Het grote Triumph Sprint ST & GT Topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nou ok. Nog even een ervaringsvraagje van mij dan zodat jullie wat te kladderen hebben ;)

Nu dat ik de motor steeds beter begin te kennen en 'durf' te rijden valt me
vandaag het volgende op; bij ineens volgas in de lagere versnellingen lijkt de koppeling te slippen in de hogere toerenregionen, zeg 6000+... De toeren klimmen dan ineens relatief aan de versnelling te snel.. en komt dus niet het beschikbare koppel bij het achterwiel.. Vervolgens haalt de overbrenging de toeren weer een soort van in.. . Als ik gematigder gas geef treed het niet op. Verder ervaar ik geen problemen met de koppeling.

suggesties? heb wat gelezen over te slappe veren?

volgende week wordt de 10k beurt gegeven. Dan leg ik ook mijn vraag over de recalcitrante 2e versnelling neer. Heb vorige week een nieuwe voorband gemonteerd (Michelin PR2).. Wat een verschil! De BT was toch wel wat plat :p Veel meer vertrouwen in de bochten en na een lekker toertje van t weekend met wat snelle jongens voorop zijn mn randjes inmiddels tot een minimum gereduceert. Niet dat dat een doel op zich is, maar wel een goede indicatie van m'n middelpunt vliedende progressie :)
 
Zeg, waar blijft nu dat nieuwe topic? Straks is het internet stuk!

@pepijnb: dat gedrag zegt me helemaal niets, nooit zo ervaren. Maar ik heb ook nooit met de standaard vering gereden (iig niet na de proefrit)

-3
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan