Het Grote SV650S 99-02 Topic deel 16 The Summer edition

Status
Niet open voor verdere reacties.
Lekkere bandjes!
Voor de SV650 hoort de chterband hoort eigenlijk in de maat 160/60 - 17 te zijn.
Ik ben benieuwd hoe de PPR5 het gaat doen in verhouding tot de PP of PP3.
Plaats je je bevindingen tzt. hier ook even?
Thx.
Pardon, typfoutje het gaat inderdaad om een 160/60 band.

Wat betreft de Road 5: de test komt op MF te staan :Y
 
Afgelopen zondag de pekel er weer afgespoeld, maar nu heb ik iedere keer na het wassen het probleem dat de uitlaat na 1x rijden met lichtvochtig wegdek weer helemaal onder de zooi (modder, pekel enz) zit. Helpt een hugger hierbij, om de uitlaat een beetje toonbaar te houden?
 
Beste SV rijders,

Regelmatig lees ik mee op dit forum en onlangs heb ik mij ook geregistreerd. Ik zal mij even voorstellen, mijn naam is Patrick, ik kom uit Amstelveen en rij sinds de zomer van 2017 een Blauwe SV 650 S uit 2001 welke op de uitlaat na geheel standaard is (km stand: 24.500).

Omdat ik van plan ben om dit jaar wat grotere afstanden te gaan rijden zou ik graag voor de langere ritten wat rechter op willen zitten. Een andere kroonplaat zal dus gemonteerd moeten worden. De ABM kroonplaat is erg kostbaar en ik vind dit een te grote investering voor een motor van 17 jaar oud. Zeker omdat ik in het verleden kroonplaten van bijv. de naked ben tegengekomen voor een zacht prijsje (de interesse was er toen helaas nog niet).

Nu is mijn vraag aan jullie (ik heb al gezocht op het forum) of er ook kroonplaten van andere Suzuki's op de sv passen bijvoorbeeld die van de gsf 600. Bij Boonstra hebben ze een kroonplaat van een sv naked maar die willen ze enkel als complete set verkopen.

Graag jullie advies.
 
Laatst bewerkt:
Als je alleen een andere kroonplaat wilt monteren, bijvoorbeeld van een sv650n van het zelfde bouwjaar zal dit niet zonder problemen gaan. Er zit namelijk een verschil in de offset van 1,5 mmm. Wat je dan zou moeten doen is of een ombouwset kopen of het complete kroonstuk moeten over bouwen van een naked. Hopelijk heb ik je zo goed geinformeerd.

Ps. Heb zelf een complete sv650n voorvork te koop ivm met een gsxr swap
 
Dag iedereen 

Zit met een raar probleem en ik sta er radeloos voor

Deze middag met de sv naar werk gereden, geen probleem. Alleen gipro deed raar. Elke stand maar hij bleef zo pinken (aan uit flashen.)
Nu na mijn shift, 21u16 naar de moto en alles ook goed. Starte perfect. Ga dan de r4 op rustig 120 zoals altijd. Dan e17 tot e40. Dan midden snelweg plots kon ik geen gas meer geven. Olielamp en benzine lamp branden niks van reactie dus aan de zijkant. Dacht van ja misschien benzine op maar niks van melding gekregen. Vrouwtje achter 3l benzine laten gaan. Weer poging om aan te steken. Niks blijven proberen en nu batterij dood. Rook wel maar benzine door denpogingen ook met aanloop geprobeerd maar ook geen resultaat. Moto ergens aan de kant laten staan en morgen weer poging doen of toch zien om hem op te halen. 
Weet iemand wat dit kan zijn? Iets met de olie, benzine pomp? Batterij connectie (al vind ik dit raar want wist niet dat dit mogelijk is..)
Alvast dank voor jullie reacties. Hopelijk weet iemand wat dit kan zijn
 
Zoals gezegd in het techniek topic.
Mijn spanningsregelaar ging al bij 24 K .
Als je de motor weer thuis hebt, zou ik dat als eerste controleren.
Er is hier ook een " how to " van te vinden.
Succes.
 
Ahh oke thanks, moto zit alvast in garage om te checken, deze middag hoor ik iets meer ervan
Alvast bedankt :-D
 
Update;
Het was de ontstekingskabel. Vorige eigenaar had er iets zelf mee gedaan en was stuk gegaan. Nieuwe kabel in en start perfect weer. Wel dure grap die werkuren (kabel 20e ofzo, 110e werkuren) of is dit altijd zo (eerste serieuze motor na een aprilia sonic 50cc, aprilia rs 50cc, varadero 125cc aantal jaren geleden)
Ook een vraagje, soms geraakt hem niet gemakelijk op neutraal. Hij blijft soms sukkelen op 1ste, 2de. Iemand hier ooit ervaring mee gehad? Is dit normaal of moet ik het is laten nakijken of zelf nakijken? Sorry als dit lijk een noob question is.
 
"Pekelbrommer" mag weer weg voor minder dan kostprijs, meer behoefte aan een nieuwe wasmachine momenteel. :X

misc.php


Staat nu 11055 km op de teller, kan volledig standaard of met xtra's.
Carbon demper, rem/schakelset, handvatverwarming en Nissin remtangen mogen voor weinig mee. O-)
Originele uitlaat is ongeschonden dus 2 voor de prijs van 1. ;)

misc.php


misc.php


misc.php


misc.php


misc.php


Vaste prijs indien alles overgenomen wordt is €2250,- rest is onderhandelbaar. :Y
 
Update;
Het was de ontstekingskabel. Vorige eigenaar had er iets zelf mee gedaan en was stuk gegaan. Nieuwe kabel in en start perfect weer. Wel dure grap die werkuren (kabel 20e ofzo, 110e werkuren) of is dit altijd zo (eerste serieuze motor na een aprilia sonic 50cc, aprilia rs 50cc, varadero 125cc aantal jaren geleden)
Ook een vraagje, soms geraakt hem niet gemakelijk op neutraal. Hij blijft soms sukkelen op 1ste, 2de. Iemand hier ooit ervaring mee gehad? Is dit normaal of moet ik het is laten nakijken of zelf nakijken? Sorry als dit lijk een noob question is.
Mooi dat het zo snel is opgelost! Die uren kan wel kloppen, de monteur moet natuurlijk van alles checken en dan zit je er zo aan..
Over dat neutraal probleempje, dat had ik ook toen ik net mijn SV had, was hele andere motoren gewend.(4 cylinders)
Even wennen, en dan komt het wel goed hoor, ik heb er nu geen moeite meer mee. :)
 
Ook een vraagje, soms geraakt hem niet gemakelijk op neutraal. Hij blijft soms sukkelen op 1ste, 2de. Iemand hier ooit ervaring mee gehad? Is dit normaal of moet ik het is laten nakijken of zelf nakijken? Sorry als dit lijk een noob question is.
Dit is gewoon een kwestie van je koppeling goed afstellen. Niet volgens het boekje, maar op zo'n manier dat als je de handle 5 mm los van de greep doet het wiel al beginnen te draaien (opgebokt dus). De dode slag aan het eind van de slag is centimeters, maar dat maakt niet uit. Het aangrijppunt dicht bij de greep dus. Het komt wel vrij nauw. Een vrij kort bereik waarbinnen het lekker werkt, dus even 'prutsen.'
 
Ook een vraagje, soms geraakt hem niet gemakelijk op neutraal. Hij blijft soms sukkelen op 1ste, 2de. Iemand hier ooit ervaring mee gehad? Is dit normaal of moet ik het is laten nakijken of zelf nakijken? Sorry als dit lijk een noob question is.

Noob questions zijn er voor ons niet hoor :P

Als mijn motor moeite heeft om in de eerste versnelling te komen dan is of mijn olie niveau aan de lage kant, of de olie moet gewisseld worden :Y

Mijn motor geeft het op deze manier erg rustig aan *O*
 
Nou je het zegt ja.... Die van mij schakelt ook beter als ik olie hebt bijgevuld of ververst.
Maar ik merkte ook dat sinds ik wat directer, lees strakker schakel hij ook beter schakelt. Bij mijn oude Honda of Suzuki 4-pitters maakte het geen ruk uit als ik wat minder direct schakelde, hij viel evengoed in de juiste versnelling.
Koppelingskabel heeft altijd goed gestaan, maar als dat niet zo is, vrije speling, maakt dat wel uit natuurlijk.

En idd, noob vragen bestaan niet, alleen noob (domme) antwoorden. ;)

:)
 
Als mijn motor moeite heeft om in de eerste versnelling te komen dan is of mijn olie niveau aan de lage kant, of de olie moet gewisseld worden :Y
Ja klopt. Dat doet die van mij inderdaad ook.
Prut, hoever ben je? Ik nog een kleine 2k.
 
Ja klopt. Dat doet die van mij inderdaad ook.
Prut, hoever ben je? Ik nog een kleine 2k.

Het gaat de laatste tijd erg langzaam.
Heb een week ziek op bed gelegen en ik ben ook nog op vakantie geweest _O-

Ik moet nog een kleine 6k.

Ik denk dus dat ik deze strijd op moet geven om eerder de 100k te halen -O-
 
Ik moet nog een kleine 6k.
Ik denk dus dat ik deze strijd op moet geven om eerder de 100k te halen -O-
Ja, dan denk ik inderdaad dat dit een gelopen race is. Ivo's suggestie kan natuurlijk nog wel. ;)
 
Laatst bewerkt:
Ga je wel een feestje bouwen? *O*
Gereden race doe ik het ook voor en een flesje champagne lijkt me inderdaad op zijn plaats. :Y *O*

Inmiddels ook een ritje op de SV650X , de 2018 SV650A in de cafe racer uitvoering, dus met clipons gereserveerd op 8 april bij de Suzuki Angels and Heroes Tour.

full
 
Laatst bewerkt:
Goeiedag mede sv'ers,

Omdat ik hier al een tijdje wat mee lees na aanschaf van een sv650 vond ik het maar eens tijd om mezelf voor te stellen.
Ik ben Milan, en ben de eigenaar van onderstaande sv. Ik heb de sv aangeschaft in november van het afgelopen jaar na het behalen van mijn rijbewijs. De motor is van '99 en heeft slechts 17k km gedraaid. Ben nog gebonden aan het a2 rijbewijs dus zal eerst genoegen moeten nemen met 25kW. Heb de motor aangeschaft met een 'kuipruit' maar heb deze vrij snel verwijderd. Deze leverde erg veel turbulentie op.
Ik was na een kleine maand wel verkeken op het geluidsniveau wat de sv standaard produceert en heb besloten een Mivv slip-on demper te monteren. Een waardevolle verbetering als je het mij vraagt. Heb tot nu toe alleen maar gereden met een (nog) gemonteerde dB-killer, maar dat mag de pret niet drukken. Voor de rest is de sv voorzien van valdoppen en een een scottoiler kettingsmeersysteem. Ben in de toekomst nog van plan de taartschep te verwijderen, en andere spiegels te plaatsen(heb inmiddels genoeg gezien van mijn ellebogen).
Ik denk hier af en toe wel eens een berichtje te zullen plaatsen.

full

full

full
 
Welkom hier!

Je SV ziet er echt netjes uit nog, maar dat mag ook wel met die maagdelijke Km stand, ;)
Ik heb de mijne net op 32k staan, ziet er ook nog netjes uit maar is wel een S, dus met het kuipje.
Er zijn 3 SV topics, die hier een beetje door elkaar heen lopen, die van de S, 1 van de N variant zoals die van jouw en 1 van het nieuwere model, de hoekigere variant van na 2002.
Het maakt niet uit want iedereen switcht een beetje tussen de 3 topics heen en weer.
Er zijn leuke undertails te krijgen zodat je die taartschep kunt verwijderen, mijn S heeft er ook eentje.
Deze:
full

Het merk weet ik eventjes niet zo, maar kan wel kijken voor je.

:t

edit:let niet op de modder, ;)
 
Laatst bewerkt:
modder? Ik zie geen modder. Hij is brandschoon ;)
Mooie SV Milan, ziet er perfect uit, maar wat wil je ook met slecht 17 dkm op de teller.
Geniet ervan en lekker posten in het topic. :Y
 
Heb zelf ook wel eens wat gezocht naar undertails. Het is me opgevallen dat er opzich veel aanbod is, maar ook dat prijzen flink verschillen. Overweeg wel om voor een dergelijke oplossing te gaan.
Heb inderdaad gezien dat er meerdere topics zijn, heb uiteindelijk de keuze gemaakt eerst alleen hier maar wat te plaatsen om een beetje overzicht te houden. *D
Hoeveelheid modder valt me mee trouwens haha
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan