rode kabel die je op de 12v moet aansluiten. Kwestie van;
1 - linker kontpaneel verwijderen en even zoeken naar de GPS-stekker die precies lijkt op de stekker die erbij zit (witte stekker met 3 kabels eruit waarvan er 1 roze is). Hint, het is NIET de zwarte, ondanks dat het dezelfde stekker is, want dat is de O2-sensor. Vraag me niet hoe ik dit weet. :+Motor even in neutraal zetten, als je dan de stekker lostrekt en het groene N-lampje gaat uit heb je de goeie.
2 - alvast de kabels van de Gipro door de motor trekken voordat je dingen gaat aansluiten, anders kun je er niet lekker meer bij. Wederom, vraag me niet...
3 - de witte stekker op de motor lostrekken, en beide helften in de corresponderende helften steken.
4 - een geschakelde plus zoeken om de rode kabel op aan te sluiten. Gipro levert er zo'n aftakklem bij, maar daarvoor hou ik teveel van mijn elektronica, dus ik heb de plus van de loze accessoirestekker die achter de radiator zit voor gebruikt met een contrastekker, soldeerbout en kabelschoen.
5 - Gipro ergens vastplakken (ik heb hem onderaan in het midden van de toerenteller gezet waar toch loze ruimte zit, maar kan overal).
6 - Contact aan, bij mij gaf hij direct juist de 0 weer (=neutraal), hoefde verder niet ingelezen te worden. Voor een 650 zet je de Gipro op stand 6.
7 - Motor weer in elkaar zetten en klaar.

Zelfs voor mijn 2 linkerhanden viel het me reuze mee. :Y
 
Montage is een eitje, ik merk qua rijden eigenlijk geen verschil voor mijn gevoel (2011)

Oja, kontpaneel hoeft er niet af hoor, ik heb de mijne met kofferrek en al laten zitten. Paar montage punten los en je kunt er prima tussendoor.
 
Kan kloppen hoor, bij de mijne is de kabelboom al eens in z'n geheel vervangen. Ik vond ook die accessoirestekker terug op een plek waar je hem o.b.v. Hynes niet verwachtte. :+
 
Dit heb ik zelf gedaan. Je krijg van Gipro een kastje met daaruit 2 stekkers waarmee je de Gear Position Sensor moet overbruggen, en een enkele rode kabel die je op de 12v moet aansluiten. Kwestie van;
1 - linker kontpaneel verwijderen en even zoeken naar de GPS-stekker die precies lijkt op de stekker die erbij zit (witte stekker met 3 kabels eruit waarvan er 1 roze is). Hint, het is NIET de zwarte, ondanks dat het dezelfde stekker is, want dat is de O2-sensor. Vraag me niet hoe ik dit weet. :+Motor even in neutraal zetten, als je dan de stekker lostrekt en het groene N-lampje gaat uit heb je de goeie.
2 - alvast de kabels van de Gipro door de motor trekken voordat je dingen gaat aansluiten, anders kun je er niet lekker meer bij. Wederom, vraag me niet...
3 - de witte stekker op de motor lostrekken, en beide helften in de corresponderende helften steken.
4 - een geschakelde plus zoeken om de rode kabel op aan te sluiten. Gipro levert er zo'n aftakklem bij, maar daarvoor hou ik teveel van mijn elektronica, dus ik heb de plus van de loze accessoirestekker die achter de radiator zit voor gebruikt met een contrastekker, soldeerbout en kabelschoen.
5 - Gipro ergens vastplakken (ik heb hem onderaan in het midden van de toerenteller gezet waar toch loze ruimte zit, maar kan overal).
6 - Contact aan, bij mij gaf hij direct juist de 0 weer (=neutraal), hoefde verder niet ingelezen te worden. Voor een 650 zet je de Gipro op stand 6.
7 - Motor weer in elkaar zetten en klaar.

Zelfs voor mijn 2 linkerhanden viel het me reuze mee. :Y
Super, wat een uitgebreide handleiding. Ik heb het oude model van 2007 met ABS, maar de montage zal ongeveer hetzelfde zijn . Nogmaals bedankt. :}:}:}
 
Terug
Bovenaan Onderaan