Het grote suzuki V-strom topic deel 3

Toen ik 'm kocht zaten er ook Anakee's onder mijn Strom (wel de III trouwens, de Wild heb ik dan weer geen ervaring mee), ze waren al redelijk vierkant gesleten wat ik merkte in de bochten, maar ik heb er zonder problemen onverhard mee gereden (ik woon in de buurt van Kootwijk, daar kun je nog een beetje spelen :+), en ook in alle asfaltcondities op sneeuw na. Prima band, kan me voorstellen dat de Wild alleen nog maar iets verbeterd is. Omdat ze mij te vierkant werden heb ik er daarna Road 5 Trail onder gezet, daar gaat het ook mee. Twijfelde destijds nog tussen de Conti RA3 en de Road 5, uiteindelijk i.o.m. de motorzaak toch voor de Michelins gegaan, waren iets goedkoper en levensduur zou iets beter zijn. Conti's schijnen dan weer wat beter te sturen, maar ik ben toch al niet zo'n bochtenridder. :+
 
Hier ook op pad geweest gister. Samen met et vrouwtje richting noordoostpolder gereden om daar de tulpenfestival route te rijden. Met thuiskomst stond de trip teller op 475 km:]:]
20220417_145852.jpg
 
Is dat de moeite waard, die tulpenroute?
Ja je kan er een leuke dag van maken. Die festival route heeft ook meerdere punten langs de route om wat te eten of drinken. Alleen wij waren wel wat vroeg, dit jaar is de bloei wat later. Nog niet alles stond dus in bloei, wat dat betreft viel het iets tegen. Maar kan me voorstellen dat als je even wacht het mooier is.

En extra tip. mocht je de ruimte hebben, er is (niet op de tulpenfestival route) vlakbij ook een locatie waar je voor een tientje zelf het veld met verschillende soorten op mag en tot 30 tulpen zelf mag plukken. Mijn vriendin is wle gek van bloemen dus die vond dat leuk om te doen.
 
Super, dank je. Mijn schoonouders zijn gek van tulpen, dus wil ik de route gaan rijden. Waarschijnlijk volgende week, dus nog beter voor de bloei. Zal dus wel meteen auto gaan, maar dat mag de pret niet drukken.
 
Vandaag zo'n 3,5 uur achter elkaar gereden, met een korte tussenstop. Veel meer zit er ook echt niet in voor mij helaas, rugklachten worden dan dusdanig erg dat het laatste half uurtje al onplezierig word helaas.
 
Zeker! Een verre motorvakantie waarbij je serieuze km's per dag moet rijden zit er voor mij gewoon niet in. Dat is jammer, maar ik geniet wel gewoon van de ritjes in het weekend door de Achterhoek en de Veluwe etc. Zelfs woon-werkverkeer wat ong 15 min enkele reis is geniet ik van.

Genieten van de dingen die wél kunnen, valt niet altijd mee, is wel het streven.
 
Zeker! Een verre motorvakantie waarbij je serieuze km's per dag moet rijden zit er voor mij gewoon niet in. Dat is jammer, maar ik geniet wel gewoon van de ritjes in het weekend door de Achterhoek en de Veluwe etc. Zelfs woon-werkverkeer wat ong 15 min enkele reis is geniet ik van.

Genieten van de dingen die wél kunnen, valt niet altijd mee, is wel het streven.
Precies dat. Genieten moet voorop staan. Het ritje van vandaag was ook geen mega rit. Wat stops om foto's te maken en wat te eten en te drinken.
Hier de route en de TT statistiek.
 

Bijlagen

  • 20220418_161918.jpg
    20220418_161918.jpg
    185,1 KB · Weergaven: 22
  • 20220418_201046.jpg
    20220418_201046.jpg
    230,6 KB · Weergaven: 25
Moet zeggen dat ik ook wel last van de kont had afgelopen zondag op de terugweg na de hele dag op de motor. Maar geloof wel dat het gewenning is. dit was eigenlijk de eerste hele dag op deze motor. Ook met passagier heb je iets minder bewegings vrijheid of voel je soms wat meer druk. De vriendin zei dat ze vooral last had van de liezen/heup. maar ook dat zal wel gewenning zijn.

@Aad900 de tulpen of goeree hadden trouwens wel dichterbij geweest haha. misschien voor de volgende keer. dan gelijk stukje door zeeland erbij.
 
@spike10 proficiat met de nieuwe motor*O**O**O* ook gelijk mooie uitlaat :9

Zeker mooie machine, als ik niet samen met de vriendin achterop zou touren en dus puur voor me eigen had gekozen dan had het ook de teneree geweest. Vind het off-road bv ook leuk om te doen en dat zou met deze mooi kunnen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan