Het grote suzuki V-strom topic deel 3

Net de 1e 1000km beurt achter de rug.
vandaag weer 200km erbij.

De v strom verbaast mij steeds meer.
Het rijdt zo makkelijk en je hebt helemaal geen 160 pk nodig om lekker op te schieten..
 
Pk's zit alleen maar tussen de Oren!

Heb al weer iets meer dan 1000 kilometers er weer op staan..
Zo zaggies aan gaat die mooi na de 50.000 heen..
 
Hey ! Ik sta op het punt om een V-strom (DL 650, bj 2008) aan te schaffen. Dit wordt dan mijn eerste allroad motor. Ik moet nog een proefrit maken maken, maar ik denk dat de koop dan snel zal volgen :)

Ik heb er wel al op gezeten, en ik kom dan echt nét met mijn tenen aan de grond. Ik ben precies 1.60 m lang dus ik wil de motor gaan verlagen (denk ik). Ook omdat ik er straks weer mee op vakantie wil en dan met de bagage goed aan de grond wil kunnen komen. Hoeft misschien niet met voeten helemaal plat, maar wel meer dan 1 kleine teen.

Nu weet ik dat er 3 (?) opties zijn: De achtervering verlagen, de voorvering (ook) verlagen, of een stukje van het zadel afhalen. Dat laatste wil ik eigenlijk liever niet.

Wat zouden jullie doen? Is er nog meer mogelijk? Ik hoop niet dat jullie gaan zeggen dat dit geen motor voor mij is want ik ben er eigenlijk al verliefd op geworden.. :$

Alvast bedankt :)
 
Als je de proefrit maakt, zou ik even kijken hoe je benen/voeten uitkomen. Als die hoek niet ideaal is, dan kan je het zadel doen. Daarmee kan je dan 1 de hoek corrigeren, en 2 komen je voeten bij de grond. Er staan zat DL650 zadels op MP, dus voor een paar 10tjes kan je daar best mee experimenteren.

Daarnaast kan je inderdaad langere dogbones plaatsen en voorkant wat doorsteken, daarmee valt ook zeker wat te corrigeren. Dat kost je iets wat grondspeling, maar zolang je niet strakker dan Rossi of Walkner rijdt maakt dat ook weinig uit :)

En je kan ook nog laarzen met een redelijk hak dragen, rijdt mijn vrouw zelf ook mee en gaat best :Y
 
Laatst bewerkt:
Bedankt ! Maar even uitproberen dus. Ik denk dat ik sowieso voor die dogbones ga, daarmee kan je al minstens 3 cm winst halen. Of meer, afhankelijk van of het nodig is.

Morgen hopelijk een proefrit maken. Ik heb er zin in !
 
Heb je een linkje of iets? Want ik zit te zoeken, maar kan helemaal niks vinden over de NIMAG/Suzuki en iets wat morgen is :?

Edit: Eindelijk gevonden, schijnbaar een semi-open ritje via oa v-strom forum en een paar andere groepen.
 
Laatst bewerkt:
Dag Oma!

Ik ben een beetje aan het rond kijken voor een V-strom 650.

De GTR1000 en de GT550 zijn oud en zo vaak rij ik niet meer vergeleken met vroeger, dus inruilen voor een enkele motor die er een beetje tussenin zit lijkt me wel wat.

Ik heb er twee op het oog, wat voor groot onderhoud mag ik verwachten bij een motor met 60k op de teller, en zijn er verder dingen waar ik op kan letten?

Ik ben vandaag in ieder geval een ritje gaan maken, wat me zéér goed beviel. Was een motor met 70k op de teller, waarbij het blok 30k heeft gelopen omdat de vorige eigenaar zonder olie heeft gereden. Verder wat kleine dingetjes, scheurtje in het zadel en wat roest op de uitlaat, maar verder zag het er goed uit.
Dat was niet toevallig een black Rhino?
 
Dat was niet toevallig een black Rhino?

Nee, het was een redelijk standaard model, wel met een givi ruitje. Uiteindelijk toch niet gedaan, het blok is een keer verwisseld geweest omdat de eigenaar zonder olie heeft gezeten. Ik heb niet graag een motor van iemand die niet op dat soort dingen let.


Ik ben vandaag nog bij een andere gaan kijken, en dit gaat hem worden! De motor krijgt nog nieuwe schijven, nieuwe kettingset en een beurtje, hopelijk is hij volgende week klaar!

r9LNDLL.jpg
 
Alleen nog even andere spiegels en dan heb je een zeer chique fiets :}

En @Pien, gefeliciteerd, je was snel overtuigd dan! Foto?
 
Laatst bewerkt:
Alleen nog even andere spiegels en dan heb je een zeer chique fiets :}

En @Pien, gefeliciteerd, je was snel overtuigd dan! Foto?

Ik meen iets te hebben gelezen over er6 spiegels? Zit daar praktisch nog een voordeel aan of is het alleen maar om van de flaporen af te komen?
 
Ik merkte daar inderdaad wel wat verschil in. Maar verwacht geen wonderen, dan moet je toch iets met 't scherm doen (ik heb er een stuk afgezaagd, meer wind maar minder turbulentie).
 
Dank allen ! :) Ik mag hem dit weekend ophalen, dan zal ik meteen even een foto plaatsen.
@Woudschim - Ook gefeliciteerd ! Mooi !!

@ Vonketrekker

Ik was inderdaad best snel overtuigd, maar ik was al langer op zoek naar een allroad motor en had eigenlijk altijd al een oogje op V-stroms. Een Trans Alp of Africa Twin ( Alle voorgaande versies ;) De nieuwe is echt nog ver boven mijn budget helaas ) trokken me ook heel erg hoor.

Maar dit vond ik een mooie aanbieding, hij reed goed.. Tja, hoe lang moet je dan eigenlijk nog rondkijken O-)


Leuk topic dit !
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan