Het grote suzuki V-strom topic deel 3

V.w.b. het ruitje: ik heb een Givi Airflow ruit. Die is gemakkelijk in hoogte te verstellen, gewoon als je op de motor zit (stilstand). Die ruit bestaat uit 2 delen: een vast "onder gedeelte" en een gedeelte dat zich daarvoor bevindt en in hoogte verstelbaar is. Perfecte oplossing, géén turbulentie rond je helm.

Heb ook nog een givi airflow liggen, wat een turbulentie krijg ik met zo'n ruitje zeg... Gauw er af gehaald en een klein ruitjes gescoord, geen turbulentie meer maar gewoon meer rijwind vanaf borsthoogte.Voor mij iig veel prettiger. Oftewel; uitproberen, is voor iedereen anders.
 
Motorisch is er alleen een verschil in motormanagement waardoor de 1050 een paar pk meer heeft dan 1000.
Mijn Vmax heeft heel wat meer pk's en een hogere topsnelheid. Tot zo ver de harde cijfers, want ik werd zéér positief verrast door het koppel wat de Vstrom heeft en dan met name al bij lage toeren. :}

Dat laatste schijnt overigens gewijzigd te zijn bij het nieuwe model. Daar komt het koppel pas later vrij?

Ik probeer overigens uit te vinden wat het verschil in ABS en TC is in de non-XT versies. De 1000 vs de 1050.

Voor zover ik wat kan vinden hebben beiden dezelfde opties, maar ik vraag mij af of het e.e.a. geüpgraded is.
 
Ja een Vmax is een muscle bike, andere categorie.

Ik heb idd. iets gelezen over de verschillen tussen de "1000" (101pk/.....Nm) en de "1050" (108pk/100Nm). Beide blokken meten 1037cc, maar hebben een andere mapping vanwege Euro 4, resp. Euro 5. Het koppel van de 1050 is iets lager, maar de motor is toeren gretiger.

Ben vorige week met mijn 1050 in het Odenwald geweest. Heerlijke toermotor, die rond de 4.000/5.000 t/min prima rijdt. Hogere toeren schuwt ie ook niet. Het stuurgedrag van de motor is een feestje: zéér nauwkeurig, zeer soepel. Benzineverbruik lag ruim boven de 1:20.

Op mijn motor (DL uitvoering) heb ik wat extra's:
- Givi Airflow ruit (aanrader!)
- carterbescherming
- middenbok
- Tomtom (houder is permanent aangesloten op 12V)
- zijkoffers. De beugels die je ziet (SW-Motech) zijn via een quick release makkelijk te verwijderen
- tasje achterop is voor zonnebril, kettingslot e.d.

Helaas heeft de DL-uivoering géén cruise control en géén verwarmde handvaten. Ik kreeg echter een zeer behoorlijke korting en daardoor werd het prijsverschil met de XT te groot.

20210913_150737.jpg

20210912_144129.jpg

Op de achtergrond staat een wit/oranje XT uitvoering.
 
- zijkoffers. De beugels die je ziet (SW-Motech) zijn via een quick release makkelijk te verwijderen

Ik moet erg wennen (op foto's / internet) aan de "dikke kont" die een motor (dus ook de Vstrom) krijgt door de zijkoffers. En dan druk ik mij nog voorzichtig uit. 😅

De ruimte die tussen de koffers en de motor zit, is dat vanwege de handgrepen voor een duopassagier?

Ik vroeg mij af of ik ze er anders af zou halen en voor een montage zou kiezen waardoor de koffers weer wat naar binnen kunnen opschuiven.

Of zeg ik nu iets heel geks en is er een andere reden voor de loze ruimte?
 
De "dikke kont" kan ik mij iets bij voorstellen. Liever een dikke kont dan een bochel. Om die reden weiger ik een topkoffer. Dat is zo lelijk dat ik die nooit op mijn motor zal monteren. De koffers heb ik alleen voor vakantietrips en dan zijn ze reuzehandig en 100% waterdicht.

De ruimte tussen de koffers en de motor is mede vanwege de handgrepen voor de duopassagier. Hoewel die handgrepen ietsjes "omhoog" staan.
Rechts is er ruimte nodig voor de uitlaat. Ik zal vanavond eens wat foto's maken mét koffers.

De koffers meer naar binnen monteren lukt niet zonder het hele ophangsysteem ernstig te verbouwen.

Nee, van de Tomtom heb ik geen last, daar kijk ik (1.92m) ruim overheen. Als ik de ruit in de laagste stand zet kijk ik daar ook ruim overheen. Alleen op de snelweg zet ik 'm iets hoger 3~5cm.
 
Ik vind dit een mooie oplossing, zelfs om er gewoon het hele jaar op te laten zitten.

Screenshot_20210920-145252.png



Het enige wat mij zou doen besluiten om koffers te nemen en zelfs een topkoffer ( 🤢 ) is het feit dat je alles op slot kunt doen.

Geen gesleep met de helm en motorkleding. Motor neerzetten. Kleding uittrekken. Korte broek en slippers aan. Klaar. Vreetschuur opzoeken. 😎
 
Idd. is het nadeel van die softbags dat ze niet op slot kunnen (in tegenstelling tot de koffers). Dat was eigenlijk ook de enige reden om koffers aan te schaffen. Die softbags zullen behoorlijk vies worden als je ze het hele jaar laat zitten. De koffers veeg je makkelijk schoon. De Canyon zadeltassen zien er idd. fraai uit (er zijn nog wel betere/duurdere in de handel) en ze klikken vast aan de ophangbeugels, alleen te ontgrendelen met een sleutel. Tsja, ik heb deze koffers van Givi, kwestie van smaak/voorkeur/budget:

givi-case-trk35b-trekker-ii-35-lt-black-line.jpg
 
Ja een Vmax is een muscle bike, andere categorie.

Ik heb idd. iets gelezen over de verschillen tussen de "1000" (101pk/.....Nm) en de "1050" (108pk/100Nm). Beide blokken meten 1037cc, maar hebben een andere mapping vanwege Euro 4, resp. Euro 5. Het koppel van de 1050 is iets lager, maar de motor is toeren gretiger.

Ben vorige week met mijn 1050 in het Odenwald geweest. Heerlijke toermotor, die rond de 4.000/5.000 t/min prima rijdt. Hogere toeren schuwt ie ook niet. Het stuurgedrag van de motor is een feestje: zéér nauwkeurig, zeer soepel. Benzineverbruik lag ruim boven de 1:20.

Op mijn motor (DL uitvoering) heb ik wat extra's:
- Givi Airflow ruit (aanrader!)
- carterbescherming
- middenbok
- Tomtom (houder is permanent aangesloten op 12V)
- zijkoffers. De beugels die je ziet (SW-Motech) zijn via een quick release makkelijk te verwijderen
- tasje achterop is voor zonnebril, kettingslot e.d.

Helaas heeft de DL-uivoering géén cruise control en géén verwarmde handvaten. Ik kreeg echter een zeer behoorlijke korting en daardoor werd het prijsverschil met de XT te groot.

Bekijk bijlage 1678361
Op de achtergrond staat een wit/oranje XT uitvoering.
Benzine verbruik gunstiger dan 1 op 20? Dat vind ik erg netjes voor zo`n formaat (cc`s, omvang, kilo`s) motor. Ik dacht dat de vorige serie (de DL 1000) daar erg veel moeite voor moest doen om dat te halen.
 
Benzine verbruik gunstiger dan 1 op 20? Dat vind ik erg netjes voor zo`n formaat (cc`s, omvang, kilo`s) motor. Ik dacht dat de vorige serie (de DL 1000) daar erg veel moeite voor moest doen om dat te halen.
Zoals gezegd ben ik vorige week in het Odenwald e.o. geweest. Ik reed bijna 1:21 op de B-wegen. Snelheid tussen de 80 en 100km/u. Op de snelweg erheen reed ik 4.000~5.000 t/min. Snelheid max. 120km/u vanwege het drukke verkeer. Ook daar zat ik op of net boven de 1:20. Heel netjes idd. Als je dan het gas opendraait verandert het nauwelijks aanwezige uitlaatgeluid in een diepe/dikke grom :9

Motor heeft nu 3.000km gelopen, is dus nog erg nieuw.
 
Heb ik nog ligge,iemand interesse.
orginele 2 cm verlaagd zadel voor een V Strom 650 van 2018 tot heden.
Heeft lichte gebruikssporen .
100 euro.
 

Bijlagen

  • 183844EF-5524-4B20-B451-8ABC8F0A5AE8.jpeg
    183844EF-5524-4B20-B451-8ABC8F0A5AE8.jpeg
    290,8 KB · Weergaven: 10
  • E8623415-FC3B-4F08-AFBD-7071F864F610.jpeg
    E8623415-FC3B-4F08-AFBD-7071F864F610.jpeg
    71,8 KB · Weergaven: 14
Hoi Strommers!

Vraagje, wat voor kilometerstanden kunnen v-stroms van de tweede generatie halen?
Heb mijn oog laten vallen op een 650 xt met 67.000km op de teller.

Nog specifieke aandachtspunten bij deze kilometerstand? Hoeveel km’s kan ik erbij zetten en aan wat voor onderhoud moet ik rekening houden?

Hoor heel graag van jullie :)
 
Heb ik nog ligge,iemand interesse.
orginele 2 cm verlaagd zadel voor een V Strom 650 van 2018 tot heden.
Heeft lichte gebruikssporen .
100 euro.
👍
 

Bijlagen

  • 95777264-3B49-47DC-949C-2717D177025E.jpeg
    95777264-3B49-47DC-949C-2717D177025E.jpeg
    290,8 KB · Weergaven: 11
  • 8551AAB0-875D-41B5-BDA3-F8EE159DEA3E.jpeg
    8551AAB0-875D-41B5-BDA3-F8EE159DEA3E.jpeg
    71,8 KB · Weergaven: 8
Hallo allemaal! Vorige week heb ik m’n Yamaha Tracer 900 verkocht. In eerste instantie dacht ik dat er een Triumph zou komen. Tegen alle verwachting in heb ik vandaag na meerdere proefritten een v-strom 1000 uit 2016 gekocht met net geen 15k km op de teller. Dat ding rijdt zoveel beter dan ik had verwacht. :]

Volgende week zaterdag wordt hij afgeleverd met de volgende extra’s:

Nieuwe set Metzeler Roadtec 01 banden (ben geen offroad rijder)
Permanente TomTom Steun boven de tellers
Oxford handvatverwarming

Daarnaast krijgt hij nog een grote beurt.

Nu duimen voor goed weer! Kan niet wachten.
 

Bijlagen

  • 571CA4C9-2D4D-465E-AA25-43AE556CECFD.jpeg
    571CA4C9-2D4D-465E-AA25-43AE556CECFD.jpeg
    152,9 KB · Weergaven: 37
Terug
Bovenaan Onderaan