Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Welcome to the club!Ik heb nog wel wat wensen:
1. Er zit geen snavel/beak op en dat wil ik eigenlijk wel. Iemand een idee waar dit voor een goede prijs te krijgen is?
2. Zou graag een originele mistlampenset hebben. Is wel flink aan de prijs (400 euro). Heeft iemand nog tips? Evt. niet-origineel?
3. Ik denk aan een Osco kettingsmeersysteem. Iemand ervaring mee?
1. Boonstra inderdaad. En geduld. Op dit moment wordt er weinig gereden, dus komen er bij hen ook minder motoren binnen. Overigens zijn kappen etc. vaak toch lastiger, omdat die ook vaak beschadigen. Als je er haast mee hebt, nieuw kopen, zo niet lekker Marktplaats en Boonstra en wat motorslopen in de gaten houden. Soms komt er wel eens wat langs.Ik heb nog wel wat wensen:
1. Er zit geen snavel/beak op en dat wil ik eigenlijk wel. Iemand een idee waar dit voor een goede prijs te krijgen is?
2. Zou graag een originele mistlampenset hebben. Is wel flink aan de prijs (400 euro). Heeft iemand nog tips? Evt. niet-origineel?
3. Ik denk aan een Osco kettingsmeersysteem. Iemand ervaring mee?
De Tutoro chain oiler schijnt ook goed te zijn en betaalbaar. Ik heb m (nog) niet maar zit er wel aan te denken. Scotoiler heb ik gehad maar ben ik klaar mee.Bedank voor de tips!
De snavel is nieuw eigenlijk niet meer te bestellen maar via Blom in Leusden heb ik er nog eentje gevonden in de juiste kleur (nieuw). Ook direct een set originele handkappen besteld.
De mistlampenset blijf ik rustig naar zoeken, ik heb het niet echt nodig maar wil het puur voor de looks.
Voor het kettingsmeersysteem heb ik wel interesse in een Cobrra. Is eenvoudig in installatie, geen gedoe met elektra of vacuum en met een draai aan de knop smeer je je ketting. Ik ga eerst de aflevering van de motor afwachten en maar eens lekker rijden en dan besluit ik of ik zo'n ding écht nodig heb
Dat kun je doen. Ik weet uit ervaring dat het meer werk is dan een spuitbus en dat de levensduur gelijk is.Ik heb afgelopen zaterdag m'n Tiger opgehaald. Wat een geweldig weer om de maiden trip te maken
De verkoper gaf nog een tip mbt de ketting smeren: met een tandenborstel en een pot kettingvet. Dat blijft beter zitten en slingert er minder makkelijk vanaf. Iemand hier ervaring mee?
(die tandenborstel zal ik dan maar niet meer gebruiken om m'n tanden te poetsen, toch? )
Dat kun je doen. Ik weet uit ervaring dat het meer werk is dan een spuitbus en dat de levensduur gelijk is.
Eigenlijk beide, als je speciaal kettingvet uit een pot gebruikt, blijft het even lang zitten als vet uit een spuitbus. De levensduur van de kettingset verschilt dan ook niet. Gewoon (kogellager of multi purpose) vet vliegt er zo vanaf.Ah, oke? Je bedoelt de levensduur van het invetten? Niet van de ketting/tandwiel?
Als je een middenbok gebruikt hoef je ook geen Osco te kopen. Dan houd je gewoon een oliespuit boven de ketting terwijl je het achterwiel ronddraait.Ik gebruik een Osco met kettingzaag olie, ketting wordt goed gesmeerd en blijft aardig goed schoon, je kan ook je motor op de middenbok met de hand je achterwiel draaien en gebruik maken van je Osco, hoef niet elke 50 a 150 km te gebruiken, ik tussen de 200 a 300 km of als de motor lang stil gestaan heeft.
Osco heeft een resorvoir die kan je opvullen, hoef je geen olie mee te nemen, makkelijk als je een buikschuiver zonder bagage ruimte heeft.Als je een middenbok gebruikt hoef je ook geen Osco te kopen. Dan houd je gewoon een oliespuit boven de ketting terwijl je het achterwiel ronddraait.
Ik heb afgelopen zaterdag m'n Tiger opgehaald. Wat een geweldig weer om de maiden trip te maken
De verkoper gaf nog een tip mbt de ketting smeren: met een tandenborstel en een pot kettingvet. Dat blijft beter zitten en slingert er minder makkelijk vanaf. Iemand hier ervaring mee?
(die tandenborstel zal ik dan maar niet meer gebruiken om m'n tanden te poetsen, toch? )
€25 bij Brabantmotors in Grave. (Zonder zuigers). Ik zou eerst even checken of zuigers wel nodig zijn.Beste leden Ik wou dit weekend mijn eerste ritje van het jaar maken,helaas kon deze niet doorgaan Mijn achter rem bleef iets aanlopen waardoor de schijf warm werd Nu ben ik op zoek naar een revisie setje Maar is het slim om meteen de zuigers erbij te doen of alleen de rubbers Ik neig naar ook met zuigers Heeft iemand dit al eens voor een 1050 gedaan? En waar besteld want ik google me suf maar ben er maar 1 tegen gekomen voor 98 euro Maar dat kan goedkoper toch lijkt mij Ik wil niet perse voor een dubbeltje op de eerste rang zitten maar 98 euro voor 2 zuigertjes en 4 rubbers lijkt mij aardig prijzig Mvg Roy