Het grote Triumph Tiger topic deel 5 "The roar of the Tiger"

Op 12 september a.s. heb ik een Allroads Motor Meeting 2020 georganiseerd. Een laagdrempelige meeting voor Allroad motorrijders om kennis te maken, ervaringen én inspiratie te delen. Aansluitend is er ook nog een korte rit van 30 kilometer door de directe omgeving van Amersfoort en Barneveld. Alle informatie kun je vinden via het forum 'Waar is wat te doen?'. Leuk als er uiteraard ook een paar mooie Tigers van de partij zijn! Hopelijk tot dan :)
 
Heren,
ik ben op zoek naar een koffer voor de Tiger 1050 bij voorkeur een voor aan de rechterzijde.
 
Hallo tiger liefhebbers,

sinds vorig jaar heb ik een Tiger 885i (T709) met 46K km. De Tiger bevalt mij prima, en wil hier ook graag toertochten mee gaan rijden.
Afgelopen weekend heb ik daarom een TomTom Rider 450 gekocht. Ik kan de TomTom op het stuur zetten, maar ik zou dit liever net boven de tellers, achter het ruitje willen hebben. Ik heb al gezocht of ik hiervoor een geschikte steun kan vinden, maar helaas. Is hier misschien iemand die hiervoor een oplossing heeft?
Groet,
Theo
 

Bijlagen

  • BEB33C5F-B912-4E46-82E8-FFFF995686A3.jpeg
    BEB33C5F-B912-4E46-82E8-FFFF995686A3.jpeg
    372,6 KB · Weergaven: 4
Je zou misschien zelf een metalen dwarsbalkje kunnen maken tussen de 2 schroeven van het ruitje? Dan kan je vanaf daar weer verder bouwen.
 
Hallo tiger liefhebbers,

sinds vorig jaar heb ik een Tiger 885i (T709) met 46K km. De Tiger bevalt mij prima, en wil hier ook graag toertochten mee gaan rijden.
Afgelopen weekend heb ik daarom een TomTom Rider 450 gekocht. Ik kan de TomTom op het stuur zetten, maar ik zou dit liever net boven de tellers, achter het ruitje willen hebben. Ik heb al gezocht of ik hiervoor een geschikte steun kan vinden, maar helaas. Is hier misschien iemand die hiervoor een oplossing heeft?
Groet,
Theo

Gelukkig was het heel eenvoudig, deel van de rammount voor het stuur aan de kuip geschroefd en verder de normale manier van bevestigen. Zit keurig boven de tellers en achter het scherm. Nu uitproberen.
 

Bijlagen

  • BC3F9404-C550-4320-89CA-175A8519BB75.jpeg
    BC3F9404-C550-4320-89CA-175A8519BB75.jpeg
    348,7 KB · Weergaven: 16
  • 775FBC52-5177-4715-907D-886A18AF3D03.jpeg
    775FBC52-5177-4715-907D-886A18AF3D03.jpeg
    327 KB · Weergaven: 16
Oké. Mijn eerste vraag als nieuwe triumph tiger 955i rijder is de accu of dan wel de dynamo. Accu geeft 12.6 volt aan als de motor niet draaid. Als ik de motor stationer laat draaien is het 13.3 volt. Geef ik gas bij dan daalt het naar 12.9 volt. Wat is hier aan de hand of loos. Of hoort dit zo? Mijn beleving is met draaiende motor zo rond de 14 volt. Tenminste wel de Japanners die ik heb of had. Ook auto,s. Heb wel pas n Hayes boek besteld. Maar kennis van zaken zijn soms beter als n Engels werkplaats boek.
 
Ja de spanning hoort meer te stijgen als de motor meer toeren maakt. 14.4 volt is dan b.v. een normale spanning bu 4000 toeren.

Als de motor lang heeft stil gestaan kan dit normaal zijn dan moet je accu gewoon opgeladen worden.

Blijft de spanning ma een stuk rijden of laden laag dan de accu doormeten. Maar het is ook verstandig om de de spanningsregelaar (weerstand gelijk bij tussen de drie alternator aansluitpannen met de alternator los) en alternator na te meten. (alle drie de spoelen meten dezelfde spanning geven bij b.v. 4000 toeren b.v. tussen de 45 en 70 V AC onbelast)
 
Ja de spanning hoort meer te stijgen als de motor meer toeren maakt. 14.4 volt is dan b.v. een normale spanning bu 4000 toeren.

Als de motor lang heeft stil gestaan kan dit normaal zijn dan moet je accu gewoon opgeladen worden.

Blijft de spanning ma een stuk rijden of laden laag dan de accu doormeten. Maar het is ook verstandig om de de spanningsregelaar (weerstand gelijk bij tussen de drie alternator aansluitpannen met de alternator los) en alternator na te meten. (alle drie de spoelen meten dezelfde spanning geven bij b.v. 4000 toeren b.v. tussen de 45 en 70 V AC onbelast)
Oké. Heb de accu al opgeladen met de lader. Kan zijn dat hij bij te lang stil staan niet meer gewenste nivo heeft. Ik moet wel om de alternator door te meten iemand met kennis hebben. Maar ga er mee aan de slag. Bedankt.
 
Heb nog n dingetje ontdekt. Bij het tanken zag ik veel troep onder de tankdop. Ik dacht van hoe krijg ik dat daar weg. Een prop erin. Dus ik wilde meten hoe groot hij moest zijn. Dus ik doe de tankdop open om te meten. Zie ik n plons water in de tank verdwijnen. Blijkt dat er een afvoer verstopt zit. Met lucht kreeg ik het niet open. Aan de onderkant waar het slangetje op zit met dun boortje open gekregen. Baal er wel van. Nu de tank helemaal helemaal droog maken.
 
Heb nog n dingetje ontdekt. Bij het tanken zag ik veel troep onder de tankdop. Ik dacht van hoe krijg ik dat daar weg. Een prop erin. Dus ik wilde meten hoe groot hij moest zijn. Dus ik doe de tankdop open om te meten. Zie ik n plons water in de tank verdwijnen. Blijkt dat er een afvoer verstopt zit. Met lucht kreeg ik het niet open. Aan de onderkant waar het slangetje op zit met dun boortje open gekregen. Baal er wel van. Nu de tank helemaal helemaal droog maken.

Vriend van mij had dat ook bij zijn S-triple. Die blies dus het slangentje in de tank los..... en dan kan er in eens minder benzine in je tank O-) / zakt je niveau.
Wel balen dat er water in je tank zit. Maar met de nieuwe ethanol zul je dat nog wel vaker moeten doen vanwege de vervuiling en het aantrekken van water. Zie het dus maar als alvast wat extra ervaring LOL.
 
Vriend van mij had dat ook bij zijn S-triple. Die blies dus het slangentje in de tank los..... en dan kan er in eens minder benzine in je tank O-) / zakt je niveau.
Wel balen dat er water in je tank zit. Maar met de nieuwe ethanol zul je dat nog wel vaker moeten doen vanwege de vervuiling en het aantrekken van water. Zie het dus maar als alvast wat extra ervaring LOL.
Haha. Ja dat is dan ook weer zo. :-)
btw. Bij mijn kawa zr7 zat n gaatje in de afvoer. En kon ik de motor niet voltanken. De benzine liep dan via gaatje de straat op. Die afvoer heb ik dus geblindeert met silliconelijm. 1 geluk. Bij de kawa kan minder water ophopen als bij de Triumph.
 
Laatst bewerkt:
Sinds vorige week mijn nieuwe scherm gemonteerd en nu 3 test ritjes gemaakt.
Tot dusver bevalt het erg goed, geen turbulentie en weinig windgeluid.
Het scherm heb ik in Amerika besteld bij Calsci.
Waarschijnlijk niet de mooiste maar hij is wel effectief.
 

Bijlagen

  • 41E60FE6-5B15-4D19-972A-B9E98F9ACA73.jpeg
    41E60FE6-5B15-4D19-972A-B9E98F9ACA73.jpeg
    1,7 MB · Weergaven: 17
Wie wil hier zijn ervaring delen met een Tiger 800 Xc? Wellicht wil ik deze aanschaffen.
 
Wie wil hier zijn ervaring delen met een Tiger 800 Xc? Wellicht wil ik deze aanschaffen.
Het is al een tijdje stil, maar misschien kun je hier wat vinden in de hisorie...
 
Heb nog n dingetje ontdekt. Bij het tanken zag ik veel troep onder de tankdop. Ik dacht van hoe krijg ik dat daar weg. Een prop erin. Dus ik wilde meten hoe groot hij moest zijn. Dus ik doe de tankdop open om te meten. Zie ik n plons water in de tank verdwijnen. Blijkt dat er een afvoer verstopt zit. Met lucht kreeg ik het niet open. Aan de onderkant waar het slangetje op zit met dun boortje open gekregen. Baal er wel van. Nu de tank helemaal helemaal droog maken.

De nieuwe benzine met meer ethanol bindt het water beter, dus voltanken met E10, goed schudden en lekker bochtjes gaan rijden. Na twee of drie volle tanks aan bochtjes is het water er wel uit. En heb je nog een leuk weekend gehad ook....
 
Laatst bewerkt:
De nieuwe benzine met meer ethanol bindt het water beter, dus voltanken met E10, goed schudden en lekker bochtjes gaan rijden. Na twee of drie volle tanks aan bochtjes is het water er wel uit. En heb je nog een leuk weekend gehad ook....
Oké. Ja ik tank eigenlijk alleen E5. Vooral omdat mijn kawa erg gevoelig is op E10. De stationer sproeier zit n notime verstopt na paar weken stilstaan.
 
Gisteren eerste echte tour gemaakt met mijn 955i. Is geen motor voor onder de 1.85. Moet met de jiffie uit opstappen. Kan ook net niet platvoets bij de grond. Verder fijne motor met goed rijgedrag ook in de bochten. 1 dingetje is dat als ik terug schakelt voor een bocht en gas mindert dat hij voor mij vreemd aan voelt. Net of de motor per meter n duwtje krijgt. Of per meter meer remt. Om en om. Weet het niet beter uit te leggen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan