Het Grote SV650S 99-02 Topic deel 16 The Summer edition

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ziet er goed uit :t:o nice! Ik wist niet eens dat dat kon _O-

Op de site van Bridgestone staat dat de T31 niet geschikt is voor de SV650? :?
Beetje vaag, aangezien het de opvolger is van de T30 (die zitten onder de mijne zag ik).

Bridgestone is een super goed merk, maar ze zijn ERG lui met het updaten van hun site
de bandenmaten staan nog niet ingevuld, vandaar dat ze niet te vinden zijn.
Cookie accept NL
 
Even de beloofde km-update.
Vanmorgen nabij knooppunt Lunetten de 95.000 km aangetikt
full
 
Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
Dat verwacht ik ook, maar heb een kameraad die een GSX600f had, met zelfde klokwijzer, die ging weer naar 000000
Dan staat die eerste 0 er dus voor niets!?
't Lijkt me sterk , maar goed, binnen 4700 km weten we het.
Als ie naar '000000' rij doe ik 'm het jaar erop weg.
Ik zei de advertentie als voor me.

"Te koop: Mooie Suzuki SV650N.
Alleen bij mooi weer bereden en bijna altijd binnen gestaan.
Goed onderhouden.
De teller staat op 022000 km
Ik doe 'm weg omdat ik niet aan rijden toekom"

_O-
 
Laatst bewerkt:
Dan staat die eerste 0 er dus voor niets!?
't Lijkt me sterk , maar goed, binnen 4700 km weten we het.
Als ie naar '000000' rij doe ik 'm het jaar erop weg.
Ik zei de advertentie als voor me.

"Te koop: Mooie Suzuki SV650N.
Alleen bij mooi weer bereden en bijna altijd binnen gestaan.
Goed onderhouden.
De teller staat op 022000 km
Ik doe 'm weg omdat ik niet aan rijden toekom"

_O-
_O-

Te koop, SV650s, als nieuw! 1500 km _O-
 
Zo!

Ik was al begonnen aan de ombouw van de vork in de SV.... maar zoals altijd komt daar van alles tussen :/ zo gaan die dingen...

Maar had nu eindelijk tijd om een en ander "af" te maken :9

Kortom de vork zit erin, de klauwen zijn weer helemaal top gemaakt en het werkt! De vorige eigenaar had de klauwen ook al gereviseerd, maar daarna 2 jaar op de plank laten liggen zonder remvloeistof erin... dus dan kan het over. Jammer maar helaas, er zat overal opgedroogd vet in en er was geen beweging in te krijgen. En nu weer wel :9

Oude vork:
2BAtGRl.jpg


Nieuwe vork:
pcYuOJD.jpg


Ik zeg beter! De SV kan het goed hebben zo'n vork. Mn andere motor heeft een veel klassieker uiterlijk en tegenwoordig stoppen ze in al die ouwe meuk ook zo'n dikke USD en dat ziet er niet uit is mijn mening. Maar hier dus wel :Y
Gister een heel klein rondje gereden en ik merk het verschil! Fiets staat iets meer op zijn neus, dus sportievere houding. Stevig sturen moet nog geprobeerd worden uiteraard ;) band is nieuw, remblokken nog even inwerken dat soort dingen.

Originele SV rempomp werkt wel, maar niet goed genoeg, moet teveel slag maken om te remmen, dus ik ga even op zoek naar een die een iets groter volume duwt.
En de snelheids opnemer moet nog aangesloten worden... die van de SV is vervallen en nu nog eentje aansluiten van de SRAD.

En nog twee plaatjes omdat het kan :9

KjCBXT2.jpg


28po9zC.jpg


Zo, nu eerst flink rijden en dan verder! er is een setje extra wielen onderweg en daar moeten circuitbandjes op (extra plakkerig of juist regen, dat zien we dan wel weer). Kortom, genoeg te doen!

Later,

Loek

PS. Hmmm.... net gezocht naar een alternatieve rempomp. Blijkt dat de GSX-R waar de vork en klauwen vanaf komen dezelfde diameter pomp heeft als de originele SV... kan me nauwelijks voorstellen dat die pomp dan een grotere slag maakt, maar zal toch moeten, ik trek de hendel nu bijna tegen het handvat :( meer uitzoekerij dus... of nog maar een keer ontluchten dan.
 
Laatst bewerkt:
Zo!

Ik was al begonnen aan de ombouw van de vork in de SV.... maar zoals altijd komt daar van alles tussen :/ zo gaan die dingen...

Maar had nu eindelijk tijd om een en ander "af" te maken :9

Kortom de vork zit erin, de klauwen zijn weer helemaal top gemaakt en het werkt! De vorige eigenaar had de klauwen ook al gereviseerd, maar daarna 2 jaar op de plank laten liggen zonder remvloeistof erin... dus dan kan het over. Jammer maar helaas, er zat overal opgedroogd vet in en er was geen beweging in te krijgen. En nu weer wel :9

Oude vork:
[afbeelding]

Nieuwe vork:
[afbeelding]

Ik zeg beter! De SV kan het goed hebben zo'n vork. Mn andere motor heeft een veel klassieker uiterlijk en tegenwoordig stoppen ze in al die ouwe meuk ook zo'n dikke USD en dat ziet er niet uit is mijn mening. Maar hier dus wel :Y
Gister een heel klein rondje gereden en ik merk het verschil! Fiets staat iets meer op zijn neus, dus sportievere houding. Stevig sturen moet nog geprobeerd worden uiteraard ;) band is nieuw, remblokken nog even inwerken dat soort dingen.

Originele SV rempomp werkt wel, maar niet goed genoeg, moet teveel slag maken om te remmen, dus ik ga even op zoek naar een die een iets groter volume duwt.
En de snelheids opnemer moet nog aangesloten worden... die van de SV is vervallen en nu nog eentje aansluiten van de SRAD.

En nog twee plaatjes omdat het kan :9

[afbeelding]

[afbeelding]

Zo, nu eerst flink rijden en dan verder! er is een setje extra wielen onderweg en daar moeten circuitbandjes op (extra plakkerig of juist regen, dat zien we dan wel weer). Kortom, genoeg te doen!

Later,

Loek

PS. Hmmm.... net gezocht naar een alternatieve rempomp. Blijkt dat de GSX-R waar de vork en klauwen vanaf komen dezelfde diameter pomp heeft als de originele SV... kan me nauwelijks voorstellen dat die pomp dan een grotere slag maakt, maar zal toch moeten, ik trek de hendel nu bijna tegen het handvat :( meer uitzoekerij dus... of nog maar een keer ontluchten dan.

Heb je de banjobouten ook ontlucht?
En welke stand heb je de hendel van de remhendel staan?

Er zijn 6 verschillende van de hendel, waardoor je het bereik kan vergroten/verkleinen.

Groter bereik van de hendel dat wat jij hebt, is juist beter voor het remgevoel :)
 
Ontzettend mooi werk Loek, kan het hebben is een understatement.

Vind de originele poten echt optisch een gedrocht. Dit maakt de SV en zeker de gekuipte versie een veel sportiever, optisch correcte verschijning!
 
Heren,

Ik vindt de poten ook wel erg vet staan inderdaad, zeker ook omdat ze matchen wat betreft kleur, spatbord ook zelfde kleur enzo...

@Prut_Potje: Heb inderdaad ook aan de banjo ontlucht, en de hendel staat in standje 1 (verste stand).... Ontluchten aan de banjo is misschien lastig, er zitten nu 2 leidingen aan i.p.v. origineel 1. Geen idee of dat uitmaakt, maar heb al talloze keren remmen ontlucht (ook met 2 leidingen aan de pomp) en nooit echt problemen gehad zoals nu.

Ben er inmiddels wel achter dat deze pomp (volgens CMSN) exact hetzelfde onderdeelnummer heeft als de pomp die op de GSX-R zou moeten. Dus zoeken naar een originele van de GSX-R heeft weinig zin :/ maar eens kijken wat er zoal toegepast wordt als vervanging voor het origineel op de GSX-R en zeker nog eens proberen beter te ontluchten...

Een modernere radiale pomp is eigenlijk niet handig, dat past slecht met de huidige lengte van de leidingen omdat ze haaks t.o.v. nu gemonteerd zitten.

We gaan het meemaken ;)

Later,

Loek
 
Laatst bewerkt:
Nissins 4 zuigerklauwen die ik erop gefreubeld heb hebben ook voldoende aan de originele 5/8 (16 mm) pomp. Remhendel op standje 3 trek ik niet tegen m'n gashendel en dat met de standaard (rubber) leidingen van 17 jaar oud. :P
Voelt knetterhard aan én remt stukken beter dan voorheen. Geen behoeft aan andere leidingen of rempomp, beide wél aanwezig. O-)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb op de SV destijds ook 4-zuigers Tokiko gemonteerd welke afkomstig waten van een SV1000.
Op mijn K8 ABS zat een 14mm pomp. Die voldeed niet. Toen een 16mm gezocht en toen was het goed.

Vriendje van mij rijd een GSXR750 uit 96. Daar zaten ook die 6 zuigers op.
Ontuchten van die klauwen is een crime. Dat wil op een of andere manier niet zo soepeltjes.
Die van hem bleven sponzig. Nu was zijn meuck ook 20 jaar oud. Daarbij zaten in elke klauw de middelste zuigers vast. 4 van de 12 zuigers dus. Tja. Dat helpt ook niet mee ;)

Uiteindelijk heeft hij met adapters 4 zuiger brembo gemonteerd inclusief staal omvlochten leidingen. Die zijn een stuk beter dan de 6 zuigers van toen. Maar; bleef een beetje zo-zo. Toen hebben we de remhendel gereviseerd. Immers ook 20 jaar oud en versleten.. nog steeds niet naar wens. Toen een brembo (ik dacht 18 of 21mm) pomp erop. Nu hoef je alleen maar naar de remhendel te kijken en je staat al bijna stil.

Moraal; zou een grotere rempomp nemen voor je 6 zuigers. 18mm of meer. Het te verplaatsen volume in die klauwen is best groot. Een grotere pomp geeft dan net ff wat meer jeux
 
Laatst bewerkt:
Heren,

Bedankt voor het meedenken :t Het vermoeden dat die 6-zuiger klauwen lastig te ontluchten zijn had ik al gekregen B| ontluchtingsnippel en leiding zitten vlakbij elkaar en vrij ver "bovenop" de klauwen. In het hele "onderste" deel kunnen dus makkelijk belletjes blijven steken.
Moderne 4-zuiger klauwen zijn vast en zeker beter dan deze 6-zuiger tangen... maar ze zaten bij de vork en destijds waren ze helemaal de sjit _O- dus ik geef ze een kans ;). En er zijn nog volop moderne blokken in veel compounds te krijgen.

Wat betreft de rempomp... De hele set-up zou moeten werken, dat deed het in 1996 ook :9 en toen was de pers er wild van op de SRAD. Maargoed, het zou beter moeten zijn als ik de klauwen beter kan ontluchten, misschien nog een revisiekitje in de pomp... Maar weet er iemand op welke fiets er een 19mm pomp zit/zat? heb het zo snel niet kunnen vinden....

Het gaat vast goed komen en het hoeft op 24 maart pas "perfect" te zijn ;) dan gaat de SV mee naar Zolder.

Later,

Loek
 
Zo!

Ik was al begonnen aan de ombouw van de vork in de SV.... maar zoals altijd komt daar van alles tussen :/ zo gaan die dingen...

Maar had nu eindelijk tijd om een en ander "af" te maken :9

Kortom de vork zit erin, de klauwen zijn weer helemaal top gemaakt en het werkt! De vorige eigenaar had de klauwen ook al gereviseerd, maar daarna 2 jaar op de plank laten liggen zonder remvloeistof erin... dus dan kan het over. Jammer maar helaas, er zat overal opgedroogd vet in en er was geen beweging in te krijgen. En nu weer wel :9

Verder heb ik een sensor op het achterwiel geplaatst maar er zijn meerdere oplossingen mogelijk ;). Had geen zin in zo'n lelijk draadje op mijn voorwiel haha.

Oude vork:
[afbeelding]

Nieuwe vork:
[afbeelding]

Ik zeg beter! De SV kan het goed hebben zo'n vork. Mn andere motor heeft een veel klassieker uiterlijk en tegenwoordig stoppen ze in al die ouwe meuk ook zo'n dikke USD en dat ziet er niet uit is mijn mening. Maar hier dus wel :Y
Gister een heel klein rondje gereden en ik merk het verschil! Fiets staat iets meer op zijn neus, dus sportievere houding. Stevig sturen moet nog geprobeerd worden uiteraard ;) band is nieuw, remblokken nog even inwerken dat soort dingen.

Originele SV rempomp werkt wel, maar niet goed genoeg, moet teveel slag maken om te remmen, dus ik ga even op zoek naar een die een iets groter volume duwt.
En de snelheids opnemer moet nog aangesloten worden... die van de SV is vervallen en nu nog eentje aansluiten van de SRAD.

En nog twee plaatjes omdat het kan :9

[afbeelding]

[afbeelding]

Zo, nu eerst flink rijden en dan verder! er is een setje extra wielen onderweg en daar moeten circuitbandjes op (extra plakkerig of juist regen, dat zien we dan wel weer). Kortom, genoeg te doen!

Later,

Loek

PS. Hmmm.... net gezocht naar een alternatieve rempomp. Blijkt dat de GSX-R waar de vork en klauwen vanaf komen dezelfde diameter pomp heeft als de originele SV... kan me nauwelijks voorstellen dat die pomp dan een grotere slag maakt, maar zal toch moeten, ik trek de hendel nu bijna tegen het handvat :( meer uitzoekerij dus... of nog maar een keer ontluchten dan.

Kijk eens aan, eindelijk nog iemand met een soortgelijke voorvork *D , ziet er netjes uit! En ik ben van mening dat het ook veel fijner rijdt. De TL1000R waar de mijne vanaf komt heeft wel een grotere diameter rempomp maar die heb ik zelf ook (nog) niet gemonteerd. Opzicht moeten ze gewoon werken als de boel goed is ontlucht.

vopqvs.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik heb alles nog origineel _O-
Nouja, BIJNA alles. bij 92.000 km waren mijn remblokken een keer aan vervanging toe *O* _O-
Ja, 92.000 km!

De motor remt zo hard op het blok af dat ik bijna nooit hoef te remmen _O-

Ik kan nog steeds zonder de hendel tegen het handvat te houden stoppies maken in standje 4.

remt dus nog als een malle!

oiy99s.jpg

Noodstop oefenen met 120 per uur *O*
 
@danton:
Heej maar als een tl1000r een grotere diameter heeft zou dat een mooie oplossing zijn. Die heeft namelijk dezelfde bouwvorm!
Zou je willen checken wat de diameter is? Ik kan het zo snel niet vinden....

Later,

Loek

PS. Helaas... onderdeelnummers TL1000R en SV650 rempomp zijn ook identiek, dus geen grotere diameter :/ Ga maar een een reviskitje kopen voor de rempomp en eens opnieuw ontluchten :t
 
Laatst bewerkt:
het schijnt te helpen bij die 6 zuiger klauwen als je de hele handel compleet van de motor afhaalt en dan de klauwen hoger legt dan de rempomp.
En dan zo de boel ontluchten, zat laatst een filmpje op you tube te kijken, daar klagden ze er ook al over dat het on-dingen waren om te ontluchten.
 
Revisie setje kan prima helpen. Kijk even bij de fabrikant Tourmax.
Maken veel rubbers voor klauwen rempompen en carbs.. Goede kwaliteit en aanzienlijk goedkoper dan OEM suzuki.
 
Laatst bewerkt:
Man man man, wat is het vreselijk koud. Vandaag tot nu toe het ergste.
De motor start en loopt goed al slaat ie soms na een paar seconden weer af. Vanmorgen 3 keer moeten starten voor ie bleef lopen. Ondanks een half afgedekte radiateur wordt ie bij -8 nog steeds niet echt lekker warm hoor. Na 45 km kun je nog steeds de hand op de radiateur leggen. Speelt waarschijnlijk ook mee dat mijn handen na die afstand geen 100% gevoel meer hebben. B|
Het rijwielgedeelte voelt wel duidelijk stugger aan. Op zich lekker. Voelt wat steviger.
De grip van de winterbanden bij vorst op droog is gewoon prima. Gewoon 100 door bochten waar je normaal ook met 100 doorheen gaat. Wel een controleerbare 'wiebel' door de platgereden banden, maar toch wel heel vertrouwenwekkend. Het achterwieltje van de grond remmen is ook geen probleem.
Morgen nog even uitzitten en dan komt het kwik weer boven nul overdag. :}
 
Laatst bewerkt:
Lekkere bandjes!
Voor de SV650 hoort de chterband hoort eigenlijk in de maat 160/60 - 17 te zijn.
Ik ben benieuwd hoe de PPR5 het gaat doen in verhouding tot de PP of PP3.
Plaats je je bevindingen tzt. hier ook even?
Thx.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan