Het grote Triumph Tiger topic deel 5 "The roar of the Tiger"

Bij mijn 1050 gaat de startmotor opzich wel redelijk vlot rond, alleen na een paar seconden stopt hij gewoon met draaien.
Dan moet het contact uit en weer aan om opnieuw te kunnen starten, brandstofmeter is dan meestal ook even in de war, maar die komt na een tijdje weer in beeld.


Dan dipt je accu/voltage dusdanig dat het spul uit gaat lijkt mij...
 
Dat denk ik ook, ik denk dat ik die verbeterde kabelset ga monteren, en de startmotor eens uit elkaar halen.
 
Schoon gemaakt en bewerkt zoals de handleiding op tiger 1050.com aangaf. Ik heb de lipjes inderdaad ook iets gebogen.

Op de zijstandaard gaat de accu echt op z'n kop zo ongeveer. Dus als je die niet gebruikt zul je minder problemen ondervinden denk ik. Des ondanks liggen de meeste accu's nog steeds onder een verdere hoek als dat ze aankunnen.

Het is gewoon een rare hoek hoe triumph de accu heeft geplaatst en veel onwetendheid bij motor zaken en eigenaren dat ze niet zo maar elke accu kunnen plaatsen.
Zou een lithium (LiFePo) accu dan de beste oplossing zijn?
 
Gel accu is goed genoeg. Bij LiFoPo moet je opletten wat de werkelijke capaciteit is. Deze is vaak extreem veel lager onder het mom we leveren tog een hogere startstoom.
Maar een derde of kwart van de capaciteit is echt niet wenselijk en geeft regelmatig problemen.
 
Zou een lithium (LiFePo) accu dan de beste oplossing zijn?
Elke accu kan mits deze er voor gemaakt is! Dus neem voor aanschaf altijd even de de specificaties van de fabrikant door. Want dat is de enige manier om te weten of een accu wel of niet geschikt is!

Ik kwam bij motobatt uit, deze kan zo goed als op z'n kop gemonteerd worden volgens de specs. Verder kon ik geen andere accu's vinden met dezelfde specs maar die zullen er vast wel zijn!
 
Mijn Motobatt is nu 6 jaar oud en begint moe te worden. Nou is de Tiger wel 1 van de moeilijkste motoren die ik meegemaakt heb (ik moet nog eens de kabels aanpassen) De accu moet echt wel 90% zijn anders start 'ie niet. Maar beter tevreden met de Motobatt dan de Yuasa.
 
Ik heb de Yuasa ytz14 gel, maar die heeft het na 10 maanden begeven.
Nu een Motobatt besteld, kabelset heb ik al liggen. Binnenkort alles monteren en dan eens zien of het starten beter gaat.
 
Hallo. Ik ondervind (weer) n vreemd euvel. Nu zie ik dat de benzinemeter kuuren vertoont bij mijn Tiger 955i. De wijzer zakt normaal tijdens het rijden tot ver in het rood en dan gaat het orange waarschuwing lampje branden. Ik weet dan dat er 16 liter uit is. Nu ben ik gisteren verder door gereden. Na +- 15 km ging het lampje uit en ging de wijzer net uit het rood. Rara wat gebeurt er in de tank?
 
Ik heb de Yuasa ytz14 gel, maar die heeft het na 10 maanden begeven.
Nu een Motobatt besteld, kabelset heb ik al liggen. Binnenkort alles monteren en dan eens zien of het starten beter gaat.
Zou interessant zijn als je eerst de startmotor doet en dan kijkt of het verbetert. En dan de kabels, en zien of dat nog een verdere verbetering geeft.
 
Zou interessant zijn als je eerst de startmotor doet en dan kijkt of het verbetert. En dan de kabels, en zien of dat nog een verdere verbetering geeft.

Ik heb de accu getest, die is stuk.
Wel heb ik me wat verder verdiept in deze materie, het schijnt dat de massaplaat in de startmotor vooral problemen geeft bij warme motor. Ik heb enkel problemen bij een koude start.
Dus mijn plan is om de kabels en accu te vervangen, en mocht dat niet voldoende zijn, dan haal ik de startmotor open.
Mijn motor heeft al 75000 km gedraaid, dus er bestaat een kans dat de startmotor al eens is aangepakt.
 
Ik heb de accu getest, die is stuk.
Wel heb ik me wat verder verdiept in deze materie, het schijnt dat de massaplaat in de startmotor vooral problemen geeft bij warme motor. Ik heb enkel problemen bij een koude start.
Dus mijn plan is om de kabels en accu te vervangen, en mocht dat niet voldoende zijn, dan haal ik de startmotor open.
Mijn motor heeft al 75000 km gedraaid, dus er bestaat een kans dat de startmotor al eens is aangepakt.
Ik had inderdaad last van starten met hete motor. Meerdere malen. Heb eens in centrum Amsterdam aan moeten duwen. Dan wil je hem alleen nog maar de gracht in duwen.... Gelukkig is dat nu voorbij. Maar ook als hij een paar weken stil stond trouwens. Dat is ook voorbij.
 
Iemand interesse in wat onderdelen? Ik heb van alles over want de Tiger is weg.

Klik hier
de hoge kuipruit, is dat echt een verbetering voor de tiger?...
weet niet wat ik nu heb maar is 38 lang ofwel 58 cm gemeten vanaf diepste punt nosecone en zit sowiezo geen deflector op.
anders heb ik wel interesse,
 
Laatst bewerkt:
Is natuurlijk heel persoonlijk ivm lengte, maar voor mij (190cm) werkt het heel goed (heb dezelfde zo te zien). Standaard gaf veel wervelingen rond mijn helm. Kort was ook ok, dan vang je gewoon veel wind.
 
de hoge kuipruit, is dat echt een verbetering voor de tiger?...
weet niet wat ik nu heb maar is 38 lang ofwel 58 cm gemeten vanaf diepste punt nosecone en zit sowiezo geen deflector op.
anders heb ik wel interesse,
Hey Peter,
Ik heb hem al voor iemand gereserveerd sorry. Maar het is veel beter dan de originele in mijn beleving maar dat is die lage variant ook.
 
Hey Peter,
Ik heb hem al voor iemand gereserveerd sorry. Maar het is veel beter dan de originele in mijn beleving maar dat is die lage variant ook.
ok jammer, weet je nog een merk en type of misschien bestelnummer?....met een nek artrose moet dit mij wel gaan helpen dan.
 
wegens overstappen naar origineel stuur en risers...te koop :
ABM stuur (is lager dan origineel)
met gaatjes voor juiste positie van de stuur attributen
1620416417858.png


elk aannemelijk bod
 
Vanochtend voortandwiel met rubberen demper en 1 tand meer gemonteerd. Eerste meters geven beter gevoel tussen koppeling en achterwiel.
 
Goedenavond allen,

Ik heb een vraag....
Ik heb vandaag mijn motor opgehaald nadat ik er een andere uitlaat op heb laten maken.
De motor had links en rechts dempers, maar wil met koffers rijden en ben dus weer naar 1 gegaan! Maar wil nu toch even de mapping na laten kijken. De motor ploft een beetje. Weten jullie iemand omg Amsterdam die dat kan?
Bij voorbaat dank.

Met vriendelijke groet,

Marcel
 
Weet trouwens niet meer of ik me hier als eens heb voorgesteld!!
Bij deze dan...

Ben 39 jaar, kom uit de bollenstreek. Rij sinds een jaar de Triumph Tiger 1050 uit 2007.
Daarvoor jaren niet gereden en daarvoor jaren alleen op het circuit.
Heb altijd sportmotoren gehad masr wilde nu een wat hogere zit en werd het de Triumph. Lekkere motor om mee te rijden. Wel een compleet andere motor dan wat ik gewend was!
Hoop er veel lol mee te hebben!

Wil er nog wel wat aan doen... eerste was zoals de post al eerder vermelde koffers en een uitlaat.
Volgende is het wel bekend start probleem. Die van mij start soms wel en soms niet.....🤔
Moet er nog eens induiken wat het Psies is.

Goed even in een notendop...

Gr Marcel
 

Bijlagen

  • IMG-20200418-WA0003.jpeg
    IMG-20200418-WA0003.jpeg
    395,9 KB · Weergaven: 24
Terug
Bovenaan Onderaan