Het grote suzuki V-strom topic deel 3

Inderdaad hoor je bij de 650 (vooral met orginele demper) de brandstofpomp goed.

Over geluiden gesproken... Gaat bij jullie 1050 ook al zo snel de fan aan van de radiateur?
Het zijn momenteel niet bepaald tropische temperaturen, maar voor mijn gevoel springt ie vrij snel aan ;)
 
Daar heb ik niet op gelet eerlijk gezegd. Gaat het om ritjes in de bebouwde kom?
 
Nee, het is (mag ik hopen) alleen met stationair/stilstaan. Voor mijn gevoel gaat ie soms al binnen een half minuut blazen. Maar dat lijkt nogal willekeurig

Laatst wist ik het zeker, want toen ik de motor had uitgezet met de kill-switch en de schakelaar weer terug, ging de fan ook even klein poosje draaien.
 
Hoi iedereen,
Gisteren mijn eerste Suzuki v-strom650 gekocht (gele uit 2018 met 2800km op de teller) stuk meer comfort dan mijn Honda CBR650F :)

Merkte wel op bij thuiskomst dat als de motor loopt, dat je een zacht gezoemd hoort komen net onder de tank. Is dat normaal?
Klinkt zachter dan wanneer je de motor op contact zet (dan hoor je de system check geluiden) daarna is het stil, als de motor dan gestart is hoor je een zacht zoemend geluid, met luisteren op de tank lijkt het daaruit te komen? Bekend voor iemand?
Gefeliciteerd met de vstrom*O**O*
 
Laat even weten of het wat is. Ik ben benieuwd :Y

Het zit als gegoten. Kabellengte geen enkel probleem.

PXL_20220502_140524152.jpg


PXL_20220502_140548108.jpg


Ik ben zéér tevreden over het materiaal en de afwerking. Op het eerste gezicht oerdegelijk spul.

Moet ook wel. Heeft ABE & TÜV.

PXL_20220502_141009063.jpg
 
Inderdaad hoor je bij de 650 (vooral met orginele demper) de brandstofpomp goed.

Over geluiden gesproken... Gaat bij jullie 1050 ook al zo snel de fan aan van de radiateur?
Het zijn momenteel niet bepaald tropische temperaturen, maar voor mijn gevoel springt ie vrij snel aan ;)
Ik vind ook dat het blok heel warm wordt , al aan garage gevraagd en blokken worden blijkbaar vrij warm.
Maar of ventilator snel aanslaat heb ik nog niet opgelet.
Is uw koelvloeistof niveau nog goed?
Ik zag onlangs druppeltjes koelvloeistof in mijn carterbeschermplaat liggen, het kwam uit het darmpje aan de waterpomp.
Dus mechanische dichting van de waterpomp was defect..
Had ik zo geen carterbeschermplaat gehad , dan had ik nooit gezien dat het darmpje lekte en zou mijn koelvloeistof niveau na een tijdje te laag gekomen zijn.
De mechanische dichting is trouwens keuring in garantie vervangen :]
 
Gefeliciteerd, mooie bike !
Ben benieuwd wat je op de v85tt miste waardoor je weer voor de vstrom gekozen hebt.
nou ... misschien een klein beetje vermogen , al is dat van de v85tt eigenlijk wel genoeg ( voor mijn skils )
op de 1000xt had ik een givi airflow , dat toen meteen ook op de v85tt gemonteerd ... helaas daar werkte het niet op
al met al ... was dat nou ook niet de reden om weer een Suzuki te kopen , vindt het gewoon een mooie motor
 
Vandaag de zijkoffers gekregen*D klaar voormooie trips.
20220514_142247.jpg

Had trouwens in de ochtend als leenmoter een gsxs 1000 meegekregen. Was geen straf met dit mooie weer:]})})
(Deed me denken aan me tijd met me gsx-r 750)
20220514_095646.jpg

Was wel ff wennen na de strom op dat "kleine monstertje" waar je zover naar voor zit.
 
Is iemand toevallig in staat om even de diameter van de toevoerslang voor een scottoiler te meten ? Ik heb geen schuifmaat. Garage heeft dat ding gemonteerd maar ik zag toevallig bij het stickers plakken op de velgen dat deze ver voor het tandwiel druppelt. Volgens de handleiding moet deze juist op het tandwiel druppelen. Natuurlijk is dan het afgeknipte slangetje te kort.
 
Vandaag ook weer top gereden. Er staat ondertussen 5700km op de teller (is nu 10 maanden oud).
Ik kan nu eigenlijk geen enkele klacht vinden over de bike, goed teken! :+

Ik kwam trouwens bij Rhenen vanmiddag een exact dezelfde rood/witte 1050 tegen Iemand van hier? ;)

IMG_20220515_150721.jpg
 
Is iemand toevallig in staat om even de diameter van de toevoerslang voor een scottoiler te meten ? Ik heb geen schuifmaat. Garage heeft dat ding gemonteerd maar ik zag toevallig bij het stickers plakken op de velgen dat deze ver voor het tandwiel druppelt. Volgens de handleiding moet deze juist op het tandwiel druppelen. Natuurlijk is dan het afgeknipte slangetje te kort.
4mm
Het slangetje meestal niet afknippen, maar in een krul leggen.
Heb vorig jaar een nieuw slangetje gekocht bij een motorzaak die scottoilers verkocht een soort van reparatie setje.
 
Vandaag mijn Strom weggebracht😥 naar Gebben en de Tenere meegenomen maar ik blijf dit Forum wel volgen.
Afgelopen zaterdag was ik bij Gebben om de Tenere700 te proberen en toen heb ik denk ik jouw oude strom in de showroom zien staan. Hij staat er mooi (maar wel een beetje eenzaam😢) bij.
 
Terug
Bovenaan Onderaan