Het Grote SV650 99-02 Topic Deel 15 "Met mooie rondingen"

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mensen, ik heb wellicht een domme vraag.
Ik heb mijn ketting nu gesteld. Wiel staat er recht in. En onbelast (op zijstandaard) heeft de ketting 2,5 cm speling en belast 2 cm. is dit goed?
 
Oke dan is dat goed. Het viel mij op na het spannen maar waarschijnlijk was dit voorheen ook al dat mijn achterrem iets aanloopt. Als ik de motor op de paddock heb staan en ik draai het wiel rond dan loopt hij ietsjes aan. Het wiel draait wel gewoon normaal. Na het rijden is de achterschijf ook warm maar niet dat je je vingers brandt.
is dit erg????

Heerlijk weer om te rijden.
Ik heb over een week vakantie. Zit er aan te denken om een weekje Oostenrijk te gaan doen. Nog meer mensen vakantieplannen?
 
mijn plannen voor de vakantie waren al geboekt. :P
3 nachten luxemburg, en 4 eiffel.

Maar wat betrefd de achterrem, die van mij loopt ook een beetje aan, volgens mij hoort dat zo.
anders moet je eerst de remweg remmen voordat de blokken überhaupt kontakt maken met de schijven, zo is het mij geleerd iig :P
 
mijn plannen voor de vakantie waren al geboekt. :P
3 nachten luxemburg, en 4 eiffel.

Maar wat betrefd de achterrem, die van mij loopt ook een beetje aan, volgens mij hoort dat zo.
anders moet je eerst de remweg remmen voordat de blokken überhaupt kontakt maken met de schijven, zo is het mij geleerd iig :P

Oke en wordt jouw schijf ook warm tijdens het rijden?
 
anders moet je eerst de remweg remmen voordat de blokken überhaupt kontakt maken met de schijven,

Wat bedoel je hiermee?
Omdat het anders te lang duurt voordat je blokken contact maken met je schijf, hebben ze maar besloten om je remblok maar alvast aan te laten
lopen????
 
Mensen,

Ik had een vraagje over het uitlijnen van mijn wiel. Vond deze toch nog niet helemaal recht staan. Nu wil ik de afstelmoeren terug draaien alleen kan dit niet want de bouten gaan wel los maar het wiel gaat niet naar voeren zeg maar. Weten jullie hoe dat zit?

Met olie verversen, remblokken, kleppen stellen heb ik geen moeite maar met ketting spannen wel:P
 
gewoon een trap tegen het achterwiel aangeven, dan gaat hij wel naar voren.
daarna rustig weer spannen totdat je weer 2 á 3 cm speling op de ketting hebt ;)

Ik wil trouwens mijn achterrem eens reinigen. Heb toch het idee dat hij teveel aanloop. Iemand tips voor het reinigen?
 
Laatst bewerkt:
Ik wil trouwens mijn achterrem eens reinigen. Heb toch het idee dat hij teveel aanloop. Iemand tips voor het reinigen?
uit elkaar halen en reinigen
kan wel wat aanslag opzitten waardoor de cilinders niet soepel meer gaan
zo zagen de mijne er uit na schoonmaken (voorrem)

21yy.jpg
 
Laatst bewerkt:
Oke en met wat voor spul doen jullie dat ? Ik lees verschillende meningen hierover de 1 doet het met silliconenspray, de ander met remmenreiniger, de meeste met een sopje?
 
even een vraagje.
Ik heb vandaag een olietemperatuurmeter rechtstreeks in de olie gehangen, en het blijkt dat mijn temperatuur maar niet boven de 59 graden uit komt!
Hebben meer mensen zo'n soort meter?
En kan het kwaad dat de temperatuur niet hoger dan 59 graden komt?

ipv de normale vuldop, deze meter:
media.nl
 
Ik heb precies zo'n thermometer, die komt ook niet hoger dan 60 graden normaal. Zelfs als het 25+ graden is en ik sta even stil (in de zon) komt hij niet hoger dan 65.

Maar die thermometer heeft ook niet zo'n lang stokje aan de onderkant en komt nooit in de olie daarmee. Dus ik denk dat hij gewoon de temperatuur niet goed kan meten?
 
dat had ik inderdaad in de gaten, maar is bij jou ooit de ventilator van de radiator aangeslagen?
Bij mij is hij 1 keer aangegaan.
Maar denk inderdaad wel dat hij de temperatuur niet helemaal goed kan meten.

Maar ik zal volgende week wel kijken, ga dan 3 dagen naar luxemburg en 4 dagen naar de eiffel, en het schijnt warm te worden, dus dan kijk ik wel even verder :)
 
Die is ooit wel eens aangeslagen ja, maar dat gebeurt niet heel vaak. Ik heb geloof ik 2 of 3 keer gemerkt dat de ventilator aansloeg. Dat waren dan ook warme dagen, waar ik stil stond en hem de toeren in joeg O-)

Het blok ligt redelijk bloot, dus hij koelt ook al goed met rijwind volgens mij.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan