Het grote suzuki V-strom topic deel 3

Wie helpt mij, eigenlijk m'n vader, met de speurtocht.

Mijn vader rijd een DL 650 L2 en is opzoek naar een carter bescherming voor de motor. Deze wilt hij helemaal ZWART hebben. Moet geen plastic zijn zoals de originele van Suzuki is maar iets van aluminium.

Hij heeft (nog) geen valbeugels op zijn motor dus de montage moet rechtstreeks aan het frame / blok zijn in plaats van aan de beugel. Toevallig zag ik op internet de volgende op een motor zitten, weet iemand welk merk/type dit is? Of hebben jullie andere tips waar we eens naar kunnen kijken?

1391974

1391975
 
Wie helpt mij, eigenlijk m'n vader, met de speurtocht.

Mijn vader rijd een DL 650 L2 en is opzoek naar een carter bescherming voor de motor. Deze wilt hij helemaal ZWART hebben. Moet geen plastic zijn zoals de originele van Suzuki is maar iets van aluminium.

Hij heeft (nog) geen valbeugels op zijn motor dus de montage moet rechtstreeks aan het frame / blok zijn in plaats van aan de beugel. Toevallig zag ik op internet de volgende op een motor zitten, weet iemand welk merk/type dit is? Of hebben jullie andere tips waar we eens naar kunnen kijken?

Bekijk bijlage 1391974
Bekijk bijlage 1391975
ik heb deze is van sw motech
 

Bijlagen

  • DSC00019.JPG
    DSC00019.JPG
    263,6 KB · Weergaven: 36
  • DSC00062.JPG
    DSC00062.JPG
    252,7 KB · Weergaven: 34
Cosmo-accessories.com, beter bekend als de Griek.
Mooie site, handig om te onthouden.
Echter bevestig je die van hun ook aan de valbeugel als ik de foto's en montagehandleiding bekijk.. Die van de foto die ik had gevonden gaat niet aan een beugel.
 
Hallo, ik ga normaal donderdag gaan kijken om een v-strom 1000tr kopen van bwj2015. Zijn er gekende gebreken aan deze modellen waar je moet op letten?
Alvast dank. Grts jerom
 
:W:W

Heeft iemand tips voor stuurrisers? Ik blijf maar na een goeie 100KM last houden van mn schouders/rug, tegen de 200km rijden wordt het echt vervelend. Ik heb het idee dat ik best wel voorover zit, zou dit de oorzaak ook kunnen zijn? Mijn motor is ook 3 cm verlaagd en ik maak gebruik van een verlaagd zadel.

In het begin dacht ik dat het kwam door nieuwe motor/nieuwe houding maar na 4 weken en 1300km verder lijkt het mij toch wel over moet zijn dan?

Heeft iemand ervaring met deze?
https://www.cosmo-accessories.com/products/suzuki/dl-650-v-strom-2017/handle-bar-riser-detail
 
Voorover op een V-Strom? Met die klachten zou ik eerder denken dat je 'te rechtop' zit, met te weinig steun. Waar in je rug voel je het?
Teveel voorover zou je meer last van polsen verwachten...
 
Voorover op een V-Strom? Met die klachten zou ik eerder denken dat je 'te rechtop' zit, met te weinig steun. Waar in je rug voel je het?
Teveel voorover zou je meer last van polsen verwachten...

Het zit hem echt in de schouderbladen, als je je armen recht naar voren strek dan voel je ze strekken laat maar zeggen. (Volg je het nog? :+). Pas had ik het zo erg dat ik mijn hoofd nauwelijks naar links kon draaien over mijn schouder heen.
 
:W:W

Heeft iemand tips voor stuurrisers? Ik blijf maar na een goeie 100KM last houden van mn schouders/rug, tegen de 200km rijden wordt het echt vervelend. Ik heb het idee dat ik best wel voorover zit, zou dit de oorzaak ook kunnen zijn? Mijn motor is ook 3 cm verlaagd en ik maak gebruik van een verlaagd zadel.

In het begin dacht ik dat het kwam door nieuwe motor/nieuwe houding maar na 4 weken en 1300km verder lijkt het mij toch wel over moet zijn dan?

Heeft iemand ervaring met deze?
https://www.cosmo-accessories.com/products/suzuki/dl-650-v-strom-2017/handle-bar-riser-detail

Vorige week heb ik een setje van LSL gemonteerd en dat bevalt tot nu toe heel erg goed!
 
Anderhalve week geleden de Strom weggebracht om kleppen te laten stellen. Wilde het eigenlijk zelf doen maar door tijdgebrek toch maar uitbesteed aan iemand die 't vaker doet en 't wel in 1 dag voor elkaar krijgt. :P
Was heel hard nodig na ruim 100K. Ik heb de fiets bij 44.250 gekocht en sindsdien is de boel niet open geweest (wel gewoon beurtjes gehad maar de klepspeling is niet gecheckt tussendoor). De monteur had het idee dat de boel zelfs nog nóóit gesteld is. Was naar zijn idee net op tijd, alles moest gesteld worden. Kan ik me wel voorstellen, er wordt volgens mij om de 40K voorgeschreven dus eigenlijk wilde ik het bij 80K al (laten) doen maar dat is er nogal bij ingeschoten, zeg maar.

Hoe dan ook, nog op tijd dus an sich niets aan de hand, maar na het stellen liep 'ie niet lekker. Nogal onregelmatig op lage toeren (vanaf 3.500rpm was er niets meer aan de hand) en hij sloeg regelmatig een slag over.

Terug naar de monteur. Die heeft afgelopen vrijdag de tps sensor bijgesteld én de throttlebodies gesynchroniseerd. Na ophalen leek alles dik in orde, maar heb alleen een klein stukje rustig aan gereden om 'm thuis te brengen.

Vandaag heb ik 'm eens gepakt voor m'n woon-werk rit. Wát een verschil! Hij loopt veel soepeler dan voorheen! Gemakkelijker op lage toeren. Opeens geen koppeling meer nodig om zonder bokken een rotonde door te komen in de 2e versnelling! Ga 'm meteen weer meer waarderen. :]
 
Heeft er iemand hier toevallig een werkplaatshandboek voor een 2018 1000 strom? Heb al op het v strom forum rondgezocht maar niet echt iets gevonden!
 
Een tijdje geleden vroeg ik informatie in dit topic voor het demonteren van mijn achterbrug.
Gisteravond de achterbrug uit mijn vstrom gedemonteerd voor het vervangen van de achterbrug lagers.
 

Bijlagen

  • IMG-20190527-WA0016.jpg
    IMG-20190527-WA0016.jpg
    81 KB · Weergaven: 23
Een tijdje geleden vroeg ik informatie in dit topic voor het demonteren van mijn achterbrug.
Gisteravond de achterbrug uit mijn vstrom gedemonteerd voor het vervangen van de achterbrug lagers.

Mijn uitlaatbuis van de voorste cilinder moet los. De bouten heb ik eruit. Het plaatje waar deze mee klemt is aan de kant geschoven, alleen de uitlaat pijp zit nog steeds muurvast in de cilinder. Het is een rvs uitlaat. Merk is mij onbekend. Heeft hier iemand ervaring of de gouden tip hoe ik de pijp uit de cilinder krijg?
Alvast bedankt,
 
Even lekker in de WD40 zetten en de volgende dag beetje met een rubberhamer aan het tikken gaan. En anders nog een extra nacht in de week (WD40) zetten.
 
Even lekker in de WD40 zetten en de volgende dag beetje met een rubberhamer aan het tikken gaan. En anders nog een extra nacht in de week (WD40) zetten.
Ik ga eens een poging wagen. Ik heb de komende 2 avonden toch weinig tijd om te sleutelen. Dan kan het rustig intrekken. Hopelijk komt hij zaterdag los
 
Hallo,
Ik ben Erik en heb sinds een aantal weken een Vstrom 650 uit 2004.
Dag na aanschaf gelijk een weekend naar Duitsland en echt genoten, stuurt prima.
Ik kom van een Fireblade en heb de omslag gemaakt naar Toer.
Bij terugkomst had ik nog een afleverbeurt tegoed, nieuwe voorband en lekke voorpoot is gerepareerd, veert nu nog beter (en zonder lawaai op keien...)
Overweeg nog een topkoffer te monteren, maar verder laat ik hem zo als hij nu is, dus geen andere uitlaat, knippers enz.
Dit is em....
20190528_171622 (1).jpg
 
Hallo,
Ik ben Erik en heb sinds een aantal weken een Vstrom 650 uit 2004.
Dag na aanschaf gelijk een weekend naar Duitsland en echt genoten, stuurt prima.
Ik kom van een Fireblade en heb de omslag gemaakt naar Toer.
Bij terugkomst had ik nog een afleverbeurt tegoed, nieuwe voorband en lekke voorpoot is gerepareerd, veert nu nog beter (en zonder lawaai op keien...)
Overweeg nog een topkoffer te monteren, maar verder laat ik hem zo als hij nu is, dus geen andere uitlaat, knippers enz.
Dit is em....
Bekijk bijlage 1399740
Idem hier, een fireblade uit 1992 en uit 2006 ingeruild voor een 2009 650 met 10300km op de teller :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan