Het grote Triumph Sprint ST & GT Topic - deel 2

Lijkt er minder erg aan toe dan de mijne..maarr, kun je zo;n stekker niet uit elkaar schuiven en goed draad vastmaken?
 
Lijkt er minder erg aan toe dan de mijne..maarr, kun je zo;n stekker niet uit elkaar schuiven en goed draad vastmaken?
Stekker ga ik niet proberen uit elkaar te trekken.
De zwarte draad is bij de mijne ook beschadigd en kaal en omhul hard geworden.
Enigste wat mogelijk is de kabel van de draadboom afknippen en een krimpkous erover.
IMG20230103162600.jpg
 
Ziet er prima uit! Zou voor mij ook een oplossing kunnen zijn, maar het afdichtrubber in de stekker heeft een keer over de aansluitpunten gezeten. Ik weet niet zeker of het binnenwerk van mijn stekker nog goed is. Plus het clipje waarmee hij vastzit op het aansluitpunt is eraf, moet een tie-rap erom om vast te zetten. Ik wil dus een andere stekker!
Kan ik deze van je overnemen?
 
Ziet er prima uit! Zou voor mij ook een oplossing kunnen zijn, maar het afdichtrubber in de stekker heeft een keer over de aansluitpunten gezeten. Ik weet niet zeker of het binnenwerk van mijn stekker nog goed is. Plus het clipje waarmee hij vastzit op het aansluitpunt is eraf, moet een tie-rap erom om vast te zetten. Ik wil dus een andere stekker!
Kan ik deze van je overnemen?
Uiteraard, heb 'm toch al afgeknipt.
Waar woont je motor?
Anders stuur je even een berichtje
 
Laatst mijn motor op de zijkant gelegd. Moest uitwijken in de eerste bocht van een s-bocht en haalde daardoor de 2de bocht niet meer. Kwam in de berm terecht die zacht en modderig was. Voorwiel schoof onder mij vandaan en daar lag ik.
Nu op zoek voor de rechterkant naar een middenkap, topkap en middenstuk voor. E-bay Facebook en marktplaats al afgezocht maar niets kunnen vinden in het rood. Hier iemand nog iets liggen?
 
Gisteren voor sportmaatje de sprint 900 1994 opgehaald maar, wat is dat ding moeilijk op te bokken?
Ik vond 't wel een heel fijne en verassend handelbare motor..
 
Laatst mijn motor op de zijkant gelegd. Moest uitwijken in de eerste bocht van een s-bocht en haalde daardoor de 2de bocht niet meer. Kwam in de berm terecht die zacht en modderig was. Voorwiel schoof onder mij vandaan en daar lag ik.
Nu op zoek voor de rechterkant naar een middenkap, topkap en middenstuk voor. E-bay Facebook en marktplaats al afgezocht maar niets kunnen vinden in het rood. Hier iemand nog iets liggen?
Zit hier wat tussen?

Triumph sprint 955i onderdelen koopje
€ 20,00
https://link.marktplaats.nl/m193087...ium=android_social&utm_campaign=socialbuttons
 
Mensen, bij een '94 sprint die achetrnaaf 'omhoog'draaien (vreemd kenntingspansysteem?) is logisch & wijst zichzelf?
 
Mensen, bij een '94 sprint die achetrnaaf 'omhoog'draaien (vreemd kenntingspansysteem?) is logisch & wijst zichzelf?
Een veel gebruikt systeem om bv tandriem of multie snaren te spannen. Dus waarom geen ketting.
Waarom MOET een ketting gespannen worden met het al oude fietsketting spanners systeem? Staat nergens beschreven in de boeken dat het zo moet.

NB je mag ook het excenter ook 'omlaag' draaien, maakt niet uit voor de ketting spanning.
De ketting komt wel dichter bij de bovenzijde achterbrug te draaien.
Achterzijde motor komt hoger/lager te staan.
Omhoog draaien excenter is makkelijker/logischer werken.
 
Moeten de dempers er af om erbij te kunnen? Als je beide zijden los hebt, ken je het geheel aan beide zijden met de hand draaien?
Het wiel staat nu in laagste stand waardoor- voor deze man- opbokken onmogelijk is..
 
Top, Dank! Naast de motor leek het alsof je er door de einddempers niet bij kan met een inbus, maar we zullen zien! De eigenaar is nieuw in de wereld met motoren, heeft net z'n RBW en ik neem 'm wat op sleeptouw.. :)
 
Och, het zal zichzelf wel wijzen? Hebben jullie ook nadelen ondervonden- naast moeilijk opbokken indiwel wiel omhoog- van dit kettingspansysteem?
 
Goed, hij heeft wat rondgeknord op de '94 sprint en vind het een fijne motor. Echter wat vreemd is, - en ik ook niet kan verklaren, als hij /m in de neutraal heeft, de motor na ca 20seconden hoger stationair gaat lopen (2000 rpm) tegen het 'normale'stat. rpm van 1200..

Mijn eerste tip naar hem was controleren op valse lucht.. maar is dit een kenmerkend ding bij deze motoren?
 
Okay, alle slangeklemmen van-naar de carbrubbers zaten los, misschien daardoor het wisselende rpm..
Hij meld nu dat he stat. rpm erg inzakt als hij het licht aan doet..
Hmm gare regelaar?>
 
Terug
Bovenaan Onderaan