Het Grote SV650 99-02 Topic Deel 14 "Hear Us Roar"

Status
Niet open voor verdere reacties.
Draadje niet (losschuiven) of knipper zelf (moertje) niet?

Koffers!!

Foto-OWBA6QWC.jpg


Foto-TPBWKXG4.jpg


Foto-TGX3DHNE.jpg


Foto-ZOFPL7TC.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ja natuurlijk mag dat. Ik vind het vooral praktisch, kan er 1 als topkoffer gebruiken. als ik naar school ga gooi ik daar mijn helm+pak in, kluisje huren is een drama op de VU. Het kan nooit van je motor afgestolen worden en is 100% waterdicht. Ik ga op vakantie met een klein tentje en wil geen tassen/koffers in de tent. Hier kan 90 liter in en dan zou ik nog zo een erbij kunnen nemen als topkoffer. Niets raakt je motor dus geen krassen. En het ziet er mooi uit, beugels zijn quicklock van SV-motech en je hebt ze er zonder gereedschap binnen een minuut af, handig want ik wil niet altijd een rek erop. Ik heb er geen last van met rijden (je bent breder, maar als ik op vakantie ga rijd ik toch geen file). En het is gewoon veel degelijker dan stof bij intensief gebruik.
 
Ja natuurlijk mag dat. Ik vind het vooral praktisch, kan er 1 als topkoffer gebruiken. als ik naar school ga gooi ik daar mijn helm+pak in, kluisje huren is een drama op de VU. Het kan nooit van je motor afgestolen worden en is 100% waterdicht. Ik ga op vakantie met een klein tentje en wil geen tassen/koffers in de tent. Hier kan 90 liter in en dan zou ik nog zo een erbij kunnen nemen als topkoffer. Niets raakt je motor dus geen krassen. En het ziet er mooi uit, beugels zijn quicklock van SV-motech en je hebt ze er zonder gereedschap binnen een minuut af, handig want ik wil niet altijd een rek erop. Ik heb er geen last van met rijden (je bent breder, maar als ik op vakantie ga rijd ik toch geen file). En het is gewoon veel degelijker dan stof bij intensief gebruik.
Dat is een pak van m'n hart :')
 
He koffers! Waar gaan jullie met die SV naartoe?...
Kon het niet laten ;)

Zeker een erg mooi systeem^, en koffers zijn gewoon erg handig :Y
 
Ja natuurlijk mag dat. Ik vind het vooral praktisch, kan er 1 als topkoffer gebruiken. als ik naar school ga gooi ik daar mijn helm+pak in, kluisje huren is een drama op de VU. Het kan nooit van je motor afgestolen worden en is 100% waterdicht. Ik ga op vakantie met een klein tentje en wil geen tassen/koffers in de tent. Hier kan 90 liter in en dan zou ik nog zo een erbij kunnen nemen als topkoffer. Niets raakt je motor dus geen krassen. En het ziet er mooi uit, beugels zijn quicklock van SV-motech en je hebt ze er zonder gereedschap binnen een minuut af, handig want ik wil niet altijd een rek erop. Ik heb er geen last van met rijden (je bent breder, maar als ik op vakantie ga rijd ik toch geen file). En het is gewoon veel degelijker dan stof bij intensief gebruik.

Dat dacht ik ook, maar na 3 meter file te hebben gereden zijn we er gewoon langs gegaan :). Meeste snelwegen int buitenland zijn zelfs breder dan in NL en dus overzichtelijker. Bovendien ga je 'm ook voor school/werk gebruiken (om je pak in te doen enzo). Rijd je in NL dan ook geen file? Daarom heb ik juist voor de ventura gekozen, gezien dit systeem niet in de breedte gaat. Daarbij kan ik 50 + 35 liter meenemen. Is ook genoeg voor 3 weken vakantie hoor *O*

Anyway, veel plezier ermee. Ik vind 't iig verdomde praktisch als je je motor gebruikt voor woon/werk verkeer. Flikkert gewoon al je spul in de koffers/tassen/ w.e. Heb je niks op je rug en ook niks op je tank. :9
 
gvd, vandaag motor ingewisseld voor auto. SV'tje liep maar 1 op cilinder. Gaf klappen daar zeg je u tegen maar was niet op te rijden. Wsl vocht probleempje @ bougie, had 'm op de zaak droog weggezet. Vanmiddag na m'n tentamen even starten en liep weer als een zonnetje. Drain gaatje ff doorspuiten zeker? Of evt. nieuw rubbertje om m'n bougie fixen. Best vreemd want kep m'n bougies eind april nog vervangen.
 
Dat dacht ik ook, maar na 3 meter file te hebben gereden zijn we er gewoon langs gegaan :). Meeste snelwegen int buitenland zijn zelfs breder dan in NL en dus overzichtelijker. Bovendien ga je 'm ook voor school/werk gebruiken (om je pak in te doen enzo). Rijd je in NL dan ook geen file? Daarom heb ik juist voor de ventura gekozen, gezien dit systeem niet in de breedte gaat. Daarbij kan ik 50 + 35 liter meenemen. Is ook genoeg voor 3 weken vakantie hoor *O*

Anyway, veel plezier ermee. Ik vind 't iig verdomde praktisch als je je motor gebruikt voor woon/werk verkeer. Flikkert gewoon al je spul in de koffers/tassen/ w.e. Heb je niks op je rug en ook niks op je tank. :9

Als je een tas achterop doet waar doe je dan je tent?

Vorig jaar in Duitsland echt 150km ofzo file gereden met zijtassen.. Viel me al zo op dat alle auto's zo overdreven aan de kant gingen, kwam ik er thuis achter dat je daar niet met de motor tussen de file door mag :} Alleen hulpdiensten mogen dat.

Nee deze zomer hoef ik geen boot te halen dus ook geen filerijden :) Alleen mooie binnendoorweggetjes vanaf de grens.

Voor woonwerk hoef ik geen koffer omdat ik spullen gewoon binnen kan kan leggen, maar ik kan er ook 1 als topkoffer gebruiken.
 
gvd, vandaag motor ingewisseld voor auto. SV'tje liep maar 1 op cilinder. Gaf klappen daar zeg je u tegen maar was niet op te rijden. Wsl vocht probleempje @ bougie, had 'm op de zaak droog weggezet. Vanmiddag na m'n tentamen even starten en liep weer als een zonnetje. Drain gaatje ff doorspuiten zeker? Of evt. nieuw rubbertje om m'n bougie fixen. Best vreemd want kep m'n bougies eind april nog vervangen.
Klinkt idd als het bekende euvel met het verstopte afwateringsgaatje. Even doorprikken en kijken of de dop nog goed afsluit.
 
N.A.V. dit :

Te Koop: Jupiler Suzuki SV 650 2003 streetfighter

vraag ik mij af hoe groot de dikste achterband is die in een sv past.. Iemand een idee/ervaring???

Ik meen dat er nu bij mij een 160 op zit..

Dikkere band op standaard velg? Kan wel maar lijkt me echt niet sturen, 160 is standaard ja

welke voorvorkolie gebruiken jullie? 15w? ik vind de vering veel te slap maar wil er eerst ff nieuwe olie in gooien.. Toen ik hem kocht stuurde hij helemaal slecht omdat er 1.7 bar ipv 2.7 in de voorband zat, liter olie te weinig, ketting slap en niet gesmeerd
Dus ik betwijfel of die olie ooit vervangen is, als dat nog niet werkt ga ik wel kijken voor andere vering.
 
1.7 voor is idd wat aan de karige kant, mits je op straat rijdt. Maar 2.7 vind ik voor iets te veel van 't goeie. Bij mij houdt 't bij 2.3 bar voor echt wel op. Achter zet ik wel op 2.7.
 
N.A.V. dit :

Te Koop: Jupiler Suzuki SV 650 2003 streetfighter

vraag ik mij af hoe groot de dikste achterband is die in een sv past.. Iemand een idee/ervaring???

Ik meen dat er nu bij mij een 160 op zit..
Voor de standaard velg is een 160 band het breedste, velg is 4.5"

Voor een 170 band wordt vaak een 5 of 5.5"velg geadviseerd.

Breedste voor in de sv is 180 icm met een andere velg, zou zelf niet breder gaan ivm ruimte band-ketting en band-swingarm.

Even spammen ;)

Afb049.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hmm, oke. Dus je zult toch echt een Gixxer velg erin moeten gooien (o.i.d.) om een 180 achterband te monteren..
 
Hmm, oke. Dus je zult toch echt een Gixxer velg erin moeten gooien (o.i.d.) om een 180 achterband te monteren..
:Y En meeste velgen hebber serieus werk nodig om ze pas te krijgen ;) .

Bij mij is mijn velg en tandwieldrager bewerk en een setje custom spacers.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan