Het grote suzuki V-strom topic deel 3

Hallo luitjes,
Bij deze wil ik graag mijn laatste aanwinst met jullie delen: een 650XT van 2015. Een verademing qua lichtvoetigheid als je van een GSX1250 komt. Heb al flink wat modificaties gedaan: LED verlichting rondom, kleine knippers, handkappen, handvatverwarming, valbeugels met LED verstralers, Scottoiler en als laatste aanpassing een Shark uitlaatsysteem voor een lekker geluidje

[~[url="http://i1036.photobucket.com/albums/a446/FrankAppels/AF994555-43F1-412B-BCE8-E872F0E8C44B_zpssypq0qdh.jpeg"]afbeelding~][/URL]


Mooi hoor!!
Mooie kleur ook!

Uitlaatje staat hem (haar?) ook goed!

Das iets wat ik bij de mijne ook nog wel eens wil vervangen
 
Laatst bewerkt:
Mijn gele 650xta heeft nu 5.500 km gelopen na 3 maanden.
Ik zag gisteren dat de rechter vorkpoot een beetje olie lekte...lekke keering al is het heel gering..

Valt zoiets onder garantie ???
 
Binnenpoot is 100% in orde en zo glad als een paling..
Na een rit echter vet vd olie met zeer kleine lekkage naar beneden..
Keerring zelf ook vet dus niet goed
 
Hallo luitjes,
Bij deze wil ik graag mijn laatste aanwinst met jullie delen: een 650XT van 2015. Een verademing qua lichtvoetigheid als je van een GSX1250 komt. Heb al flink wat modificaties gedaan: LED verlichting rondom, kleine knippers, handkappen, handvatverwarming, valbeugels met LED verstralers, Scottoiler en als laatste aanpassing een Shark uitlaatsysteem voor een lekker geluidje

[~[url="http://i1036.photobucket.com/albums/a446/FrankAppels/AF994555-43F1-412B-BCE8-E872F0E8C44B_zpssypq0qdh.jpeg"]afbeelding~][/URL]



Welkom...

Blauwe zie je ook nog niet zoveel op dit Type model . *D
 
Het slotje van mijn originele topkoffer heeft de geest gegeven. Komt door het losraken van een moertje of zo, op het V-strom forum staan talloze van deze berichten. Je zou zeggen dat je dan gewoon even een nieuw slotje erin zet, maar nu komt het leuke; die zijn niet leverbaar! Kortom, de koffer kan naar de afvalstort, en ik kan op zoek naar een nieuwe. Een slotje van een paar euro gaat mij dus even 200 euro of zo kosten. :( :( :(
 
Is die echt kapot, of is het slotje een puzzel geworden? Want dat laatste is volgens mij wel te fixxen (zij het met wat tijd en gevloek...).
 
Nee, er is/zijn een (paar) onderdelen weg, moet dus vervangen worden. En een nieuw slot is niet leverbaar. Heel vreemd, gezien de hoeveelheid problemen met dat slotje. Nou ja, op zoek dan maar naar een gebruikte Givi koffer, die hebben ook modellen die op mijn drager passen.
 
Ik merk ook al problemen met de slotjes van de Givi koffers. Vind het een enorm slechte kwaliteit. Ik krijg twee van de drie koffers alleen nog maar met heel veel geklungel en moeite dicht.

Om één of andere reden werkt het mechanisme gewoon niet. Kan het niet dichtklikken.
 
Ik merk ook al problemen met de slotjes van de Givi koffers. Vind het een enorm slechte kwaliteit. Ik krijg twee van de drie koffers alleen nog maar met heel veel geklungel en moeite dicht.

Om één of andere reden werkt het mechanisme gewoon niet. Kan het niet dichtklikken.
Probeer eens bij een Yamaha dealer. Bij mijn X-max moest ik het slotje extra betalen bij mijn topkoffer. Is van Yamaha, maar is volgens mij ook gewoon een Givi koffer. Ze hebben het slotje aangepast aan de sleutel van mijn scooter. Dus ik denk dat je daar wel een slotje los kan kopen.
 
Is ook de tip aan iedereen die zo'n originele koffer heeft:
Zet het moertje aan de binnenkant vast met superlijm, nu je koffer nog open gaat.
Ander heb je grote kans dat ie op een gegeven moment niet meer open gaat.
 
Hier ook originele koffers inderdaad. Zijn die niet van Givi?

dl100-trvl1-000-dl100-trvl1-000-image-dl100-trvl1-000.jpg


Bedankt voor de tip Dyrck!
 
sinds vorige week eigenaar van een nieuwe dl1000xta , ondertussen is het ruitje omgeruild voor givi arflow , weliswaar minder fraai ... maar voldoet veel beter
de givi crashbars zijn onderweg , tevens deze week de tomtom 550 instaleren :t
yo1pfkjupq16.jpg
 
Ben inmiddels erachter wat het probleem is met mijn Strommetje.

2 weken geleden nieuwe banden laten monteren, en vanaf dat moment stuurde hij echt waardeloos.
Even getwijfeld of het aan de banden lag. Maar inmiddels is het overduidelijk dat het aan het balhoofdlager ligt.
4 weken geleden heeft hij nog bij Korteland op de brug gestaan voor een grote beurt, maar die hadden blijkbaar niets gemerkt aan het balhoofd. Ik overigens ook niet, is echt pas begonnen direct na de bandenwissel. Wellicht omdat de motor getakeld is aan de kroonplaat?

Afgelopen weekend de voorvorkkeeringen laten doen(niet bij Korteland), en de monteur gaf het gelijk al aan zonder dat ik erover begonnen was.

Strommetje op de bok en heel losjes het stuur draaien en je voelt gelijk een dood punt waar je hem overheen moet helpen, precies wat ik voel tijdens het rijden.

Dat wordt dus de volgende operatie. Twijfel alleen nog even waar ik het laat doen. Was nu voor het vervangen van de keerringen ook al 245€ kwijt, vind ik toch best prijzig voor mijn gevoel.
Balhoofdlager werd geschat tussen de 2 en 300 €

Iemand hier balhoofd al eens laten doen? Benieuwd wat jullie betaald hebben.

Zo, balhoofdlager is gisteren vervangen, wat een verademing :}

Stuurt en rijdt weer als een zonnetje. Oude lager wat eruit kwam was geroest, en er zat geen likje vet meer tussen. Nu gelijk een conisch lager er in laten zetten.
Was uiteindelijk 290 € kwijt
 
Terug
Bovenaan Onderaan