Het grote Triumph Tiger topic deel 5 "The roar of the Tiger"

Ja ik vind het met de Tiger fijn om wat te corrigeren met de achter rem. Als hij achter wat zweverig word en wat beweging krijgt trek je dat op die manier weer recht. Maar ik heb op advies van een ex tiger rijder nu voor ook brembo besteld en dan die "race" variant dat moet flink extra vertraging opleveren aan de voorkant zodat je de achterrem er amper bij pakt volgens hem.

Net wat vuurbloed zegt op m'n racers en nakeds die ik hier voor had gebruikte ik achter ook niet/amper maar nu om het geheel wat meer in controle te houden vind ik het wel fijn.
 
en...erbij..de veerweg van de tiger is natuurlijk huge....als je dan een veerweg van 15 cm ook daadwerkelijk pakt door het alleen remmen met de voorkant, wordt hij bij insturen heel onstabiel (balance) omdat hij dan weer uit wil veren.
 
Als we het toch over remmen hebben, vandaag mocht ik van mijn vrouw even uit quarantaine.
Lekker stukje sturen dacht ik maar op de afrit tijdens het remmen klapte de leiding los van de fitting, de leiding is nog orgineel van 2007 en gelukkig was het achter waardoor ik gewoon thuis kon komen.
maar moet ik nou de rest ook niet vertrouwen en gewoon vervangen of enkel de achterzijde vervangen?
 
ikzelf zou dan meteen alles vervangen, voor dat geld is het het niet waard om dit ook op je voorrem te krijgen.
achter krijgt wel meer op zijn donder (voorkant remklauw en laag bij de grond)....maar toch.
 
Dat is iid waar ik had er nu ff niet op gerekend maar is nu ook gelijk een goed excuus om hel leidingen te monteren.
 
Nonde, met de bestelling zag ik niks staan over abs of niet, ik heb een tiger met abs en een hel remleiding set voor een tiger zonder.
Iemand interesse in stale remleidingen, stuur maar een pb naar mij dan komen we er vast wel uit.
 
Sinds gisteren staat deze Tiger bij mij in de garage. Ik reed eerder al een rode Tiger 1050 SE en ben blij weer op een Triumph te kunnen springen. Eens kijken of er in dit forum wat leven zit. ;)
20200326_163240.jpg
 
Hij staat er keurig bij :t
Wil je deze foto in de openingspost?
 
Nonde, met de bestelling zag ik niks staan over abs of niet, ik heb een tiger met abs en een hel remleiding set voor een tiger zonder.
Iemand interesse in stale remleidingen, stuur maar een pb naar mij dan komen we er vast wel uit.
kun je niet bellen dat ze bestelling veranderen?..meestal is dat geen probleem.
 
kun je niet bellen dat ze bestelling veranderen?..meestal is dat geen probleem.
Heb ik gedaan, maar de bestelling stond klaar voor verzenden. Dus vette pech dat is eigelijk wat er gezegd werdt, jammer dat ze dat niet omschrijven op hun site Vind ik.
 
Even terug komend op m'n remblokken verhaal. Die brembo blokken waren de oplossing. Heb er nu er de afgelopen 2 dagen ruim 500 mee gereden en het is gewoon geweldig. Ik gebruik de achter rem nu veel minder overigens. Voor heb ik nu de sc en achter de sa variant.
 
Goedenavond,

Inmiddels ben ik anderhalve week in het bezit van mijn Tiger en tot dusver erg tevreden. Het viel me op dat de voorvork poten ver door de kroon plaat heen steken. Heeft iemand hier een idee wat de standaard afstand van de poten boven de kroon plaat moet zijn?

Alvast bedankt!
Groet Ernst Jan
 
Is de vering verder origineel?
Als deze achter verlaagd is, moet de vork ook verder doorgestoken zijn om een goed stuurgedrag te behouden.
Ook als er Hyperpro veren in zitten is de doorsteek anders.

Bij standaard vering steekt de vork net door de kroonplaat, ik kan nu even niet meten maar het zal 5 tot 10 mm zijn.
 
ook als hij achter niet is verlaagd, kan de voorkant doorgestoken zijn voor een beter stuurgedrag (wendbaarder en beter zijn lijn houden)
nadeel ervan kan zijn..wat minder rechtuitstabiliteit.

eens langs een veringsspecialist kan je het een en ander vertellen.
 
Is de vering verder origineel?
Als deze achter verlaagd is, moet de vork ook verder doorgestoken zijn om een goed stuurgedrag te behouden.
Ook als er Hyperpro veren in zitten is de doorsteek anders.

Bij standaard vering steekt de vork net door de kroonplaat, ik kan nu even niet meten maar het zal 5 tot 10 mm zijn.

Er zitten inderdaad hyperpro veren op en achter lijkt hij verlaagd met tevens een hyperpro set. Ben van plan om hier weer de originele dog bones op te zetten en de voorpoten minder ver te laten doorsteken (origineel) of is dit niet handig? Ik ben 1,90 en heb geen verlaagde motor nodig. Anderzijds heb ik het ook niet direct gemerkt. Zal zo wat foto’s plaatsen van de voorpoten en de beugel bij de achter vering.
 
Er zitten inderdaad hyperpro veren op en achter lijkt hij verlaagd met tevens een hyperpro set. Ben van plan om hier weer de originele dog bones op te zetten en de voorpoten minder ver te laten doorsteken (origineel) of is dit niet handig? Ik ben 1,90 en heb geen verlaagde motor nodig. Anderzijds heb ik het ook niet direct gemerkt. Zal zo wat foto’s plaatsen van de voorpoten en de beugel bij de achter vering.
1509E706-C73C-47DF-B254-CB2BB33A6B8E.jpeg
C133D7B6-9448-4C01-AAB9-63D0130C2669.jpeg
 
Goedemorgen allen,
ik heb een lek in mijn radiateur en mijn vraag is zijn er forumleden die dit probleem ook al eens hebben gehad en hoe heeft men dit dan opgelost.
Is er misschien nog iemand die mij aan een goede radiateur kan helpen?
Zijn er forumleden die er een te koop weten voor een redelijk bedrag?
Alvast bedankt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan