Het grote suzuki V-strom topic deel 3

Iemand een after market demper op zijn V-Strom 1000? De akra is wel erg duur. Ben benieuwd of er mensen zijn die met wat anders rond rijden, en hoe ze dit ervaren.
 
Ik had er eerst een Mivv onder die viel wat tegen en toen een Bos uitlaat en die heeft een mooi geluid
en ziet er ook vet uit en is ook sterker in het midden gebied.
Ik heb hem bij Louis gekocht voor 700 euro met gratis verzending.
 

Bijlagen

  • A1E261A3-B5E5-4B65-989F-E38F3598FDD3.jpeg
    A1E261A3-B5E5-4B65-989F-E38F3598FDD3.jpeg
    309,8 KB · Weergaven: 51
  • BE50D7FB-D1CF-4C7A-8F41-BA5F47DBD4DD.jpeg
    BE50D7FB-D1CF-4C7A-8F41-BA5F47DBD4DD.jpeg
    136,5 KB · Weergaven: 51
  • DDA23F11-CD98-4CD2-8EFC-10AEC82549F3.jpeg
    DDA23F11-CD98-4CD2-8EFC-10AEC82549F3.jpeg
    214,2 KB · Weergaven: 50
Laatst bewerkt:
Ik rij rond met een Arrow.

Heb ik wel spijt van, achteraf was een Bos beter geweest. Iets mooier geluid en een veel mooier uiterlijk.
 
Ik had er eerst een Mivv onder die viel wat tegen en toen een Bos uitlaat en die heeft een mooi geluid
en ziet er ook vet uit en is ook sterker in het midden gebied.
Ik heb hem bij Louis gekocht voor 700 euro met gratis verzending.
Vraagje ? Jij hebt toch ook de XT uitvoering ? Als ik deze invoer bij Louis geeft hij alleen de LeoVince als geschikt hiervoor...
 
Vraagje ? Jij hebt toch ook de XT uitvoering ? Als ik deze invoer bij Louis geeft hij alleen de LeoVince als geschikt hiervoor...
Kijk maar bij de DL 1000 (2019) de uitlaat past zowel op de 1000 en de 1050 alleen hij heeft euro 4 goedkeuring en de 1050 heeft euro 5 goedkeuring dus eigenlijk is hij alleen voor de 1000🤓.
 

Bijlagen

  • FCFD3FB1-F852-48A2-A136-468FF41F9987.jpeg
    FCFD3FB1-F852-48A2-A136-468FF41F9987.jpeg
    119,3 KB · Weergaven: 11
Hoe rijdt de V strom 1000 t.o.v. de tracer 900 in jou ervaring?

Ook wel nieuwsgierig;)
Tracer is een 3 cilinder, heel ander karakter natuurlijk.

Ik vind de Tracer veel zenuwachtiger. Sportiever, minder comfortabel. Nodigt wel echt uit om flink door te rammen. De tracer rijdt naar mening eigenlijk pas lekker als je flink doorrijdt.

Wel vind ik dat de V-Strom makkelijker de bocht om gaat dan de Tracer generatie 2015-2017. Schijnt bij nieuwere modellen een stuk beter te zijn dus daar kan ik niet over oordelen.

De tracer rijdt meer als een hoge naked waar de V-Strom comfortabel is, maar wel nog steeds van bochten houdt
 
Ik wil volgend jaar de Zero DSR (2022 ) met 70 pk en 157 Nm een keer uittesten dat schijnt wel een positieve verassing
te zijn maar wel met een stevig prijskaartje maar zonder de mooie V Twin sound.
 

Bijlagen

  • 85DE3E70-A7AD-422F-A898-48ED1A9E67CB.jpeg
    85DE3E70-A7AD-422F-A898-48ED1A9E67CB.jpeg
    124 KB · Weergaven: 13
Ik wil volgend jaar de Zero DSR (2022 ) met 70 pk en 157 Nm een keer uittesten dat schijnt wel een positieve verassing
te zijn maar wel met een stevig prijskaartje maar zonder de mooie V Twin sound.
Geluid van een stofzuiger _O-:+
Pas wel op hé: die 157Nm zijn vanuit stilstand beschikbaar, ofwel, als je het "gas" opendraait word je gelanceerd.

Over mooie V-Twin sound gesproken, die mis ik wel op mijn 1050. Die motor is fluisterstil (op zich wel fijn), maar niet echt een V-Twin roffel, zelf geen roffeltje. Eigenlijk ook meer een stofzuigergeluid 8)7 In die zin begrijp ik heel goed om er een aftermarket pijp onder te schroeven, maar ja, om nou weer 700 pegels op te hoesten, . . . .
 
Hoi Strommers!

Vraagje, wat voor kilometerstanden kunnen v-stroms van de tweede generatie halen?
Heb mijn oog laten vallen op een 650 xt met 67.000km op de teller.

Nog specifieke aandachtspunten bij deze kilometerstand? Hoeveel km’s kan ik erbij zetten en aan wat voor onderhoud moet ik rekening houden?

Hoor heel graag van jullie :)
Beetje late reactie. Ik vermoed dat zo'n blok met gemak 2 ton draait, mits je geen beurten overslaat. Het "probleem" zit elders. Leg ik uit: in 2016 heb ik een motor gekocht met 52.000km op de teller. Alles erbij: alle onderhoudspapieren, sleutels, boekjes, de hele mikmak. Motor liep geweldig en probleemloos. Ik heb 'm goed laten onderhouden bij de dealer en nooit een beurt overgeslagen. Van de zomer stond er 82.000km op de teller. Dan krijg je je motor niet meer ingeruild. Slechts 1 (te laag) bod gehad van een dealer. Andere dealer gooide 'm op z'n netwerk. Daaruit kwam 1 bod en dat was minder dan de helft van de actuele waarde.

Rest de optie om je motor particulier te verkopen. Dat is zonder meer goed gelukt voor de juiste prijs. MAAR, het aantal gegadigden was beperkt. Als je dan tzt. je V-Strom wilt verkopen en er -tig andere V-Stroms te koop staan, dan moet jij je prijs drastisch verlagen, omdat anders iedereen voor een motor gaat met minder km's op de teller.

Conclusie van mijn betoog: spaar nog ff door en koop een motor met een lagere km-stand.
 
Geluid van een stofzuiger _O-:+
Pas wel op hé: die 157Nm zijn vanuit stilstand beschikbaar, ofwel, als je het "gas" opendraait word je gelanceerd.

Over mooie V-Twin sound gesproken, die mis ik wel op mijn 1050. Die motor is fluisterstil (op zich wel fijn), maar niet echt een V-Twin roffel, zelf geen roffeltje. Eigenlijk ook meer een stofzuigergeluid 8)7 In die zin begrijp ik heel goed om er een aftermarket pijp onder te schroeven, maar ja, om nou weer 700 pegels op te hoesten, . . . .
Goedkope Mivv kopen voor 220 euro of naar mile Pajic die heeft ook tweedehands en maakt de uitlaten op maat kijk maar eens op zijn site.
 
Net kenteken binnen gekregen van m’n nieuwe motor en de verzekering geregeld. Zaterdag ophalen bij de dealer! :9~

Iemand nog tips voor mooie spiegels? Ik vind die originele niet om aan te zien_O-
 
Zo eindelijk was daar het moment om de belofte aan mijn oma na te komen. Een meer op de motor van Assen naar Maastricht. Helaas is oma in 2018 heen gegaan maar de belofte bleef!

Mijn eerste echt lange rit op de vstrom 650 maar wat ik al wist is meer dan waar gebleken, wat een heerlijke machine zeg!!

Zaterdag rond 12:15 vertrokken, tot voor Nijmegen over de snelweg geknald en daarna lekker binnendoor door Noord-Limburg. Lekker slingerend om de Maas afzakken richting Maastricht.

IMG20211016150159.jpg


Uiteindelijk onderstaande rit als resultaat.
IMG_20211017_184208.jpg


334km in 4.17 uur.

Vandaag weer terug naar huis, bijna 4uur binnendoor, België, Noord-Brabant en Duitsland binnendoor. En laatste 1.5uur snelweg omdat het een beetje op was, mooi even topsnelheid getest op de Autobahn, 179gps kilometers valt me zeker niet tegen voor een 650.

IMG_20211017_184150.jpg


384km in 5.15 uur heerlijk weer beide dagen, en nogmaals wat een heerlijke machine zo'n Vstrom.

Van de week maar even verwennen met een flinke wasbeurt en volle tank😁
 
Flinke rit geweest, goed bezig!!
Motor ziet er op de foto nog als nieuw uit.
Ik heb een 650 sinds februari afgelopen jaar en zit ook nog steeds met een big smile op deze heerlijke motor, had ik veel eerder moeten aanschaffen. Maar vond ze voorheen spuuglelijk, die mening is zo langzamerhand compleet herzien
PXL_20210531_133349210.jpg
.
 
Zaterdag opgehaald bij de dealer en inmiddels de eerste 500 km erop zitten :]

Heerlijke V-Strom 1000 uit 2016 met nog net geen 15.000 km op de teller.

> Nieuw setje Conti Road Attack 3 banden
> Givi Airflow windscherm
> Oxford handvatverwarming
> SW Motech Daypack tanktas

@vonketrekker wil jij deze foto toevoegen aan het topic?
 

Bijlagen

  • V-STROM 1000.JPG
    V-STROM 1000.JPG
    461,6 KB · Weergaven: 29
Terug
Bovenaan Onderaan