Het grote Triumph Sprint ST & GT Topic - deel 2

Technisch is ie nagenoeg perfect, behalve een afgeknapt rempedaal, naar de achterrem gebruik ik toch nooit. Optisch niet meer zo mooi.

Goed om te lezen dat je weer de weg op kan in ieder geval. Wat betreft het optische, jammer maar niet noodzakelijk gelukkig.

Over optisch gesproken...
Laatst, tijdens een vergeten uurtje kwam ik dit tegen:
rs_s-2003-m.jpg

talamo_rss4.jpg


Geen fotoshop maar een bouwsel van een een italiaan genaamd Carlo Talamo.

En zo begon het dagdromen.. Gezien ik toch geen cent meer krijg voor de RS (want niemand wil die dingen hoewel ze heerlijk inzetbaar zijn en prima rijden). Hoe gaaf zou het zijn om een vroeg street triple kontje te monteren, een GSXR USD vooorvork conversie te doen (zo goed als plug en play) en een 150 pk 955i blok uit een daytona te monteren (plug en play). Voor ~€2000 (+een sprint rs) heb je dan een ultieme sporttoerder.
 
heb vandaag sinds jaren stilstand mijn motor, voorzien van de goedkope accu die ik kan vinden op internet, 5 liter verse benzine, verse motorolie en banden oppompen, uit de slaap gehaald.
zonder problemen aangeslagen. alleen de remlichtschakelaar voor wilde eerst niet mee werken. een tijdje de handel hen en weer bewegen en de contactjes zijn weer goed.
dan nog de boel wassen, met Dasty, klaar om een blokje om tegaan.

een beetje houterig, maar wel lekker om weer eens op de motor te rijden.
 
So, das een flinke km stand! Ik heb mijn sprint bij 60dkm ingeruild voor 1tje met 2.500 km.
Kan nog wel even doorrijden dus :-)
 
Handigheidje van mezelf..

Ik wilde (nog steeds eigenlijk) m'n stuur hoger hebben, ben niet zo lang en vind het toch wat ver naar voren leunend op de Sprint RS. Dus ik dacht de welbekende Sprint st clip ons te monteren. Setje besteld, binnen gekomen, vergeleken... zitten er al ST clip ons op.

Is er hier iemand die belang heeft bij een setje nette Sprint ST 1050 (geadverteerd als zijnde bj 2005) clip ons voor weinig?
 
Nee. Ondertussen staat de teller al op 151513. Dus even opletten en bij volgende rit na 2 km foto maken.

Lijkt me wel leuke km stand : 151515. Heb er overigens dik 10 jaar over gedaan.

Frans.

Afgelopen woensdag meegewerkt aan een artikel "Marathonmotor "in MOTO 73.
Komt waarschijnlijk in de laatste uitgave van oktober.


Enne, de km stand is net voorbij de 154.000 .

Frans.
 
Beste,

Sinds vorige week ben ik de trotse en gelukkige bezitter van een sprint ST uit 2009. Na jaren op een street te hebben gereden toch bij de triples blijven hangen en bevalt heel erg goed.

Nu vind ik alleen wel de stuurgewichten van de sprint iets te veel glimmen, zijn deze eenvoudig door after market te veranderen? (Op de street kon dit niet vanwege de constructie, after market stuurgewichten pasten hierdoor niet op de street uit 2012.)

Enne, ik zal binnenkort even fotootje posten.... :-)
 
Als dat niet lukt kun je toch ook met schuurpapier aan de gang ;)

Ik zit erover te denken om juist van een sprint 955i over te stappen naar een Street Triple R voor op straat.
 
Ehhh....denk dat ik iets netter aan ga pakken...zo zonde anders...;-)

Maar de street is een heerlijke motor hoor. Ongelooflijk sterk voor een 675. En mocht het een 765 worden dan zal je helemaal weinig merken....Zou in ieder geval wel voor de R variant gaan.

grt
 
Ik moet zeggen dat ik bij 'normaal' rijden al weinig verschil merk qua vermogen tussen het 955 en 800 blok... kan natuurlijk ook helpen dat de Tiger 800 een aardig stukje lichter is dan de Sprint.
 
Ook bij mij staat een Street triple (R) op de short list als mogelijke vervanger van m'n sprint RS.

Ik zit niet lekker op de RS. Verhoogde clip-ons zitten er al op maar het heeft geen zin, ik blijf last van m'n schouders krijgen. De investering in een superbike stuur vind ik zonde want dan moet ook de kuip aangepast worden. Terug naar een 'sit up and beg' naked/crossover. Dus... na anderhalf jaar gaat de Sprint RS mij verlaten. Hij staat nog niet openlijk te koop maar mocht er hier iemand interesse hebben in een goed onderhouden Gele Sprint RS met veel extra's (extra onbeschadigde tank, originele en TOR uitlaat, Triumph bagagerekje, grotere rempomp) dan zie ik het wel in m'n inbox ;).

oud fototje:
LhCixKb.jpg
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan