Het grote systeemhelmen topic

Ik gooi mijn vraag er maar even tussen, want ik zie hier een hoop mensen die een Shoei Neotec gebruiken ;)
Ik ben ook druk op zoek naar een systeemhelm.
Voor mij gaat het (zonder dat ik ze gepast heb, dus het kan nog veranderen) tussen de Schuberth C3 en de Shoei Neotec.
Ik denk dat het de Schuberth gaat worden, want ik wil graag een bluetooth set gebruiken voor de navi en de duo.
Volgens mij is dat met de Shoei alleen mogelijk met intercom setjes die je "buiten" de helm moet monteren, zoals die van Cardo.
Of zie ik een systemen zoals Schuberth SRC over het hoofd bij Shoei ?
 
Om het lijstje high-end systeemhelmen af te maken: BMW systeem 6.

Daar kan ook een bluetooth intercom systeem in maar dat is alleen geschikt voor communicatie met een duopasagier, rijkwijdte is te weinig voor motor naar motor.

Heb zelf de afgelopen 3 jaar met veel plezier gebruik gemaakt van de Cardo Q2 op een BMW systeem 4. Ben nu aan het experimenteren om de cardo ook op de systeem 6 te krijgen zonder dat hij de zonneklep bediening in de weg zit.

Het grote voordeel van een los communicatiesysteem is dat je samen kunt rijden met iemand die een ander merk helm heeft. De meeste merken babbelen namelijk niet met elkaar.
 
De BMW helm had ik ook gezien inderdaad :)

In principe wil ik voornamelijk met mijn duo kunnen babbelen, de telefoon en misschien nog de instructies van een GPS ontvangen. Ik rij niet echt veel in groepen dus dat lijkt me nu wel voldoende.

Wat me aanspreekt aan het systeem van Schuberth is dat het systeem behoorlijk weggewerkt is.
Met het Cardo Q2 systeem moet je de speakers in de helm bevestigen met klittenband, als ik het goed begrijp.
Wat ik me afvraag, blijven de speakers goed op hun plek zitten en dergelijke ?

Ik vind het best interessant als mijn duo niet vast zit aan het merk dat ik zou kiezen, maar ik wil zo min mogelijk last hebben van bijvoorbeeld speakers niet ik elke keer terug op hun plek moet proppen.
 
Instructies van GPS ontvangen heb ik ook ooit gedaan met mijn Cardo. 5 minuten, toen was ik em al zo spuugzat, dat ik dat dus weer uitgeschakeld heb op de GPS. Ik kijk wel gewoon naar het schermpje. (En mijn eigen GPS babbelt sowieso niet) Ik gebruik em eigenlijk alleen samen met mijn broertje, motor naar motor, voornamelijk op vakantie.

Wat die luidsprekertjes betreft: Tricky. Mijn helmen (zowel de systeem 4 als 6) hebben speciale uitspringen achter de voering voor de luidsprekertjes. Die matchen echter niet met mijn oren. Wat ik bij mijn 4 heb gedaan is ze dus met de klittenband op de juiste plaats gezet, dat uitgeprobeerd en er vervolgens een klein lapje stof overheen genaaid. Niet superfraai, maar het zat vast en geen plastic luidsprekers tegen mijn oren. Geluid is op die manier ook hard genoeg om probleemloos door mijn oordoppen heen te komen.

Bij de 6 heb ik het nog niet afgemaakt, maar dat heeft ook te maken met dat ik daar de microfoon anders wil doen: De microfoon aan een snoertje in plaats van op dat stangetje. Daar heb ik dus eerst een andere backplate met microfoon en luidsprekertjes voor nodig nodig voor ik dat af kan maken. Het doel is wel dat ik er, als het af is, geen enkel omkijken meer naar heb.

Nadeel van zo'n Cardo ding blijft natuurlijk wel dat het altijd afbreuk doet aan de stroomlijn van je helm.

Als het eindelijk af is, post ik wel een paar plaatjes. Don't hold your breath.
 
Ik geloof niet dat Shoei een eigen comm systeem heeft. Heb zelf mn Scala Q2 omgezet, past prima. Luidsprekertjes zitten idd met klittenband, geen enkele last van. Heeft in mn Caberg ook jaren zo gezeten, is stevig zat!
 
Bij bijna elk comm. systeem zitten de luidspeakers met klittenband vast, ook bij de OEM systemen als die van BMW en Schubert. Ook helmen waar geen OEM systeem voor is, hebben soms een uitsparing voor speakers.
De bedoeling is sowieso dat je het klittenband rechtstreeks op het piepschuim plakt en dus onder de stof.
 
Bij bijna elk comm. systeem zitten de luidspeakers met klittenband vast, ook bij de OEM systemen als die van BMW en Schubert. Ook helmen waar geen OEM systeem voor is, hebben soms een uitsparing voor speakers.
De bedoeling is sowieso dat je het klittenband rechtstreeks op het piepschuim plakt en dus onder de stof.

Echt waar? Nooit geweten....ik heb ze dus op de stof geplakt. Trouwens, zou het geluid niet enorm gedempt worden door de helmbekleding? Ik ben bang dat ik het dan niet meer hoor als ik ook nog eens mijn doppen in heb.
 
Ze zitten bij mij gewoon tegen de stof, ik zie de meerwaarde er niet zo van om ze onder de stof te gaan doen. Zit wat mij betreft prima, ik versta alles goed en ze zitten niet in de weg.
 
Bedankt voor jullie info :-)
Ik heb van het weekend de Shoei en de Schuberth allebei geprobeerd en ik heb de Schuberth C3 gekozen.
Had het gevoel dat die net ff lekkerder zat, maar misschien zit dat wel gewoon tussen de oren (of net erbuiten ;) )

Wat het comm gebeuren betreft, bij Schuberth zit een uitsparing waarin je de speakers plaatst, achter de voering
full

Hier zit hij dus netjes weggewerkt en goed op z'n plek.
Ook zag ik op de doos dat het systeem stiekem van Cardo is, dus volgens mij moet het ook prima werken met andere Cardo systemen *D
 
sorry oma, oud onderwerp, maar m'n vraag hier toch wel op z'n plaats denk ik.

Ik moet een nieuwe helm, een systeemhelm. Moet niet wel fijn. Liefst stil, lekker comfortabel, hoe die eruitziet boeit me niet.

Ik ben wezen passen, alle merken gehad behalve HJC.

Het kwam uiteindelijk neer op de Shoei neotec en de BMW systeem 6.

De bmw helm zat beter, qua pasvorm. Komt denk ik door de maatvoering, de de bmw had maat 60/61 en de shoei 61/62. Die voelde wat ruimer.

De verkoopster vertelde alleen over schubert dat er klanten terug komen omdat de rubbers rondom het vizier niet goed dichten. Nou heb ik volgens mij ergens gelezen dat de bwm helm met dezelfde onderdelen gemaakt wordt als schubert, behalve de schaalvorm dan, is dat waar? Als dat zo is heb ik dus kans op dezelfde klachten, daar heb ik geen zin in.

Wat is dan wijsheid? Een helm kopen met een vizier wat beter sluit, maar wat ruimer zit, of een strakker passende helm met kans op een slechter sluitend vizier?
 
sorry oma, oud onderwerp, maar m'n vraag hier toch wel op z'n plaats denk ik.

Ik moet een nieuwe helm, een systeemhelm. Moet niet wel fijn. Liefst stil, lekker comfortabel, hoe die eruitziet boeit me niet.

Ik ben wezen passen, alle merken gehad behalve HJC.

Het kwam uiteindelijk neer op de Shoei neotec en de BMW systeem 6.

De bmw helm zat beter, qua pasvorm. Komt denk ik door de maatvoering, de de bmw had maat 60/61 en de shoei 61/62. Die voelde wat ruimer.

De verkoopster vertelde alleen over schubert dat er klanten terug komen omdat de rubbers rondom het vizier niet goed dichten. Nou heb ik volgens mij ergens gelezen dat de bwm helm met dezelfde onderdelen gemaakt wordt als schubert, behalve de schaalvorm dan, is dat waar? Als dat zo is heb ik dus kans op dezelfde klachten, daar heb ik geen zin in.

Wat is dan wijsheid? Een helm kopen met een vizier wat beter sluit, maar wat ruimer zit, of een strakker passende helm met kans op een slechter sluitend vizier?
wooooow.. dan hebben ze wel oude zooi staan..
rubber probleem ben ik al lang niet meer tegengekomen in de toko..
heb zelf 1 van de eerste Schuberth C3's (nooit problemen mee gehad) tussendoor waren er een stuk of 2 - 3 die idd problemen hadden qua rubber idd..
maargoed ik denk dat het gross een Schuberth heeft of een Schuberth kwijler is..
hahaha zij maken echt goed spul en anders heb je gewoon garantie op jouw helm..
BMW helmen komen idd uit een Schuberth fabriek, klein beetje aangepast + BMW logo en een smak geld bovenop de verkoopprijs :P
 
het is dan geen systeem helm maar ter vergelijking, S1pro XL mijn maat, maar XR1100 XL te groot, L is perfect.

had je de neotec een maat kleiner geprobeerd? misschien met een kleinere maat wangkussens, als het op die plaats te krap zit.
Maar als die bmw goed zit, moet je die nemen natuurlijk :)
 
wooooow.. dan hebben ze wel oude zooi staan..
rubber probleem ben ik al lang niet meer tegengekomen in de toko..
heb zelf 1 van de eerste Schuberth C3's (nooit problemen mee gehad) tussendoor waren er een stuk of 2 - 3 die idd problemen hadden qua rubber idd..
maargoed ik denk dat het gross een Schuberth heeft of een Schuberth kwijler is..
hahaha zij maken echt goed spul en anders heb je gewoon garantie op jouw helm..
BMW helmen komen idd uit een Schuberth fabriek, klein beetje aangepast + BMW logo en een smak geld bovenop de verkoopprijs :P

Kijk, daar kan ik wat mee. Ik begon het al vreemd te vinden waarom iedereen nog zo positief is over schubert.

Ik mocht er ook mee proefrijden trouwens, maar dat heb ik nog niet gedaan. Ben ik binnenkort wel van plan, maar ik moet de financiele kant thuis nog eens even goed zien uit te leggen...
 
weet iemand of je de bediening van het vizier van een C3 strakker kan maken?
bij mij waait die soms te snel dicht naar mijn gevoel.
(voor de rest koop ik waarsschijnlijk volgende keer opnieuw een C3, voor de (relatieve) stilte en de pasvorm)
 
Ik hoop binnenkort mijn motorexamen te doen en ben druk bezig met kleding, laarzen, handschoenen en dus een nieuwe helm.
Vandaag integraal- en systeemhelmen gepast bij mijn motordealer en ben er wel uit dat voor mij (brildragend) een systeemhelm het meest geschikt is. Ook het gemak van op- en afzetten van een systeemhelm vind ik toch wel erg plezierig. Ik loop ik echter tegen een erg vervelend probleem aan; wellicht kunnen jullie mij er mee helpen.

Alle systeemhelmen bij mijn motordealer hebben een kinriem met een snelsluitingsysteem. Helaas drukt de snelsluiting van alle gepaste helmen (zowel integraal- als systeem) op- of tegen mijn adamsappel en dit vind ik vervelend en zelf (zeker bij het slikken) pijnlijk.
Ik heb een integraalhelm met een DD sluiting opgehad en daar had ik dit probleem niet.

Ik zoek derhalve een systeemhelm met DD sluiting, alleen zijn deze -vlg mijn dealer- niet te krijgen, ook niet van de merken die zij niet voeren!
Dus mijn vraag: wie kan mij een goede systeemhelm aanraden, liefst met zonnevizier en mėt DD sluiting.
Dank alvast
 
Hoi,

Weet iemand waar en of er donkere vizieren te krijgen zijn voor de Caberg Duke. IK kan er niks over vinden op het www.

alvast bedankt
 
ik zou me een nieuwe systeemhelm willen aanschaffen.
hij moet over bluetooth systeem (kunnen) beschikken,ingebouwde zonnebril, zo stil mogelijk en uiterraard veilig zijn.
ik draag GEEN gewone bril....

Welk merk/model raden jullie me aan......?

greetz,
juweeltje
 
Laatst bewerkt:
Heb zelf een shoei multitec en bevalt erg goed. Helaas geen zonnebril. De opvolger (shoei neotec) heeft deze wel
 
Terug
Bovenaan Onderaan