hoi allemaal,
ik ben sinds een paar jaar trotse eigenaar van een sprint st en was nu op zoek naar een andere uitlaat. nu heb ik iets gevonden wat mij wel mooi lijkt alleen was mijn vraag of iemand mij kan vertellen hoe het zit met de db's van deze uitlaat en heeft deze een e-keur.
1050 Triumph Sprint ST
alvast bedankt
Ik weet dat Ted Pirelli Angel onder zijn Sprint ST heeft gehad, geen idee of dat de GT was en of hij hier nog meeleest waarschijnlijk niet, hij heft de Sprint ingeruild)
Ik dacht trouwens dat de Metzeler Z8 die test had gewonnen. quote]~
Effe een poging tot samenvatting. De banden zijn: Bridgestone T30, Continental Road Attack 2, Dunlop Roadsmart2, Metzler Z8, Michelin Road Pilot3, Pirelli Angel GT Bandenmaat getest voor 120/70/17, achter 180/55/17. testmotor Suzuki Bandit 1250S. Testcircuit Goodyear/Dunlop Montpellier.
Landstrasse/ Autobahn maximum aantal punten 150.
Bridgestone 130, Continental 134, Dunlop 127, Metzeler 127, Michelin 121, Pirelli 131
Fahrverhalten Nassstrecke. maximum aantal punten 100
Bridgestone 85, Continental 78, Dunlop 85, Metzeler 88, Michelin 91, Pirelli 91
Eindresultaat op 250 punten
Pirelli 222, Bridgestone 215, Metzeler 215, Continental 212, Dunlop 212, Michelin 212.
Ik weet dat Ted Pirelli Angel onder zijn Sprint ST heeft gehad, geen idee of dat de GT was en of hij hier nog meeleest waarschijnlijk niet, hij heft de Sprint ingeruild)
Ik dacht trouwens dat de Metzeler Z8 die test had gewonnen. Die band ligt er nu bij mij op maar ik heb nog niet het idee dat ik er op vooruit ben gegaan. Ik kan dat niet concreet maken, maar het gevoel is er gewoon niet. Ik ga weer terug naar de MPR2 denk ik, altijd vriendjes mee geweest.
Heeft iemand hier wellicht enige kennis van ECU mappings van een Sprint ST 955i?
Regelmatig lees ik op Engelse fora dat men de TOR (Triumph Off-Road) mapping gebruikt en de motor daar beter op loopt. Standaard mappings zouden wat te arm lopen, deze zogenaamde TOR mapping dus niet.
Ik kom hierop omdat ik eindelijk, na maanden zoeken, een originele Triumph sport uitlaat heb gevonden. Deze schijnt dus zoiezo deze mapping nodig te hebben. Normaal zou je zeggen, dan ga je naar je Triumph dealer toe maar daar zit nu eigenlijk net mijn probleem.
Ik ben al eens naar de dealer geweest om te vragen naar deze mapping en of ze deze er in kunnen zetten. Hij kende deze mapping niet, en laad standaard gewoon de meest recente die ze hebben. De monteur zelf zei dat hij ook niet zoveel kennis had van de 955i. Over de dealer zelf verder niets dan goeds, maar vind bovenstaande toch raar en vervelend eigenlijk.
Weten jullie wat over die mapping en of er dealers zijn die er wel kennis van hebben?
TuneECU is natuurlijk ook een mogelijkheid maar heb zelf geen kabels en lijkt mij toch een risico (heb er zelf de ballen verstand van namelijk).
@Bendevanmarx Zelf laat ik binnenkort de Angel GT's er onder zetten. Een kennis van mij heeft deze recent onder zijn Sprint 1050 laten zetten en ze bevallen goed.
@RBS Toch weer een Sprint? Mooi man, een RS ook nog, ziet er goed uit! Heb al even gekeken of ik dat beschadigde kuipdeel kon vinden op internet maar tot dusver nog geen succes.
Op mijn vorige sprint heb ik aantal sportdempers geplaatst. Bij de Triumph dealer in Groningen hebben ze twee mappings, de normale en voor de TOR's. Meer waren er ook niet. Volgens mij heb ik altijd de TOR mapping erin gehad want voor zover ik mij kan herinneren hield de motor behoorlijk in op de standaard mapping.
Dat kuipdeel is nergens te vinden maar heb hem al bijna weer hersteld. De laatste kleine oneffenheden eruit halen en hij ziet er weer uit als nieuw. Alleen ontbreekt de sticker maar die haal ik er aan de andere kant waarschijnlijk ook af. Van veel RS-en worden ze verwijdert en het staat zeker niet slecht. Ben nu alleen nog op zoek naar een sportdemper, hoeft geen originele te zijn.
Ik zal Triumph Groningen eens bellen, wellicht kunnen ze het ff tussendoor doen, maak ik er gelijk een weekendje weg van :D
Je kan overigens kuipdelen nog nieuw bestellen he? Wel prijzig uiteraard maar heb dit voor mijn vorige Sprint toch een keer moeten doen omdat die echt niet te herstellen was. En dit was MET stickers er op onder blanke lak, net als origineel dus.
En http://www.worldoftriumph.com/section.php/4379/1/triumph_parts was 100 euro goedkoper dan bij de dealer
Vergeet niet dat je oude banden vierkant afgesleten waren. Dit geeft een vertekend beeld.Na wikken en wegen en op advies van mijn bandenboer die zelf ook met de motor rijdt, gisterenavond een setje Pirelli Angel GT's laten plaatsen. Eerste indruk: verdomme ,wat gaat die motor gemakkelijk op zijn oor, waren die Bridgestones dan zo slecht of zover op ?
Het verschil is gigantisch, dat wordt dus effe wennen