Het grote Triumph Sprint ST & GT Topic - deel 2

20160422_152642.jpg

UPDATE: AL VERKOCHT

Ik heb nog twee nagelnieuwe zijkoffers voor de Sprint ST 1050 met zwarte kleur schilden staan die weg mogen.

Ze pasten niet op de Sprint icm met mijn givi topbox en hebben dus steeds in de doos in de garage gestaan.
Er zit geen bevestigingsmateriaal bij.

UPDATE: AL VERKOCHT
 

Bijlagen

  • 20160422_152642.jpg
    20160422_152642.jpg
    588,9 KB · Weergaven: 4
Laatst bewerkt:
Ola!
Na twee jaar op een SpeedFour te hebben gereden, ben ik sinds februari overgestapt op een Sprint ST uit 2008. Speedy was mijn eerste motor en een lekker licht en speels fietsje, maar uiteindelijk kon ik er door mijn lange benen niet echt lekker op zitten. Ritjes van een uur waren echt wel de max... Met de gedachte om vaker woon-werk verkeer op de motor te gaan doen, wilde ik toch graag iets meer comfort zodat ik niet verkrampt bij de klant aan zou komen. :9
Maatje van me heeft heel hard zijn best gedaan om me op een VFR te krijgen, maar uiteindelijk ben ik toch Triumph trouw gebleven en is het de Britse VFR killer geworden: de Sprint ST 1050. 8-)

Dankzij Corona is het woon-werk verkeer geminimaliseerd, maar de paar ritjes die ik ermee heb gemaakt waren dik voor mekaar! Toppunt was een dagje Friesland en na 300km gewoon fris en fruitig afstappen. Dus wat comfort betreft een hele verbetering! Ik begreep alleen dat het gel-zadel een verademing is ten opzichte van de standaard, dat gaat mijn achterwerk ook nog wel waarderen denk ik, dus als iemand iets heeft liggen...

Plaatjes bij het praatje:

M'n ex
Brug-01.jpg


De Sprint
IMG-20200418-140508.jpg

Het helikopter platform is er ondertussen af, die topkoffer heb ik voor mijn werk niet nodig. En er ligt een TOR uitlaat klaar, nog even bedenken of die eronder gaat voor een iets mooier geluid... O-)

Overige info:
Complete kofferset (topkoffer van Givi, zijkoffers origineel), Oxford hadvatverwarming, LED koplampen en net geen 60k op de klok.
 
(en ik mag dus concluderen dat je mijn zadel van Marktplaats niet nodig hebt ;)?)
Oh, haha.. Nee, sorry. Nog een standaard zadel erbij gaat me dan niet zoveel helpen denk ik. :X
Thnx! Moet eerlijk bekennen dat ik rood samen met zilvergrijs de minst mooie kleur vind voor dit model. Maar kon hem voor zo'n goede prijs meenemen, dat ik het voorlopig maar voor lief neem.
 
Aloha MF-ers!

stel.. ik ben nieuw hier en ben dit weekend trotse bezitter geworden van een Sprint ST (naast mijn NTV en Hawk). Waar kan ik me dan netjes voorstellen zoals het hoort?

grtz!
Eric Johan Willems
Geleen
 

Bijlagen

  • 9BDE2D25-ABED-481B-A075-A444CB645426.jpeg
    9BDE2D25-ABED-481B-A075-A444CB645426.jpeg
    202,5 KB · Weergaven: 14
Aloha MF-ers!

stel.. ik ben nieuw hier en ben dit weekend trotse bezitter geworden van een Sprint ST (naast mijn NTV en Hawk). Waar kan ik me dan netjes voorstellen zoals het hoort?

grtz!
Eric Johan Willems
Geleen

Hallo Eric Johan,

Welkom in dit draadje en gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst.
Voorstellen op MF kan in de sectie nieuwe gebruikers, zie onderstaande link.
Maar het is je hier al gelukt
;)


https://www.motor-forum.nl/forums/nieuwe-gebruikers.39/
 
Hallo, kan iemand me foto's doorsturen van gemonteerde koffers steunen voor een Sprint ST 955i
Alvast bedankt.
20200525_125333.jpg
 
Ik heb een paar foto's waarop die beugels te zien zijn, maar die zijn op afstand en dan ook nog bijna recht van achteren gemaakt.
Het slot hoort bij de voetsteun van de passagier te zitten en aan de achterkant hoort de beugel ook nog aan het achterspatbord bevestigd te worden.
Oh ja, en de uitlaat moet ook nog omlaag gedaan worden.( hang dan ongeveer horizontaal.
Als je flink inzoomt op deze foto's kun je een beetje zien hoe op mijn motor zaten.

Frans.
 

Bijlagen

  • thuis.jpg
    thuis.jpg
    53,8 KB · Weergaven: 9
  • `baraque michel.jpg
    `baraque michel.jpg
    79 KB · Weergaven: 10
M'n Sprint doet een beetje moeilijk bij deellast. Tussen de 3000-4000 toeren houdt 'ie heel lichtjes in en reageert vrij abrupt op gas geven en gas los. Ketting staat nog goed op spanning. Bij m'n VFR deed een synchronisatie van de starter valves wonderen. Zou dit bij m'n Sprint ook helpen?
 
Heeft er iemand een lsl-plaat gemonteerd met superbike stuur? Raakt deze ook de kuip bij jullie?
Krijg het maar niet goed op een paar cm na.

De plaat is de juiste referentie maar de lsl foto's op de sites zijn anders dan die ontvangen.

Morgen zet ik eens wat foto's...
 
Ik heb een paar foto's waarop die beugels te zien zijn, maar die zijn op afstand en dan ook nog bijna recht van achteren gemaakt.
Het slot hoort bij de voetsteun van de passagier te zitten en aan de achterkant hoort de beugel ook nog aan het achterspatbord bevestigd te worden.
Oh ja, en de uitlaat moet ook nog omlaag gedaan worden.( hang dan ongeveer horizontaal.
Als je flink inzoomt op deze foto's kun je een beetje zien hoe op mijn motor zaten.

Frans.
Zal me wel wat kunnen helpen. Txs.
 
M'n Sprint doet een beetje moeilijk bij deellast. Tussen de 3000-4000 toeren houdt 'ie heel lichtjes in en reageert vrij abrupt op gas geven en gas los. Ketting staat nog goed op spanning. Bij m'n VFR deed een synchronisatie van de starter valves wonderen. Zou dit bij m'n Sprint ook helpen?

Bleek uiteindelijk een restantje goedkope benzine te zijn, tank normaal altijd v-power. Had nu weer v-power getankt, wilde na het tanken niet eens starten en heel slecht lopen. Na een kwartier begon ie merkbaar beter te lopen, geen inhouden en stotteren meer.
 
Beste,

Sinds 2 jaar ben ik de gelukkig eigenaar van een sprint ST uit 1050. Nooit gedachte dat een sport/toer zo goed kon bevallen. Maar, ik heb even een vraag. De motor heeft een aan aanpassingen, vering etc, gedaan door de vorige eigenaar. Nu zou ik graag de vorige eigenaar willen spreken en hoop dat hij op dit forum heeft gezeten. Ik heb een grijze sprint ST, in 2018 gekocht bij Roke motoren, inclusief koffers. De vorige eigenaar zou hem ook daar nieuw gekocht hebben.

Slaat iemand hier op aan?
Ik hoor het graag thx. En voor wat foto's van de Sprint, kijk even op instagram onder @boogaardfotografie.

grt,
 
Zo, even wat stof van dit topic afblazen!
Sinds vanmiddag ben ik de eigenaar van een Triumph Sprint RS955i, door een ruil met een ander forumlid. 1e indruk is positief; dát rijdt lekker...!
 

Bijlagen

  • IMG_20210109_153659.jpg
    IMG_20210109_153659.jpg
    39,2 KB · Weergaven: 10
  • Leuk
Waarderingen: lexe
welkom, ja het klopt het is een beetje boel rustig in deze draad.

was: lennart0r - Sprint RS 955 geel 2002 toevallig de vorige bestuurder?
 
welkom, ja het klopt het is een beetje boel rustig in deze draad.

was: lennart0r - Sprint RS 955 geel 2002 toevallig de vorige bestuurder?
Nee, ik was het! Ik meld me bij deze dan ook af van dit topic, toch bijna 4 jaar met veel plezier op de Sprint gereden.
Heel veel plezier ermee Hielke!
 
Die van mij is ook nog steeds in bezit, alleen er zijn maar weinig kilometers mee gemaakt dit jaar :( de mijne heeft sinds kort een nieuwe tweedehands tank, de vorige was flink gescheurd in de buurt van het zadel. Geen duidelijke oorzaak behalve E10-benzine en weinig die de tank heeft doen zwellen, dus ik gok dat dat het is, wellicht icm weinig gebruik.
 
Hallo,ik lees al even mee hier en heb stiekem een Sprint ST 955i op het oog. HEt lijkt me een geweldige motor! Ik maar me alleen zorgen over de zithouding. Ik kan niet zo goed overweg met sportief zitten en dat lijkt me toch wel het geval op de Triumph. Ik rij ook nog een Suzuki DR650, totaal anders natuurlijk. En daarvoor had ik een BMW K100LT, al helemaal een rijdend bankstel. Daarvoor had ik een Yamaha XJ600 (pre-diversion) en daarop kreeg ik op de langere stukken toch wat kramp in mijn bovenbenen.

Ik ben 1m74, verhoudingsgewijs lange benen en totaal niet lening. Wat is jullie ervaring met de zithouding op langere stukken en in het bijzonder de bescherming van de kuipruit, ik heb echt een broertje dood aan turbulente lucht namelijk.

Overigens heeft de Triumph die ik op het oog heb al een superbike stuur en er staat dat de voetsteunen verstelbaar zijn, klopt dat? Alvast bedankt!
 
Ikzelf ben 1m79 en heb een superbikestuur. Ik heb op 7dagen 2400km gereden en had toch last van turbulentie. De knieën hadden het niet te fel te verduren... maar qua rijgedrag, super machine die 955i. En dan heb ik nog maar de 98pk versie.
Maar dan alweer, ben al jaren fan van de 3cyl.
 
Terug
Bovenaan Onderaan