aaargggh, net vastgesteld dat de achterband van mijn 955 nog niet voor de helft versleten is, maar wel negen jaar oud.
Dat wordt dus als de wiedeweerga een andere.
Nu ligt er een Battlax BT 020 R op. Wat rijden jullie en wat zijn de ervaringen???
greetz
Herman
Vandaag nog ff heerlijk stukje gereden. Wat een perfect weer zeg!!
kan door de voorband komen. mag dan wel deels versleten zijn maar kan de oorzaak zijn.
160km/u met koffers/topkoffer is ook geen combinatie.
dat de spiegels klapperen kan kloppen. vooral de eerste series hadden/hebben daar last van.
bij mij klappert de linker spiegel al vanaf 120km/u. de rechter blijft mooi stil.dat triumph's bekent staan om lange start cyclus is bekent.
let op dat je accu wel in top conditie moet zijn om het goed te doen. als de accu al wat minder is geeft dat al verminderde start/aanslaan klachten. dus laat de accu testen.
ook deels versleten en/of vervuilde bougies kunnen het probleem veroorzaken.
ik gebruik om de start-cyclus reden vol-synthetische olie en iridium bougies. de iridium bougies zorgen net voor dat net iets makkelijker aanslaat. buiten het feit dat het starten iets makkelijker verloopt, geeft het ook nog betere motorloop eigenschappen en langere levensduur.
een zwaardere accu betekend meteen dat ie groter is en dus niet in het accu compartiment past.
Daijiro74 is toe gevoegt aan M-F leden met een Sprint ST
btw welk kleur sprint st??
\voor de liefhebbers.
nieuwe, te koop: Set, bestaande uit de rem en koppelingshendel, aluminium. In verschillende kleuren en maten (normale en korte lengte). Prijs: €70,=
Zal dat wat zijn qua kwaliteit? Ik vind ze wel mooi voor op mijn 955.
Tot op heden nog niets gehoord van de verkoper. Jammer
Op de Triumph heb ik altijd de 180 gehad. op mijn BMWf800 heb ik de verschillen wel geproefd. De 180 gaat wat dieper door de bochten, dat vond ik zelf prettiger rijden.Ik kom bij de "reifenfreigabebescheinigung" m.a.w. de banden die in Duitsland toegelaten zijn op de 955, twee maten tegen, nl de 180/55 ( ligt er nu bij mij op) en de 190/50. Heeft iemand ervaring met beide maten, of wat zou het verschil zijn op het gebied van rijden??
greetz
Herman
Op de Triumph heb ik altijd de 180 gehad. op mijn BMWf800 heb ik de verschillen wel geproefd. De 180 gaat wat dieper door de bochten, dat vond ik zelf prettiger rijden.
3 Juli is tourrit met sprints.. Vertrek omgeving utrecht/Amersfoort.
Gister proberen de motor te starten. HEELEEMAAAL NIKS..........
Als hij op contact staat en ik druk op de startknop. Enige wat ie doet is. tik tik tik.
Enig idee????
Had vanmorgen het probleem al gevonden. Kapotte zekering.. 40 cent en hij rijd weer!
Ok, gelukkig maar valt het weer een keer mee met de kosten
De Sprint ST heeft een hele standaard bandenmaat, en kan dus iedere band hebben. Oook het bereik van bandtype is vrij groot, van echte tourbanden tot flinke sportbanden, dus als je voor alle banden die in dat bereik vallen lijsten wil gaan bijhoudenZou het geen goed idee zijn om ergens een soort datablad te maken waar iedereen de hem bekende prijzen voor de voor- en achterband van onze Sprint kan invullen, met naam en adres van de bandenboer.
voor de sprint ST 1050 geeft die een lijstje uit begin 2006, had je niks actuelers ???Ik wilde de prijzen niet voor mij persoonlijk weten, dacht eerder aan een soort vergelijkende database.
Bij een gewone controle, of een snelheidsovertreding zal de Duitse politie meestal niet moeilijk doen, tenzij ie een slechte dag heeft
Voor alle Triumph modellen vind je de "Reifenfreigabebescheinigng" hier
http://www.triumph.co.uk/germany/1609.aspx
greetz
Herman
kan 3 dingen zijn.
- koppeling kabel staat te strak afgesteld.
- koppeling platen versleten.
- gebruikte olie doet de koppeling slippen.wat is het probleem dan.