Het grote suzuki V-strom topic deel 3

Een vraagje aan de v strom rijders ben er voorzichtig voor in om er 1 ... aan te schaffen nou wil ik graag weten als je in de 6versnelling zit en je rijd 100 km hoeveel toeren maakt zo een ding dan .:) eigenlijk
de rede is mijn oude transalp maakt bij 100 km in de 5de versnelling 4500 toeren beetje veel vind ik zelf behoorlijk vermoeiend op de snelweg
wel fijne stad fiets dat weer wel bedank alvast .

Ben je naar een 650 of een 1000 aan het kijken? En welk bouwjaar?
 
Een vraagje aan de v strom rijders ben er voorzichtig voor in om er 1 ... aan te schaffen nou wil ik graag weten als je in de 6versnelling zit en je rijd 100 km hoeveel toeren maakt zo een ding dan .:) eigenlijk
de rede is mijn oude transalp maakt bij 100 km in de 5de versnelling 4500 toeren beetje veel vind ik zelf behoorlijk vermoeiend op de snelweg
wel fijne stad fiets dat weer wel bedank alvast .

Ben van een TransAlp650 naar een Vstrom650 overgestapt. Kan het je aanbevelen.
V-Strom kan je veel laagtoeriger rijden, kan je rustig rond de 2000 toeren houden bij rustig rijden. Net als met moderne auto's (het nieuwe rijden) kan die bij 70 km/h al in de 6. Lekker doorknallen ook mogelijk.
Transalp vond ik wat bokkerig bij gas opendraaien onder 4000 RPM. Hele andere generatie en brandstofvoorziening (carburateurs vs injectie).

Bij 100 km/h zit je rond de 3500 RPM met de V-Strom zo uit het hoofd. Kan ook hoger zijn.
Vermoeidheid zit niet in het het aantal toeren van het blok maar in het windgeruis (langdurig boven 80km/h altijd gehoorbescherming in).
Heb er nooit problemen mee gehad dat de Alp rond de 6000 toeren zat op de snelweg.

Suzuki stuurt beter dankzij het kleinere voorwiel (19 vs 21) en heeft ook niet de zijwindgevoeligheid van de Alp.
Kleine ruitje van de Alp vond ik wel beter. Originele ruit van de Suzuki is te hoog, Givi vario ruitje geleverd met het Touringpakket ook niet echt kapot van. Heb het variogedeelte van hoog tot laag geprobeerd en momenteel verwijderd en nog steeds teveel turbulentie gebulder.

Denk erover om de ruit geheel te verwijderen.


1616527070412.png

Vering van de Suzuki is ook meer weg georiënteerd, is wat stugger dan van de Honda. Goed voor betere wegligging, maar nodigt minder uit om snoeihard over drempels te knallen.

Advies is dan ook om eens een proefrit te maken op een V-Strom, krijg je geen spijt van.

Helaas momenteel geen goede aanbiedingen, dus volle mep betalen.
Heb die van mij afgelopen najaar gekocht met flinke korting (1500), 2019 model met nieuw kenteken en 0 km op de teller.
2019 model heeft ook de mooiste kleurstelling, happy met Suzuki :]

1616528102038.png
 

Reklameon21​

bouw jaar is onbelangrijk voor mij de centen zijn belangrijker kijk tot zo rond 3000 euro en het liefst een 1000 maar jojo nog alle kanten op :?


TA68​

Dank voor je :} verhaal klinkt goed alles en bied dus een perspectief maar rond bij de 100 km/h wil wel graag zeker weten om een vergelijk te maken het moet in mijn ogen zitten in de 6vernelling die het verschil maakt om het toerental naar beneden te brengen de transalp bj 92 heb er maar 5
Daarom denk ik dat de nieuwere generatie een wereld van verschil zal zijn en het voor beeld van dat voor wiel geloof ik graag de transalp op de snelweg wil redelijk bij wind met zijn kop schudden .

Maar eerst deze zomer de g 1100 uitproberen die in bezit is voor op de snelweg en de transalp voor het gooi en smijt werk maar het idee voor een proef rit denk dat ik maar is een afspraak ga maken om het uit te proberen .
 

Reklameon21​

bouw jaar is onbelangrijk voor mij de centen zijn belangrijker kijk tot zo rond 3000 euro en het liefst een 1000 maar jojo nog alle kanten op :?


TA68​

Dank voor je :} verhaal klinkt goed alles en bied dus een perspectief maar rond bij de 100 km/h wil wel graag zeker weten om een vergelijk te maken het moet in mijn ogen zitten in de 6vernelling die het verschil maakt om het toerental naar beneden te brengen de transalp bj 92 heb er maar 5
Daarom denk ik dat de nieuwere generatie een wereld van verschil zal zijn en het voor beeld van dat voor wiel geloof ik graag de transalp op de snelweg wil redelijk bij wind met zijn kop schudden .

Maar eerst deze zomer de g 1100 uitproberen die in bezit is voor op de snelweg en de transalp voor het gooi en smijt werk maar het idee voor een proef rit denk dat ik maar is een afspraak ga maken om het uit te proberen .

Het gemis van een 6e versnelling op een TransAlp herken ik wel.
Je budget is wel erg laag.

Lees dat je al een dikke fiets hebt voor op de snelweg, heb daar zelf een auto voor :+

Even doorsparen en voor een echte lichte gooi en smijtfiets gaan:
1616530636230.png



Zou willen dat ik de ruimte had om een 2e fiets te stallen, was die CRF er allang geweest :}
 
Nou ja de ruimte is er wel en een camper bus heb er nu 3 motoren maar na mate de leeftijd stijgt krijg ik steeds minder zin om te sleutelen en ! je kunt er maar op 1 rijden daarom 1 dus een 1000 of een 650 die zijn kwa gewicht komen die in de buurt van 220 kilo en niet zo zwaar dan die kan dan in de bus 8-) .

Ach wacht deze zomer even af hoe en wat maar bedankt alle voor de achter grond info als het zover is meld ik weer :]
 
Nou ja de ruimte is er wel en een camper bus heb er nu 3 motoren maar na mate de leeftijd stijgt krijg ik steeds minder zin om te sleutelen en ! je kunt er maar op 1 rijden daarom 1 dus een 1000 of een 650 die zijn kwa gewicht komen die in de buurt van 220 kilo en niet zo zwaar dan die kan dan in de bus 8-) .

Ach wacht deze zomer even af hoe en wat maar bedankt alle voor de achter grond info als het zover is meld ik weer :]

Of een karretje achter je camper.
Met nieuw hoef je niet te sleutelen.

650 heb je voor nog geen 10.000.
Voor een 1000 even wat meer meebrengen.

Met de 650 is prima te rijden, ook met passagier.

Jouw keuze, en ook de snelweg nemen is een keuze.
In de Alpen en Pyreneeën ga je veel plezier hebben met een DL650, ook met passagier.

Just my 2 cents.
 
Mijne heren bedank na vandaag en jullie antwoord en een proefrit met de 1100 die maakt ook precies bij 100 4500 toeren in de 5 de versnelling maakt dus niet uit alleen een soepeler en stiller
ben dus wat verder om mijn gevoel daarover ook na het passeren van div vracht wagens waardoor je op het lichaam lekker heen en weer fladdert in de wind maar de motor lekker stabiel bleef .
Gaat de transalp gaat t.z.t. eruit en ga rustig rondkijken na waarschijnlijk na de zomer voor een strom 👍
 
Goedemorgen allen, sinds afgelopen woensdag ben ik ook na wat jaren afwezigheid weer in het bezit van een motor. Mijn vorige motor was een Honda Hornet maar ik zocht nu echt iets wat wat comfortabeler zou zitten en geschikt is voor wat langere afstanden. M'n V-Strom 650 stamt uit 2019 en heeft net 13k kilometer op de klok. De foto is van tijdens de proefrit, het witte velglint is er inmiddels af want dat was totaal niet mijn smaak.
 

Bijlagen

  • PXL_20210319_122210018.jpg
    PXL_20210319_122210018.jpg
    542,8 KB · Weergaven: 33
Goedenavond, mijn naam is Wander en ik rij al zo’n 6 jaar motor. Vandaag mijn TDM uit ‘93 omgewisseld voor een wat jonger model! Zwarte DL 650 ‘08 in Dakar uitvoering, wat cc’s minder maar rijdt een stuk stabieler en klinkt veel beter! Zeker met de betere windbescherming ben ik wat plan wat vaker verre ritten te maken naar het zuiden van het land/Europa.
Er zitten valbeugels op mijn motor maar die lijken me wat laag om echt het plastic te beschermen, heeft iemand ervaring hiermee of tips voor andere beugels?
 

Bijlagen

  • E8AFD1A8-2F1F-4A68-953B-769BDFDC7636.jpeg
    E8AFD1A8-2F1F-4A68-953B-769BDFDC7636.jpeg
    346,4 KB · Weergaven: 33
Mooi ding! :Y Ik kan uit ervaring vertellen dat die valbeugels in ieder geval je kappen keurig beschermen als je hem een keer neerlegt, al heb ik dat (gelukkig) nog niet op snelheid gedaan. Meer dan een paar krasjes op de valbeugel en een gebroken knipperlicht/verbogen koppelingshendel leverde het mij niet op. Ik heb wel nog valblokken op die beugels zitten, wellicht helpt dat net die extra cm of 2.
 
Kijk, dat is goed om te horen! Ik ga dan even kijken naar die valblokken, mijn vorige motor is omgewaaid dus hoe voorzichtig je ook bent het kan altijd misgaan! Dank voor je antwoord, wanneer het lekker weer is ga ik de vstrom verder ontdekken op de wegen
 
Mooie helm van Arai voor de 1050 XT.
 

Bijlagen

  • 3D08D65B-9EFC-4F23-B482-883DCE5258BE.jpeg
    3D08D65B-9EFC-4F23-B482-883DCE5258BE.jpeg
    120 KB · Weergaven: 16
De Roof past ook wel bij mijn 1050 maar de Arai is wel erg vet hoor ,maar 600 euro is niet niks.
 

Bijlagen

  • B1CCDC8D-7F6D-4A5C-B29C-4F5F5F4564C7.jpeg
    B1CCDC8D-7F6D-4A5C-B29C-4F5F5F4564C7.jpeg
    184,9 KB · Weergaven: 16
  • 46D4B791-9018-489C-9A99-1483A3A8C294.jpeg
    46D4B791-9018-489C-9A99-1483A3A8C294.jpeg
    184 KB · Weergaven: 14
Ziet er meer uit als grote schoonmaak. Of scarylook. Zelfs op een nakedbike zit in ieder geval nog een zadel. En een koplamp. En knipperlichten.
Moest de voorkant er af halen om wat slecht kabelwerk uit te zoeken en netter te leggen.


Het is op zich wel makkelijk te doen. Paar kappen, bouten en 3 stekkers los en je tilt de hele cockpit er zo af.
 
Goedemorgen allen, sinds afgelopen woensdag ben ik ook na wat jaren afwezigheid weer in het bezit van een motor. Mijn vorige motor was een Honda Hornet maar ik zocht nu echt iets wat wat comfortabeler zou zitten en geschikt is voor wat langere afstanden. M'n V-Strom 650 stamt uit 2019 en heeft net 13k kilometer op de klok. De foto is van tijdens de proefrit, het witte velglint is er inmiddels af want dat was totaal niet mijn smaak.
Welkom bij de club!! Fraaie motor in mooie kleurstelling.. En met 13.000 km op de klok is die nu iig ingereden.:]
 
Vandaag weer de halfjaarlijkse exercitie om de klok op tijd te zetten.
Meeste functies van de boordcomputer zijn logisch, echter is die van de klok aanpassen dit niet.

Vandaag dus toch maar even tijd vrijgemaakt voor RTFM.

Voor degenen die de tijd nog moeten aanpassen:
  • Mode up (stuur) en adjust (dashboard) gelijktijdig ingedrukt houden tot de klok gaat knipperen
    • Mode up zet de klok 1 uur vooruit
    • Mode down zet de klok 2 uur vooruit
    • Adjust zet de minuten vooruit
    • Met Adjust ingedrukt houden gaan de minuten sneller vooruit
  • Klok instellen verlaten: Mode up en Adjust ingedrukt houden tot de klok niet meer knippert
 
Hier ook een enthousiaste V-strom rijder sinds oktober vorig jaar.
Komend van een CBR600RR is de V-strom een verademing voor mijn rug en polsen*D
Ondertussen heb ik ook een Airflow geïnstalleerd, vind het een stuk rustiger rijden.
Handvatverwarming staat nog op het verlanglijstje, maar de originele van Suzuki vind ik toch wel te prijzig🤨 Die van Oxford vind ik toch betaalbaarder. Zit er veel verschil tussen de Touring en de Sportversie? Enigste verschil dat ik kan vinden is de dikte van de handvaten.
 

Bijlagen

  • IMG_20210220_084855.jpg
    IMG_20210220_084855.jpg
    464,5 KB · Weergaven: 15
Terug
Bovenaan Onderaan