Het grote suzuki V-strom topic deel 3

Zo, balhoofdlager is gisteren vervangen, wat een verademing :}

Stuurt en rijdt weer als een zonnetje. Oude lager wat eruit kwam was geroest, en er zat geen likje vet meer tussen. Nu gelijk een conisch lager er in laten zetten.
Was uiteindelijk 290 € kwijt

Zo goed had de vorige eigenaar m'n motor onderhouden :(

upload_-1


Ik moest na de reparatie opnieuw leren sturen :X

Het was die 300 euro meer dan waard. *O*
 
Zo goed had de vorige eigenaar m'n motor onderhouden :(

[afbeelding]

Ik moest na de reparatie opnieuw leren sturen :X

Het was die 300 euro meer dan waard. *O*

Lager ziet er herkenbaar uit ja!! Zo was die van mij ook. Als ik de Strom nu op de bok zet, dan valt het stuur gelijk om. Dat deed hij voorheen ook nooit, ook niet voordat ik echt problemen begon te krijgen.

Ik breng s'ochtends vaak mijn dochter naar school met de motor. Zij loopt dan over de stoep, en ik rol stapvoets mee (300m) dat is zeker wennen nu! Hij is nu zo soepel! Wat een verschil zeg.
 
Lager ziet er herkenbaar uit ja!! Zo was die van mij ook. Als ik de Strom nu op de bok zet, dan valt het stuur gelijk om. Dat deed hij voorheen ook nooit, ook niet voordat ik echt problemen begon te krijgen.

Ik breng s'ochtends vaak mijn dochter naar school met de motor. Zij loopt dan over de stoep, en ik rol stapvoets mee (300m) dat is zeker wennen nu! Hij is nu zo soepel! Wat een verschil zeg.

De monteur was verbaasd dat ik überhaupt nog de bochten doorkwam :X _O-
 
Ik weet niet of je dit de vorige eigenaar kan aanrekenen. De chromen bussen van mijn voorvork zijn ook al aardig aangetast door roest, gelukkig zie je er weinig van in de kuip, maar de kwaliteit van veel Suzuki delen laat te wensen over.

Neem bijvoorbeeld de topkoffer. Laatst had ik het slot gewoon aan mijn sleutel hangen. Volgens het V-stromforum komt dit erg vaak vor. Er trilt een moertje los, en dan dondert de boel uit elkaar. In mijn geval was het moertje verdwenen, samen met een kunststof lipje en kon het slot niet meer gerepareerd worden. Een nieuw slotje is niet te krijgen, zodat ik aan een andere koffer moest. Nou heb ik een blauwe strom, en de koffer kwam van een grijze. Het blauwe kleurdeel is even overgezet, en nu komt het waar ik eigenlijk heen wil.

Ik heb dus een grijs kleurdeel van een Suzuki topkoffer, en vraag mij af of ik hier iemand een plezier ermee kan doen. En ja, het bewuste moertje is nu met loctite vastgezet.

full
 
Zo, OP weer opgeruimd (je moet dit jaar gepost hebben), en wat nieuwe mensen toegevoegd :)

Verder zie ik wel mensen geregeld reageren maar niet in de OP staan. Mocht je erbij willen, steek dan ff je hand op, bij voorkeur met foto van je V-Strom :')
 
Laatst bewerkt:
Zo, OP weer opgeruimd (je moet dit jaar gepost hebben), en wat nieuwe mensen toegevoegd :)

Verder zie ik wel mensen geregeld reageren maar niet in de OP staan. Mocht je erbij willen, steek dan ff je hand op, bij voorkeur met foto :W

Yv02GsR.png

:+

DL 650 uit 2007, maar heb nog even geen foto. Wil binnenkort een keer wat goede foto's maken als ie weer schoon is. Hij is ook bijna volledig uitgerust, nog één middagje sleutelen :9
 
Zo weer terug met me Strom , uit Arabba.
Heel veel bochten gereden, totaal 1300 kilometers in 6 dagen.
1 op 20 viel me hard mee, moest er flink aan trekken in de bergen hahaha
 
Inmiddels een zoektocht gedaan naar een V-Strom. Inmiddels heb ik besloten dat ik liever voor het nieuwe model ga, en het liefste misschien wel voor een nieuw exemplaar. Dit betekend dat ik een aantal maanden moet doorsparen alvorens ik eentje kan aanschaffen.

Reden is dat ik een dergelijke fiets met snaveltje gewoon mooier vindt.
 
Laatst bewerkt:
Zo, balhoofdlager is gisteren vervangen, wat een verademing :}

Stuurt en rijdt weer als een zonnetje. Oude lager wat eruit kwam was geroest, en er zat geen likje vet meer tussen. Nu gelijk een conisch lager er in laten zetten.
Was uiteindelijk 290 € kwijt


Lees een beetje laat maar ik zou het op kosten van Korteland laten doen bij hem zelf hij heeft je ‘ geholpen’ met je banden wissel
 
Af en toe valt mijn KLV uit op stationair toerental. Hij maakt op die momenten ook echt te weinig toeren (900-1000).
Meestal als ik het contact uitschakel en dan opnieuw weer op contact zet en start is het weg. Start ik opnieuw zonder eerst het contact uit te schakelen blijft het vaak aanwezig.
Gebeurt mij ongeveer 1x in de 20 ritten. Dealer heeft zo geen idee waar het aan kan liggen.
Iemand hier misschien een optie waar ik naar kan kijken?
 
Doordat je het op kan lossen met je contact zou ik verwachten dat het geen vuiltje is, maar een elektrische storing.
Heb je er ook last van, dat je af en toe een slag mist? Dat had die van mij ook, en als dat net op het laagste punt qua toeren was, dan viel die idd uit.
Standaard staan de v-strom's (van dat jaar) erg 'vreemd' afgesteld door emissie eisen. Ik weet niet of dat bij de KLV ook is, maar zou best kunnen natuurlijk. Mijn fiets daar dus ook last van, en na een afstel beurt is het niet meer voorgekomen.

Als dat het niet is, kan je meer info over een aanleiding vinden? Altijd nadat je hem in het rood getrokken hebt bv? Of als je net door een grote plas gereden hebt? Of wanneer je schoonmoeder een gele trui draagt?
 
Doordat je het op kan lossen met je contact zou ik verwachten dat het geen vuiltje is, maar een elektrische storing.
Heb je er ook last van, dat je af en toe een slag mist? Dat had die van mij ook, en als dat net op het laagste punt qua toeren was, dan viel die idd uit.
Standaard staan de v-strom's (van dat jaar) erg 'vreemd' afgesteld door emissie eisen. Ik weet niet of dat bij de KLV ook is, maar zou best kunnen natuurlijk. Mijn fiets daar dus ook last van, en na een afstel beurt is het niet meer voorgekomen.

Als dat het niet is, kan je meer info over een aanleiding vinden? Altijd nadat je hem in het rood getrokken hebt bv? Of als je net door een grote plas gereden hebt? Of wanneer je schoonmoeder een gele trui draagt?

Goed punt waar ik inderdaad niet meer aan heb gedacht.
Volgens de vorige eigenaar is het ding bij Hoegee afgesteld (zij het met "open" uitlaten, zit nu standaard onder). Ook ligt er een Gipro onder het zadel om de ecu te laten denken dat hij altijd in de overdrive staat om alle emissie shit teniet te doen?

Ik had het vanochtend wat sterker dan hiervoor vandaar dat ik het hier even vraag. Merkte namelijk ook een paar keer bij het dicht gooien van het gas dat de uitlaat wat na-knalde.
Verder geen aanleiding, dacht eerst dat het de warmte was in combinatie met langere tijd op dezelfde snelheid rijden. Maar met 12°was het nou niet echt warm vanochtend...
 
Af en toe valt mijn KLV uit op stationair toerental. Hij maakt op die momenten ook echt te weinig toeren (900-1000).
Meestal als ik het contact uitschakel en dan opnieuw weer op contact zet en start is het weg. Start ik opnieuw zonder eerst het contact uit te schakelen blijft het vaak aanwezig.
Gebeurt mij ongeveer 1x in de 20 ritten. Dealer heeft zo geen idee waar het aan kan liggen.
Iemand hier misschien een optie waar ik naar kan kijken?

Stationair even wat hoger laten lopen, ben je van de kwaal af.
Schroefje zit links aan het frame geloof ik, eenvoudig te proberen.
 
Zou kunnen maar normaal gesproken draait de motor stationair prima, rond de 1250.
Ik begrijp dus niet zo goed waarom dat eens in de zoveel tijd omlaag valt naar 900-1000.
 
Wel wel, wou ik gisteren een ritje maken, was de batterij toch wel leeg... Vermoedelijk had ik de sleutel ipv stuurslot, doorgedraaid naar parkeerlicht (anders weet ik niet waar al de stroom heen is). Gelukkig kunnen starten MBV startkabels.
Idioot design, die parkeerlicht stand.

Edit: vanmorgen weer leeg, gestart met de startkabel, naar dealer waar men aangaf dat batterij laten leeglopen bijzonder slecht is voor de batterij, en vervolgens starten met auto ipv aan te lopen nog veel slechter. Oops? Ben met nieuwe batterij naar huis gereden (aangelopen, niet gestart op die batterij), heb 'm thuis aan druppellader gelegd en de dealer zal proberen om 't in garantie te laten vallen, zo niet heb ik een lesje geleerd...
 
Laatst bewerkt:
Als dat echte Kappa's zijn, dan hangt het niet van het bouwjaar of type af. Maar om de aansluiting, en waarschijnlijk is dat dan weer vergelijkbaar met het Givi MonoKey systeem. Maw, ik zou er dan bijzetten dat de aansluiting daarvoor geschikt moet zijn. Als je een foto van de andere kant plaats dan weten we het zeker. (Ik heb Yamaha koffers erop zitten, lang leve uniforme aansluitingen.)

O en wel MF korting geven he ;)
 
Ah, met beugels, dat veranderd de zaak. Het is iig wel het monokey systeem. Dus de koffers passen op alle beugels met dat systeem, maar op welke fietsen die beugels precies passen durf ik je ook niet te zeggen. De oude series 650 en 1000 hebben hetzelfde frame, maar hoe dat bij de nieuwe generatie is durf ik niet te zeggen. En ook niet voor welke generatie deze beugels dus zijn.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben 2 dagen geleden naar Den Haag gereden voor een afspraak met Tijger leathers. Ik kwam daar aan met bilpijn na een uur rijden, mijn zadel is daar onder handen genomen, een aantal keer gepast tijdens het proces om te checken of alles goed zat en pastte, helemaal afgestemd op mijn houding en zitposite.

Tijdens de terugrit ben ik omgereden, en na anderhalf uur geen centje pijn, echt een gigantische verbetering. Bevestigd voor mij maar weer dat de V-strom zadels gewoon niet zo heel erg goed zijn, maar dat er wel degelijk iets aan te doen is. Kosten: 90 euro en een ochtend. Ik ben in ieder geval klaar voor een week rijden in de Ardennen!

qVenOc3.jpg
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan