Het Grote SV650S 99-02 Topic deel 16 The Summer edition

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dit blijft een glimlach op mijn gezicht opleveren, Prut. . . .
 
Goed bezig heren! ;)

Vandaag de accu teruggeplaatst en Iridium bougies erin gezet, wat een verschil zeg! Starten en rijden jeuj.
 
Vandaag de accu teruggeplaatst en Iridium bougies erin gezet, wat een verschil zeg! Starten en rijden jeuj.
Ja, met een accu start ie inderdaad een stuk lekkerder. ;)
Ik hoop voor je dat het euvel nu verleden tijd is en de motor ook bij regen gewoon op twee poten blijft lopen.
Klaar voor de zomer! *O*
 
Klein nieuwtje, ik ga niet meer crossen met de SV
Blijft een leuke glimlach geven, maar ik heb nog steeds remmingen, en durf er niet alles uit te halen.
Mede omdat ik toch ECHT wel de 100.000 km op de teller wil zetten!!!

Hiervoor in de plaats is en husky TE410 gekomen!!
143qou8.jpg
 
Heel verstandig. Ik kan me heel goed voorstellen dat je met een voor crossgebruik loodzware SV , en zeker met clipons niet voluit durft te gaan in de blubber. De Husky is daarvoor gemaakt, dus veel plezier ermee, en op naar de ton met de SV.
Mijn SV heeft er inmiddels ook concurrent in de vorm van een Oostenrijks 1-cilindermotortje voor de fun bijgekregen.

Je moet nog wel even je onderschrift aanpassen, trouwens ;)
 
Gaaf speelgoed gekocht Roger! Prutje ook trouwens.
De Duke voor de plezier ritjes en de SV meer weer voor woon werk?

Hoe rijdt het in vergelijking met de SV?

Zit zelf al jaren te azen op de Duke 690, maar weet dat ie nog wel even op het droomlijstje staat.
 
Gaaf speelgoed gekocht Roger! Prutje ook trouwens.
De Duke voor de plezier ritjes en de SV meer weer voor woon werk?
Hoe rijdt het in vergelijking met de SV?
Zit zelf al jaren te azen op de Duke 690, maar weet dat ie nog wel even op het droomlijstje staat.

De Duke 390 heeft slechts 44 PK en dat spreekt natuurlijk niet echt tot de verbeelding, maar het machientje weegt niets (150 kilo), heeft een super rijwielgedeelte en remmen. Deze combi maakt dat ie veel gemakkelijker rijdt dan de SV ondanks dat dat ook helemaal geen moeilijke motor is. De gevoel en de snelheidservaring zijn ook niet alsof je op een traag opstapmotortje zit. Door het lage gewicht trekt ie lekker door hoor, en voor het gevoel niet trager dan de SV. Ook op de snelweg genoeg over om veilig te kunnen rijden. Hij is echt superleuk en het voelt op de stuurschakelaars na heel degelijk en volwassen aan allemaal.

De pekel ga ik er niet mee in, dus de winter blijft weggelegd voor de SV, maar woon-werk ga ik er zeker wel mee doen. Voor vakantiedoeleinden met twee man en bagage moet ik nog even kijken wat het handigst zal zijn.
 
Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
"Pekelbrommer" mag weer weg voor minder dan kostprijs, meer behoefte aan een nieuwe wasmachine momenteel. :X

[afbeelding]

Staat nu 11055 km op de teller, kan volledig standaard of met xtra's.
Carbon demper, rem/schakelset, handvatverwarming en Nissin remtangen mogen voor weinig mee. O-)
Originele uitlaat is ongeschonden dus 2 voor de prijs van 1. ;)

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Vaste prijs indien alles overgenomen wordt is €2250,- rest is onderhandelbaar. :Y

En van eigenaar gewisseld, verkocht dus. :)
Nieuwe eigenaar was iig blij met de goede stuureigenschappen en vond de remmen ruimschoots voldoende.
Ben blijkbaar toch ernstig verwend door de huidige Brembo remmerij van de Tuono. B|
 
Even een vraagje. Is het originele koppelingsdeksel op de sv 650 van plastic??
Op die van mijn vriendin iig. wel en omdat die krom is ben ik op zoek naar een andere. Liefst alu. maar vraag me nu dus af of dit er uberhaupt wel is.
 
Even een vraagje. Is het originele koppelingsdeksel op de sv 650 van plastic??
Op die van mijn vriendin iig. wel en omdat die krom is ben ik op zoek naar een andere. Liefst alu. maar vraag me nu dus af of dit er uberhaupt wel is.
Ik dacht van.. nee dat zal toch wel niet. maar wel dus.

Het is nummertje 7 van het schema;
1999 Suzuki SV650S CRANKCASE COVER | Cheap Cycle Parts

Onderdeel nummer 11370-19F10. Even daarop gezocht brengt me bij een ebay advertentie (van overigens een beschadigde cover) met een plaatje van de binnenkant.
s-l1600.jpg


Zoals te zien staat er PA66/6-GF30 aan de binnenzijde.
En dat is in de volle mond Polyamide Resin Nylon Plastic; ofwel Nylon polyamidehars.

Dus ja. Is van plastic :')
 
Laatst bewerkt:
Dat is mooi spul. Inmiddels zit er een andere op. 35.- bij een motorsloop, eerst gebeld natuurlijk, met garantie dat ie vlak was. En dat is ie! Gewoon nieuwe keerring eronder en dicht. Geen gedoe met vloeibare pakking.Inmiddels gister ca. 230 km gereden en dus geen lekkage.

Hopen dat deze het nog een poos houdt. Zo niet dan word er zeker een alu besteld.
 
Dat ga je sowieso reden Roger!
Ik heb nog even een foto teruggekeken.
10 mei 2015 had ik er 50.000 km op staan.
Dus ruim 45.000 km in 3 jaar tijd :)
 
Komt een mooi weekje aan :)
Dinsdag logeert Suus een dagje bij HK suspension: Wilbers Promoto veren erin en een servicebeurtje voor de poten (geen idee of ze in de afgelopen 17 jaar ooit open zijn geweest.) Vrijdag erna gaan de versleten BT020's eronder vandaan en komen er Michelin PR4's onder!
 
Laatst bewerkt:
Summer has started. *O*

Elk jaar voor de winter spuit ik alles even in met Vaseline, waarna alles aan vuil eraan blijft plakken. Vandaag de SV zijn jaarlijkse afsopbeurtje gegeven. Als ik het eerlijk mag zeggen mag ie er eigenlijk best nog wel zijn. Met serieus onderdelen demonteren (zodat je overal goed bij kunt) , schoonmaken, poetsen, evt. polijsten en weer monteren zal ie er best nog 'strak' uit kunnen gaan zien. :}

Zo nog even het belangrijkste van de wasbeurt . . . . . droogrijden!! :t

full


full
 
Laatst bewerkt:
Summer has started. *O*

Elk jaar voor de winter spuit ik alles even in met Vaseline, waarna alles aan vuil eraan blijft plakken. Vandaag de SV zijn jaarlijkse afsopbeurtje gegeven. Als ik het eerlijk mag zeggen mag ie er eigenlijk best nog wel zijn. Met serieus onderdelen demonteren (zodat je overal goed bij kunt) , schoonmaken, poetsen, evt. polijsten en weer monteren zal ie er best nog 'strak' uit kunnen gaan zien. :}

Zo nog even het belangrijkste van de wasbeurt . . . . . droogrijden!! :t

[afbeelding]

[afbeelding]

Oh absoluut!
Helemaal met (bijna) 100k!

Hoeveel zit je nu eigenlijk? O-)

Ik heb de laatste tijd meer met mijn husky lopen ouwehoeren dan op de SV rijden.

Maar het komt allemaal goed!!!
Woensdag tot en met zaterdag motorvakantie in Luxemburg *O* *O*
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan