Het grote suzuki V-strom topic deel 3

Net terug van Hoegee Suzuki centrum in Afferden, samen met mijn vrouw erheen, daar ging hij op de testbank.
Hij stonk ook erg naar benzine als hij liep en hij reed een op een emmer (1 op 11)
Eerste run stonden we ernaast, wat stinken phh naar benzine dus, na wat afstellen rook je niks meer :love:
Wel handig , kastje eraan een beetje aan parameters draaien , zadel erop en weer een run, en dit een keer of 6 , nu heeft hij 98 pk en 98nm koppel, kijk daar kun je mee thuis komen.
Volgens mijn vrouw, bokt hij niet zo meer , hij is heel fel nu en loopt prettiger.
Wel kreeg hij hem onderin niet zo rijk als hij wou, toen kwam de vraag of ik het K&N luchtfilter had schoongemaakt, eeeeeeh , ik heb nog niks aan deze motor gedaan, dat weet ik zei hij want de balhoofdlagers zijn ook op, dat had je wel gemerkt als je onderhoud had gedaan :oops:
Dus tank eraf , filter was zeg maar al een paar jaar niet gereinigd, dit is ter plekke opgelost en toen kon hij hem ook goed afstellen.
Afspraak gemaakt voor de balhoofdlagers , er zat inderrdaad een dood punt in en dan is ie weer up to date.

Kijk, daar kun je inderdaad mee thuis komen!
Hoeveel km heeft de fiets gereden?
 
Wat een drukte hier :+

Ik had een vraagje, kan iemand een motorhoes adviseren voor de 1000 met topkoffer?
Mijn motor staat sinds 3 maand altijd buiten en ik merk het nu al in wazige elektrsiche storingen.
Heb al een beetje ingelezen maar ik kan niet specifiek een model vinden.

Ik hoor graag jullie ervaringen.
Ik heb net een nieuwe hoes bij DS Covers gekocht.
Deze hebben een hoes voor de hogere motoren met koffers. Zit perfect!
 
Sinds deze week ben ik de trotse eigenaar van een 2015 model V-strom 1000.
Na 6 jaar probleemloos op mijn 650 te hebben gereden (niet veel, slechts 20.000km) was het tijd voor iets nieuws.

Ik had op enkele 1000's gereden waaronder bouwjaar 2018. Het valt me op dat de 2015 die ik gekocht heb een beetje bokt in de lagere toeren (2500-3000). Langzaam rijden in zijn tweede versnelling vindt hij niet zo leuk waardoor ik al snel naar de eerste versnelling terug schakel.

De andere 1000's hadden hier duidelijk minder last van. Ik vermoed dat dit door de slip-on sportuitlaat veroorzaakt wordt. Gisteren heb ik Hoegee gebeld om te vragen of ze de 1000 af kunnen stellen maar hier kreeg ik te horen dat ze (nog) niet in de programmering kunnen. Conclusie is, plaats eerst een Powercommander a € 400 + arbeid en daarna kan de motor pas afgesteld worden

Zijn er meer 1000 rijders die dit probleem herkennen en hier een oplossing voor gevonden hebben? Zijn er andere tuners in NL / DE / BE die dit wel kunnen?
 
Het goede nieuws is, is dat ik precies hetzelfde probleem had en dat inderdaad met wat tunen (door Hoegee) opgelost is.
Het slechte nieuws is, is dat ik een 2005 heb, en ze daar op 'makkelijke' manier mee konden afstellen.
 
Het goede nieuws is, is dat ik precies hetzelfde probleem had en dat inderdaad met wat tunen (door Hoegee) opgelost is.
Het slechte nieuws is, is dat ik een 2005 heb, en ze daar op 'makkelijke' manier mee konden afstellen.

Er is dus uiteindelijk wel een power commander in je motor geplaatst?
Wel fijn om te weten dat ze het daarmee wat soepeler kunnen krijgen
 
Nee ze konden bij mij "in de programmering komen" zonder power commander, omdat ik een wat oudere fiets heb. Dus direct de ECU aanpassen.
 
Ik heb nog een powercommander 5 liggen, deze is voor een twee cillinder(was voor moto guzzi 1200) maar je kunt er elke map in laden natuurlijk, even navragen of Hoegee er de injectiestekkers van de soes aan wil maken, dat scheelt erg veel geld.
 
Sinds deze week ben ik de trotse eigenaar van een 2015 model V-strom 1000.
Na 6 jaar probleemloos op mijn 650 te hebben gereden (niet veel, slechts 20.000km) was het tijd voor iets nieuws.

Ik had op enkele 1000's gereden waaronder bouwjaar 2018. Het valt me op dat de 2015 die ik gekocht heb een beetje bokt in de lagere toeren (2500-3000). Langzaam rijden in zijn tweede versnelling vindt hij niet zo leuk waardoor ik al snel naar de eerste versnelling terug schakel.

De andere 1000's hadden hier duidelijk minder last van. Ik vermoed dat dit door de slip-on sportuitlaat veroorzaakt wordt. Gisteren heb ik Hoegee gebeld om te vragen of ze de 1000 af kunnen stellen maar hier kreeg ik te horen dat ze (nog) niet in de programmering kunnen. Conclusie is, plaats eerst een Powercommander a € 400 + arbeid en daarna kan de motor pas afgesteld worden

Zijn er meer 1000 rijders die dit probleem herkennen en hier een oplossing voor gevonden hebben? Zijn er andere tuners in NL / DE / BE die dit wel kunnen?

had die 2015 wel de laatste ecu versie?
voor alle strom 1000 vanaf 2014 geldt een recall waarbij kosteloos de ecu vervangen voor de laatste versie ivm andere mapping onder in toeren
er zijn een paar gevallen geweest waarbij hij afsloeg en dat is een veiligheids dingetje vandaar de recall
met de nieuwe ecu loopt ie veel soepeler onder de 3000 toeren
mijne kan ik afwringen tot 1000 toeren in 3 als het moet enn hij pakt probleemloos op dan.
wel met originele uitlaat en laatste versie ecu (02)

ik zou dit eerst ff checke en dan pas naar een pcv grijpen.....
ecu versie kun jezelf checken op het label op de ecu onder het zadel.
kapje ff los kun je het net zien.
de nieuwste versie eindigt op j02
 
Toch kun je op de testbank hem pas echt goed afstellen, het zijn allemaal universele mappen, daar moet hij in de hele wereld redelijk op lopen.
Echt goed krijg je het pas als je hem op jouw motor schrijft.
Bij mijn vorige motor ging ik (moto guzzi 1200) van 72 nm naar 102 nm , kijk en dat voel je.
 
voor alle strom 1000 vanaf 2014 geldt een recall waarbij kosteloos de ecu vervangen voor de laatste versie ivm andere mapping onder in toeren
er zijn een paar gevallen geweest waarbij hij afsloeg en dat is een veiligheids dingetje vandaar de recall

Dat lijkt mij stug, dan had ik op zijn minst wel een brief verwacht dat daar een recall voor is.
 
Dat lijkt mij stug, dan had ik op zijn minst wel een brief verwacht dat daar een recall voor is.

ik heb hoorde erover via het vstrom forum.
ik heb motoport waar ie wegkomt gebeld en die bevestigden het verhaal.
alle 2014,2015 en sommige 2016 stroms (1000) krijgen de laatste versie ecu ivm te arm mengsel onderin en mogelijk afslaan.
ze hebben mijne afgelopen februari gewisseld (kun je op wachten, reserve sleutel meenemen ivm inleren)
2017-2018 hebben al de nieuwe mapping.....
een brief heb ik ook nooit gekregen....bel je dealer maar die kan zo nazien of jouwe in aanmerking komt.
volgens motoport hier worden ALLE stroms gewisseld.....
 
had die 2015 wel de laatste ecu versie?
voor alle strom 1000 vanaf 2014 geldt een recall waarbij kosteloos de ecu vervangen voor de laatste versie ivm andere mapping onder in toeren
er zijn een paar gevallen geweest waarbij hij afsloeg en dat is een veiligheids dingetje vandaar de recall
met de nieuwe ecu loopt ie veel soepeler onder de 3000 toeren
mijne kan ik afwringen tot 1000 toeren in 3 als het moet enn hij pakt probleemloos op dan.
wel met originele uitlaat en laatste versie ecu (02)

ik zou dit eerst ff checke en dan pas naar een pcv grijpen.....
ecu versie kun jezelf checken op het label op de ecu onder het zadel.
kapje ff los kun je het net zien.
de nieuwste versie eindigt op j02
Joh! Dat ga ik morgen even controleren ik ben nu wel erg benieuwd!

Bedankt voor de tip.
 
Heb dit ook gehad, sloeg gewoon af. Een keer in een bocht met heel weinig snelheid waarbij ik dus bijna om lag. Is toen inderdaad vervangen na een aantal keer de motor brengen en nakijken.
 
Als er een echte recall is, dan moet dat toch ook via de RDW bekend zijn? Dat zou je dan redelijk snel via hun site moeten kunnen zien.

hoe suzuki zoiets uitrold heb ik geen idee van.
of je een brief krijgt weet ik ook niet.

zoals ik al zei, ik kocht mijn strom op oudejaarsdag vorig jaar (2017) en haalde hem een paar dagen later.
mijne is een overjarige 2016.
toen ik dat verhaal las op internet heb ik de dealer gebeld en die wisten er al van en hadden hem willen wisselen voor ik hem ophaalde maar dat liep wat langs elkaar heen en is toen erbij ingeschoten.
lang verhaal kort toen ze het ding binnen hadden ben ik heen gegaan en hebben ze hem ff gewisseld en de sleutels opnieuw ingeleerd.
hoe hij loopt op de oude ecu weet ik niet echt want hij is bij 100km op de teller al omgeruild.
ik heb dus eigenlijk alleen gereden met de nieuwe ecu (nu 4000km) en daarop loopt ie perfekt.
ik heb wel de originele uitlaat eronder dus hoeveel effect een andere demper heeft durf ik niet te zeggen.
bokkig gedrag onderin of rukkig oppakken is absoluut niet normaal kan ik wel zeggen.
mijne loopt echt tadeloos soepel in alle toerengebieden of ie nou koud,warm of heet is...geen misse slag...
 
Dan moet ik ook maar eebs kijken om hem opnieuw af te laten stellen, want dat doet de mijne wel. Al vanaf het begin en ook met andere ecu.
 
Net terug van Hoegee Suzuki centrum in Afferden, samen met mijn vrouw erheen, daar ging hij op de testbank.
Hij stonk ook erg naar benzine als hij liep en hij reed een op een emmer (1 op 11)
Eerste run stonden we ernaast, wat stinken phh naar benzine dus, na wat afstellen rook je niks meer :love:
Wel handig , kastje eraan een beetje aan parameters draaien , zadel erop en weer een run, en dit een keer of 6 , nu heeft hij 98 pk en 98nm koppel, kijk daar kun je mee thuis komen.
Volgens mijn vrouw, bokt hij niet zo meer , hij is heel fel nu en loopt prettiger.
Wel kreeg hij hem onderin niet zo rijk als hij wou, toen kwam de vraag of ik het K&N luchtfilter had schoongemaakt, eeeeeeh , ik heb nog niks aan deze motor gedaan, dat weet ik zei hij want de balhoofdlagers zijn ook op, dat had je wel gemerkt als je onderhoud had gedaan :oops:
Dus tank eraf , filter was zeg maar al een paar jaar niet gereinigd, dit is ter plekke opgelost en toen kon hij hem ook goed afstellen.
Afspraak gemaakt voor de balhoofdlagers , er zat inderrdaad een dood punt in en dan is ie weer up to date.

Testbank
En, heb je inmiddels al kunnen zien of hij ook zuiniger is nu?
 
Terug
Bovenaan Onderaan