Ik tel ook maar niet op wat ik de afgelopen 2 jaar aan aanpassingen uitgegeven heb. Gelukkig heeft het allemaal wel het gewenste effect gehad. Los van de vering zijn de enige twee zaken die ik nu nog zou willen aanpassen iets ingrijpender; een cardanaandrijving en een groter motorblok. Maar dat zijn details.
Ik was ook wat sceptisch over de ATRE inderdaad, maar heb er genoeg blije verhalen over gelezen om uiteindelijk maar overstag te gaan. Die 100 euro is dan nog wel de overzien, en installatie is een eitje. Of het nou tussen mijn oren zit of niet, het rijdt in mijn beleving beter, en dat is het belangrijkst.
Wbt de vering; je kunt zowel de veervoorspanning (sag) als de demping (hardheid) aanpassen. De een is een boutje aan de bovenkant, de ander een boutje aan de onderkant van de vorkpoot. Die aan de onderkant heb ik nooit aangeraakt, dus hoeveel verschil je daadwerkelijk kunt maken zou ik je niet kunnen vertellen. Als het je alleen om de voorvering te doen is ben je afhankelijk van je handigheidsniveau voor zo'n 150 euro klaar (dan heb je de voorvorkkit, zelf inbouwen lijkt niet heel moeilijk als je er de ruimte/het gereedschap voor hebt), voor een goeie 100 extra heb je een veer voor je achtervering erbij. Het wordt vooral duur als je ook je schokdemper vervangt, en de boel moet laten monteren.
Maar je hebt 'm net, dus eerst maar eens lekker inrijden! Aanpassingen kunnen altijd nog!
Ik was ook wat sceptisch over de ATRE inderdaad, maar heb er genoeg blije verhalen over gelezen om uiteindelijk maar overstag te gaan. Die 100 euro is dan nog wel de overzien, en installatie is een eitje. Of het nou tussen mijn oren zit of niet, het rijdt in mijn beleving beter, en dat is het belangrijkst.
Wbt de vering; je kunt zowel de veervoorspanning (sag) als de demping (hardheid) aanpassen. De een is een boutje aan de bovenkant, de ander een boutje aan de onderkant van de vorkpoot. Die aan de onderkant heb ik nooit aangeraakt, dus hoeveel verschil je daadwerkelijk kunt maken zou ik je niet kunnen vertellen. Als het je alleen om de voorvering te doen is ben je afhankelijk van je handigheidsniveau voor zo'n 150 euro klaar (dan heb je de voorvorkkit, zelf inbouwen lijkt niet heel moeilijk als je er de ruimte/het gereedschap voor hebt), voor een goeie 100 extra heb je een veer voor je achtervering erbij. Het wordt vooral duur als je ook je schokdemper vervangt, en de boel moet laten monteren.
Maar je hebt 'm net, dus eerst maar eens lekker inrijden! Aanpassingen kunnen altijd nog!