Het grote suzuki V-strom topic deel 3

Vandaag is het er eindelijk van gekomen. Ik ben met de 1050 naar de Eifel te Duitsland gereden. :]

Totaal 710km gereden en de Strom gaf geen verkeerde klap.

Ben om 7:20 vertrokken, helaas halverwege best pittige regen. Aangekomen in Duitsland ben ik tot einde ochtend maar koffie gaan drinken. Daarna klaarde het op en werd het heerlijk weer. Toen ruim 5 uur een mooie route door de Eifel gemaakt en was uiteindelijk om 19:45 weer thuis.

Totaal 9,5 uur op het zadel gezeten, het verbaasde mij eigenlijk best wel dat dat goed ging. Bij een korte rit heb ik vaak al na een uur last van de billen.

IMG_20220527_135509.jpg


IMG_20220527_144832.jpg
 
Vandaag is het er eindelijk van gekomen. Ik ben met de 1050 naar de Eifel te Duitsland gereden. :]

Totaal 710km gereden en de Strom gaf geen verkeerde klap.

Ben om 7:20 vertrokken, helaas halverwege best pittige regen. Aangekomen in Duitsland ben ik tot einde ochtend maar koffie gaan drinken. Daarna klaarde het op en werd het heerlijk weer. Toen ruim 5 uur een mooie route door de Eifel gemaakt en was uiteindelijk om 19:45 weer thuis.

Totaal 9,5 uur op het zadel gezeten, het verbaasde mij eigenlijk best wel dat dat goed ging. Bij een korte rit heb ik vaak al na een uur last van de billen.

Bekijk bijlage 1765410

Bekijk bijlage 1765412
Flinke rit
 
Van de week een raar geluid aan de achterkant, alsof er iets aanliep. Gisteren tijdens een rit hoorde ik het weer. Toen maar even gestopt om te kijken, zat speling op het wiel tegenover de achteras.

Thuis het wiel er uit gehaald om de lagers eens te bekijken. Die in het tandwiel heeft zijn beste tijd gehad. Helaas kwam bij het los tikken alleen de binnenste ring er uit en bleef de buitenste vast zitten in het onderdeel. Gelukkig niet zo duur op Boonstra dus maar een tweedehandse halen hiervoor.

Achterwiel lagers kwamen er wel fatsoenlijk uit en het voorwiel was nog in goede staat dus die maar laten zitten. Leek alsof die al eens vervangen waren en achteren nog nooit, staat nu bijna 98.000km op
 

Bijlagen

  • 20220528_142120.jpg
    20220528_142120.jpg
    210 KB · Weergaven: 31
Dat is een kooilager, die heb ik ook eens kapot gehad. De buitenste schaal kreeg ik er toen uit door de kogels en de binnenschaal weer op hun plek te leggen en de gaten ertussen op te vullen met bolletjes alu folie. Dan kun je daarna het lager als geheel er uittikken
 
Vandaag de 1500 km gepasseerd en ff vol gas en ik heb al 3 dl 650 gehad en echt die hebben genoeg power maar was wel aangenaam verrast door de Tenere natuurlijk niet het vermogen van de 1050 maar voor mij genoeg maar hij is wel sterker dan de 650🤔 maar de V Strom is wel comfortabeler en als je met een duo passagier rijdt de beste keuze mijn Muts (vriendin) wilt nooit meer achterop zitten bij mij 😼allen maar varen met de boot en dat is geen ramp hoor.
 
Laatst bewerkt:
Donderdag 19 mei de 1050 opgehaald bij Niwa in Zwaagdijk , vrijdag 20 mei samen met de motor van een maat op de aanhanger richting Barweiler in Duitsland , daar zaterdag rondje Eifel , zondag de rest (5) weer op de motor terug naar huis , wij weer verder op de aanhanger naar Landeck in Oostenrijk
Zaterdag 28 mei weer thuis gekomen , de eerste 1100 km in 4 dagen staan er op , de Stelvio op en neer , en de Timmelsjoch naar het Top Mountain motorcycle museum wat weer uit de as herrezen is bekeken , mooie dagen gehad , wat een fijne maat de Suzuki 1050
IMG_20220526_153334.jpg
 
Laatst bewerkt:
Vandaag mijn Strom weggebracht😥 naar Gebben en de Tenere meegenomen maar ik blijf dit Forum wel volgen.
Ik zag deze Suzuki staan bij Gebben dit weekend. Zit de originele achterband er nog onder na 15000 km ?
Hij is nu ook wel aan de limiet . Zit erover te denken om een proefritje aan te vragen , ik rij momenteel een
bmw R1200R LC van 2017 .
 
Ik zag deze Suzuki staan bij Gebben dit weekend. Zit de originele achterband er nog onder na 15000 km ?
Hij is nu ook wel aan de limiet . Zit erover te denken om een proefritje aan te vragen , ik rij momenteel een
bmw R1200R LC van 2017 .
Ja idd dat is nog de originele achterband.
 
Oké , bedankt voor je reactie . Als de motor er a.s. zaterdag nog staat ga ik even een
proefrit doen . Ben wel erg benieuwd of de motor ook erg zwaar is in het manoeuvreren .
Ik had hiervoor een Super Tenere , vol in de koffers , en die werd me iets te zwaar .
De BMW R1200R bevalt me verder prima , maar heb net iets meer met een all road of een
crossover . Hieronder een foto van m'n huidige bmw .

IMG_20210811_134045205.jpg
 
Absoluut niet. Zelfs met alle drie de koffers er op, nog steeds met "twee vingers" te besturen.
Ik bedoelde eigenlijk niet tijdens het rijden , heb al veel testen bekeken en daarbij blijkt
inderdaad dat deze makkelijk stuurt . Het gaat me meer om het manoeuvreren (verplaatsen) bijv.
uit de garage . Heb voor deze bmw een super tenere gehad en die werd me wat te zwaar . Maar ik
zal het zaterdag wel ervaren :)
 
Hoi , heb vandaag proef gereden op de (vorige) motor van Spike 10 . Ik was echt positief
verrast over de Suzuki 1050 XT . Stuurt fijn , en je voelt de dikke V-Twin echt werken onder je .
Vanwege het (vond ik )kleine verschil met de nieuwprijs heb ik een hagelnieuwe Suzuki 1050 XT gekocht .
Ook het manoeuvreren en het opbokken viel me reuze mee . Ik heb al veel motorfietsen gehad , maar dit wordt
m'n eerst Suus :)
 
Gefeliciteerd!! *O* En welke kleurstelling heb je gekozen?

Inderdaad was ik vorig jaar ook positief verrast met een proefrit.
Ondertussen is die van mij al over de 7000km...daar zit bijna geen woon-werk kilometers bij ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: B-P
Gefeliciteerd!! *O* En welke kleurstelling heb je gekozen?

Inderdaad was ik vorig jaar ook positief verrast met een proefrit.
Ondertussen is die van mij al over de 7000km...daar zit bijna geen woon-werk kilometers bij ;)
Ik heb in eerste instantie gekozen voor de rood-witte , maar het is nog niet zeker of deze het wordt .
Mocht het niet lukken dan wordt het de grijze met de blauwe velgen :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan