Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Alles was al binnen. De 2e hands klauw zag er erg goed uit. Inclusief zo goed als nieuwe blokken... Keerringen vervangen was inderdaad goed te doen. En hij remt weer als een nieuwe fiets! De eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik ws zelf de schuldige ben geweest: de rechtersschroefdraad op de klauw ( waar de dikke pen ingaat) zag er beschadigd uit. Ik heb het ws een keer scheef ingedraaid.... Hoe dan ook: hij remt nu zelfs beter dan ooit en het wiel loopt nu erg soepel. Geen slepende rem en een soepel wiellager. Ben benieuwd of ik het nog merk in verbruikKan het dan zijn dat de remmen eerder al aanliepen maar je dit niet wist/gemerkt hebt?
Dat de stofringen niet meer goed werken bijvoorbeeld en er zooi tussen de keerring is gekomen waardoor de zuigers niet meer vrij bewegen.
Met de howto van dit forum moet reviseren lukken zonder problemen. Zorg wel dat je een metalen stokje hebt om al die rotzooi uit de inkeping voor de stof en keerringen te peuteren.
Verder weet ik niet hoe makkelijk je de keerringen weer uit de klauw krijgt zonder deze te beschadigen, de oude ringen kreeg ik er in ieder geval alleen uit door met een schroevendraaier los te peuteren (en daarmee de ringen te beschadigen). Dus eventueel kun je beter wachten tot je de andere klauw ook hebt voor je beslist in welke klauw je de revisieset zet. Let daarbij op slijtage aan de zijkant van de zuigers, als er veel lichte krasjes zitten of iets dergelijks dan zijn de zuigers meer gebruikt en sluiten ze slechter af.
Veel succes!
Leuk!Vandaag een XF rijder gezien en ermee gepraat, hij had zijn motort 3dehands gekocht met 80 000 op de teller
Ik herkende de achterkant van de XF uit duizenden
Alles was al binnen. De 2e hands klauw zag er erg goed uit. Inclusief zo goed als nieuwe blokken... Keerringen vervangen was inderdaad goed te doen. En hij remt weer als een nieuwe fiets! De eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik ws zelf de schuldige ben geweest: de rechtersschroefdraad op de klauw ( waar de dikke pen ingaat) zag er beschadigd uit. Ik heb het ws een keer scheef ingedraaid.... Hoe dan ook: hij remt nu zelfs beter dan ooit en het wiel loopt nu erg soepel. Geen slepende rem en een soepel wiellager. Ben benieuwd of ik het nog merk in verbruik
Dank allemaal!
gr Martijn
@Lerris er zijn ook 2(?) schroefjes met een "-" kop die het lucht/benzinemengsel aanpassen, die kan men ook gebruiken om de carbs te syncen.
Het witte wieltje is gewoon een stationairschroef.
Thanks! Goeie tips.
Van het weekend even kijken.