Het grote suzuki V-strom topic deel 3

@Woudschim

Gaaaaf ! Wit is het wel heel chique hoor. Heb je die koffers er ook bij gekregen/gekocht? Staat echt wel stoer.
 
Thanks! Koffers zaten erbij inderdaad, en twee tanktassen! Het is allemaal wel erg breed gelijk, dus de tanktas was ook welkom. :)

Zojuist ook even een slot gekocht, al die oude brikken die ik hiervoor had hebben nooit op slot gestaan en waren gewoon WA verzekerd, de Strom heb ik maar wel WA+ laten verzekeren. Kan me voorstellen dat het een gewilder object is voor het dievengilde.

Dan rest alleen nog het monteren van de Tutoro zodra hij binnen is, en ik moet mijn navigatie installeren. Er zit nu een RAM mount op met een Garmin houder, kabel verdwijnt ergens achter het dashboard. Deze moet vervangen worden door de houder+kabel van mijn eigen navigatie, maar zie zo snel nog niet hoe ik de kappen kan verwijderen daar.

Heeft iemand met meer ervaring zin om een keer te helpen prutsen? :)
 
Laatst bewerkt:
Ik zou zo'n ram bal op de houder van je eigen navi schroeven, want zo'n bal is best handig. Kun je bv ook een telefoonhouder op schroeven. Ikzelf heb iig mijn TomTom haast nooit bij me naar m'n telefoon wel. En als je dan een toerit gaat doen, telefoonhouder eraf en TomTom er weer op. :t
 
Ik heb niet zon hippe telefoon met internet. :p

Punt blijft wel dat de kabel die van de garmin mount komt achter het dashboard moet worden afgekoppeld/vervangen voor die van mij, anders kan het hele ding niet los. :)
 
Thanks! :)

Gisteren een Tutoro smeersysteem geïnstalleerd:

VfPblmE.jpg


Was prima te doen, aandachtig lezen en even puzzelen wat de beste plek is voor alle onderdelen.

Verder vandaag even de ketting gespannen, die had 5cm speling. Leek me wat teveel van het goede, (manual zegt 20-30mm)

Ondanks dat ik toch al weer wat jaren motor rij een nieuw klusje, want na de K100, NTV650, VF750s, R65, GTR1000 en GT550 is dit is mijn eerste fiets met een ketting. :D

Ik vond het nog best een gedoe met dat nameten, zeker wetendende dat een meetlint een intrinsieke meetfout van 1mm heeft. Ik heb beide kanten op de markeringen gelijk gezet, gezorgd dat ik evenveel slagen heb gemaakt met de imbus-sleutel en nagemeten en dan was de afstand tussen de wielas en swing-arm 605 ± 1mm. Lijkt me dan ok toch? Ik heb de speling op de bok gesteld, en op de zijstandaard nagemeten. (25mm), het lijkt me dat ik het dan goed doe?

To do: Wat grafiet in het contactslot, die loopt namelijk niet altijd even soepel. En nog steeds de kuipen uit elkaar halen om de kabel van de Garmin mount uit het dashboard vandaan te halen.
 
Laatst bewerkt:
Wat is het hier rustig :) Dat snap ik ook wel, met het overwegend stralende weer van de laatste tijd ! Op een sporadische bui na ;)

Ik kwam er achter (ja echt nu pas -O- :$ ) dat mijn V-Strom is verkocht met verlaagd zadel. Hebben ze niet bij de dealer opgemerkt of vergeten te zeggen. Ik zag het gisteravond pas toen ik bezig was en het zadel op de kop had liggen. Opzich is het ook niet erg, want ik was toch al een verlaagd zadel aan het overwegen. Maar nu is hij dus én verlaagd via het zadel én verlaagd door de dogbones te verlengen. :) En eindelijk kom ik goed genoeg bij de grond. Ik heb trouwens ook nog die demperdopjes onder het zadel gehalveerd, scheelt ook weer 2 cm.

Het valt me trouwens tegen hoe slecht ik de motor achteruit kan rollen als ik er opzit, er hoeft maar 1 takje of steentje te liggen en ik heb niet meer genoeg lengte en kracht om de motor er overheen te rollen. Daar had ik met mijn ER-5 nooit last van, maar goed... die verschillen nogal wat in kilo's. Ik probeer het nu zo goed mogelijk op te lossen door handig te parkeren e.d.

Verder ben ik nog steeds zo zo blij met de Strom ! Yes :]
 
Heb je de motor in z'n vrij staan bij 't achteruit rollen? Dat gaat een stuk lichter dan in een versnelling met opgetrokken koppeling kan ik je vertellen (bij de meeste motoren is dat het geval trouwens, maar bij mijn V-Strom is het verschil best groot).
 
Thanks! :)

Gisteren een Tutoro smeersysteem geïnstalleerd:

[afbeelding]

Was prima te doen, aandachtig lezen en even puzzelen wat de beste plek is voor alle onderdelen.

Verder vandaag even de ketting gespannen, die had 5cm speling. Leek me wat teveel van het goede, (manual zegt 20-30mm)

Ondanks dat ik toch al weer wat jaren motor rij een nieuw klusje, want na de K100, NTV650, VF750s, R65, GTR1000 en GT550 is dit is mijn eerste fiets met een ketting. :D

Ik vond het nog best een gedoe met dat nameten, zeker wetendende dat een meetlint een intrinsieke meetfout van 1mm heeft. Ik heb beide kanten op de markeringen gelijk gezet, gezorgd dat ik evenveel slagen heb gemaakt met de imbus-sleutel en nagemeten en dan was de afstand tussen de wielas en swing-arm 605 ± 1mm. Lijkt me dan ok toch? Ik heb de speling op de bok gesteld, en op de zijstandaard nagemeten. (25mm), het lijkt me dat ik het dan goed doe?

To do: Wat grafiet in het contactslot, die loopt namelijk niet altijd even soepel. En nog steeds de kuipen uit elkaar halen om de kabel van de Garmin mount uit het dashboard vandaan te halen.

Ben toch wel erg benieuwd naar je ervaring met dit systeem. Wij rijden 400 kilometer in de week, dus smeren is echt een drama. Kettingset die er nu op zit gaat er volgende week af, veel te vroeg naar mijn zin, omdat ik gewoon te weinig smeer.

Moet je hem ook dichtdraaien na je rit? of laat je hem gewoon open staan?
 
Ik ben er erg tevreden mee. De ketting ziet er goed gesmeerd uit, er zit een slim mechaniek in wat ervoor zorgt dat hij automatisch dicht staat als de motor niet beweegt. Zolang de motor zijn gewone rijbewegingen maakt wordt er olie afgegeven. De snelheid van afgifte kun je instellen met een draaiknop.

Je hebt er dus letterlijk geen omkijken naar. Af en toe even bijstellen als het regent of juist heel warm is, en even opletten dat het potje gevuld blijft. Ik heb nu 500km met de motor gereden, potje is driekwart leeg ongeveer. Bijvullen is 1 minuut werk.

Echt een aanrader!
 
Laatst bewerkt:
Ik ben er erg tevreden mee. De ketting ziet er goed gesmeerd uit, er zit een slim mechaniek in wat ervoor zorgt dat hij automatisch dicht staat als de motor niet beweegt. Zolang de motor zijn gewone rijbewegingen maakt wordt er olie afgegeven. De snelheid van afgifte kun je instellen met een draaiknop.

Je hebt er dus letterlijk geen omkijken naar. Af en toe even bijstellen als het regent of juist heel warm is, en even opletten dat het potje gevuld blijft. Ik heb nu 500km met de motor gereden, potje is driekwart leeg ongeveer. Bijvullen is 1 minuut werk.

Echt een aanrader!

Mag ik vragen waar je hem besteld hebt?
 
Bij de fabrikant zelf, ik was 125 euro kwijt inclusief verzending, denk dat ik net iets meer dan een weekje heb moeten wachten. :)
 
Dan wil ik mijne ook even showen!
Erg blij mee. Onderhand de witte kappen voor 200,- rood laten beplakken. Alsof het een nieuwe motor is.
full
 
Laatst bewerkt:
Eigenlijk een no-brainer ook, als je langer op de motor wilt rijden, het geld heb je er zo uit als je ketting 2/3x zo lang meegaat, en je bespaart op al die bussen kettingvet omdat je veel efficienter kan smeren.

En van het gedoe af, ik heb hiervoor alleen maar cardanmotoren gereden dus ik had ook al echt helemaal geen zin om om de x km de ketting te smeren. De Tutoro had ik besteld voordat ik de motor had opgehaald. :P

Evt voor anderen die misschien iets vergelijkbaars willen, mijn overwegingen:

De scott-oiler is lastiger aan te sluiten (via vacuum van je motor) nog steeds prima te doen hoor. Even duur, maar las veel ervaringen dat het een vieze smeerboel wordt.

De pro-oiler is fantastisch, past de smering aan bij hogere snelheden door de gps unit die er in zit. Wel een stuk duurder met 200 euro, en flink wat meer moeite om dat ding te installeren.

Dan de OSCO, viel bij mij meteen af omdat het geen continusmering geeft maar nog steeds gewoon pieksmering, je moet er dus nog steeds aan denken en je ketting is nog steeds nooit optimaal gesmeerd. Je kunt net zo goed een busje kettingvet op je motor tapen, dat is gewoon wat het is.
 
Laatst bewerkt:
Eigenlijk een no-brainer ook, als je langer op de motor wilt rijden, het geld heb je er zo uit als je ketting 2/3x zo lang meegaat, en je bespaart op al die bussen kettingvet omdat je veel efficienter kan smeren.

En van het gedoe af, ik heb hiervoor alleen maar cardanmotoren gereden dus ik had ook al echt helemaal geen zin om om de x km de ketting te smeren. De Tutoro had ik besteld voordat ik de motor had opgehaald. :P

Evt voor anderen die misschien iets vergelijkbaars willen, mijn overwegingen:

De scott-oiler is lastiger aan te sluiten (via vacuum van je motor) nog steeds prima te doen hoor. Even duur, maar las veel ervaringen dat het een vieze smeerboel wordt.

De pro-oiler is fantastisch, past de smering aan bij hogere snelheden door de gps unit die er in zit. Wel een stuk duurder met 200 euro, en flink wat meer moeite om dat ding te installeren.

Dan de OSCO, viel bij mij meteen af omdat het geen continusmering geeft maar nog steeds gewoon pieksmering, je moet er dus nog steeds aan denken en je ketting is nog steeds nooit optimaal gesmeerd. Je kunt net zo goed een busje kettingvet op je motor tapen, dat is gewoon wat het is.

Ik kom ook van cardan af ja, Div 900. Wat een drama zo'n ketting :+
Vind ik toch wel een groot nadeel, maar ach, hij rijdt voor de rest super!

Doe jij de originele olie erin?
 
De scott-oiler is lastiger aan te sluiten (via vacuum van je motor) nog steeds prima te doen hoor. Even duur, maar las veel ervaringen dat het een vieze smeerboel wordt.

Ik heb een scott-oiler op mijn DL1000 zitten en het wordt inderdaad snel een smeerboel. (Lastig om goed af te stellen). Wel heb ik er al snel een Dual Injector bij gekocht zodat de smering aan beide kanten van de ketting wordt gedaan.
 
Ja, het schijnt dat Tutoro zijn eigen olie heeft ontwikkeld die helemaal perfect is voor het systeem.
Tja, wij van WC-eend...

Het schijnt met oude 10w40 ook te werken volgens sommigen, maar ik heb tot op heden nog geen sluitend positieve verhalen gehoord over een andere olie.
 
Laatst bewerkt:
Ik zou er 80w90 ingooien, DID schrijft dat ook voor en het is wat dikker dan 10w40 dus minder smeerboel.
 
Ik gooi in die van mij gewoon 10w40, heb een resevoir van bijna een liter (luiheid FTW!) dus kan het mooi combineren met een beurtje telkens. Was wel wat werk om hem af te stellen, maar nu heb ik er 0,0 omkijken naar.

Leukste vind ik altijd als je hem nieuw plaatst onder een fiets die met de hand gesmeerd is. Na een leuk ritje vind je de ochtend erna echt hopen kek wat lekker losgekomen is :X
 
Heya guys, 't wordt voor mij nog 's tijd voor een nieuwe fiets ( ;) ) en na een Mash 75 (125cc) en CB500X (500cc) wordt 't dus nu een Wee Strom... Nog niet geleverd dus ik rijd nog even door op de CB, maar binnenkort kom ik hier meelezen...
 
Terug
Bovenaan Onderaan