Het grote Triumph Tiger topic deel 5 "The roar of the Tiger"

Ik ben ook zelf begonnen maar dat is echt specialisten werk, ik ben na mijn pogingen naar tavami gereden echt een verschil.
Maar ik denk dat er bij jou in de regio ook wel een man/vrouw is die dat kan, meestal doen ze ook aan motorsport.
Nou, een half jaar verder maar goed..
Ik ben eerst bij Jeroen van der Meer in Uithoorn geweest. Testrun gemaakt maar helaas kon hij niets met mijn Ecu, aardige gozer en een mooie zaak.

Uiteindelijk ben ik afgelopen dinsdag bij Druijf Racing in Lunteren geweest, hij is de hele middag bezig geweest met testruns en het aanpassen van de Ecu, dus echt maatwerk.
Het laden van software duurt uren, dus best saai. Maar het resultaat is groter dan verwacht.
 

Bijlagen

  • 20210618_191944.jpg
    20210618_191944.jpg
    124,8 KB · Weergaven: 55
Hoi. Istieweer. Iemand die weet waar deze stekker voor is. Hangt los onder luchtfilterhuis en cilinderkop.
20210619_180036.jpg

Gaat om n Tiger 955i 2003.
 
Hoi. Istieweer. Iemand die weet waar deze stekker voor is. Hangt los onder luchtfilterhuis en cilinderkop.Bekijk bijlage 1646095
Gaat om n Tiger 955i 2003.
wphb ff kijken?...bruin en gele draad?...

ik kan het niet zien in mijn wphb...die is niet van dat type

enige wat ik kan vinden is dat geel gebruikt wordt voor abs module of ignition,,....maar weet niet of daar enige corelatie in zit met jou motor
 
Laatst bewerkt:
Hoi. Istieweer. Iemand die weet waar deze stekker voor is. Hangt los onder luchtfilterhuis en cilinderkop.Bekijk bijlage 1646095
Gaat om n Tiger 955i 2003.
Kan het niet heel goed zien qua kleuren, maar er zijn 3 cylinder Triumph's die uitgevoerd zijn met een 4 cylinder kabelboom. Als gevolg daarvan hangt er een loze injector en bobine kabel. Het kan ook de 12V accessoire stekker zijn.
 
Ik heb dit gevonden. Alleen de diagram geeft dubbele kleur terwijl de kabel die ik zie enkel kleurig zijn.
20210620_095631.jpg

Heb aan vele motoren gesleuteld en gereden. Als ik daar n losse stekker bij vond deed er iets niet. Ben qa rijden blij met de Tiger. Maar er aan sleutelen is n ander verhaal. Bij het demonteren van alleen de tank heb ik 3 soorten gereedschap nodig. Maar ik leer steeds meer.😊
 
Laatst bewerkt:
wie kan mij helpen.....tiger 1050 2007
de bedrading naar de cockpit/display.....
welk draadje is voor controle-lichtje knipperlampje?.
omdat ik nu andere knippers hen, gebruik ik het relais niet meer, en brand het lichtje nu constant (als richtingaanwijzer aan staat) en nu wil ik dus naar dat lampje toe een knipperrelais er tussen zetten.
 
Als je onderstaand op Google zoekt, kom je er volgens mij wel uit
wiring diagram triumph tiger 1050
 

Bijlagen

  • Screenshot_20210621-190148_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20210621-190148_Samsung Internet.jpg
    105,4 KB · Weergaven: 12
1624310204185.png

wel op beide tekeningen is het 10 en 11 .... maar dan zou ik 2 relais nodig hebben....heb ik wel, maar er is vast een slimmere oplossing......hoop ik.
 
Er is maar 1 controlelampje, dus heel vreemd dat deze schema's 2 signaal draden laten zien.
Wat wel kan is dat 10 en 11 in het instrument cluster gekoppeld zijn aan elkaar.
 
Er is maar 1 controlelampje, dus heel vreemd dat deze schema's 2 signaal draden laten zien.
Wat wel kan is dat 10 en 11 in het instrument cluster gekoppeld zijn aan elkaar.

Nee, dat kan niet zomaar, want dan zouden de knippers via de controle-unit altijd aan beide kanten knipperen.

In het instrumentcluster zit waarschijnlijk een diodebrugje waar het lampje op zit.

Geen idee hoe je nu je knippers aanstuurt (is dat met een vast 12V signaal?). Je zou de originele relais kunnen voeden vanuit de knipper-draden met een diodebrug.

Ruwe schets:

knippers2.JPG


Twee diodes afgetakt van de draden naar de knipperlichten voeden het originele knipper-relais. De uitgang van de relais gaat naar de unit, maar die zijn dus niet meer verbonden met de knipperlichten. Je hoeft maar 1 van de draden naar het instrumentpaneel te verbinden, de ander mag los blijven. Geen idee of beide verbinden slim is. Zal waarschijnlijk geen kwaad kunnen.
 
Laatst bewerkt:
klopt, wordt nu direct aangestuurt, het knippersignaal wordt in elk lampje apart gemaakt.
zat ook al aan diode bruggetje te denken, maar was er nog niet helemaal uit hoe.
ik wil buiten de display om werken...zodat hij niet open hoeft....ik heb twee relais....daar zat ik eerst aan te denken, maar dan moet ik ruimte gaan zoeken.
ik ga het eens proberen.
heb ik daar een speciale diode's voor nodig?.....
 
Je zult even moeten meten hoeveel stroom dat knipper-relais trekt als er spanning op staat. Dan moet je diodes kiezen die 15V bij die stroom kunnen verwerken. (15V omdat de laadspanning van de dynamo nog wel wat kan pieken).

Overigens kan dit helemaal los van het display. Je kunt dit in de bedrading naar het display verwerken. Kwestie van groen/bruin en groen/wit naar het display doorknippen en daar het relais tussen zetten. Verder natuurlijk de massa even aftakken van de zwarte draad. Maar let wel op dat je eerst de stroomafname meet. Mocht dat relais nu heel veel stroom trekken kan het verstandiger zijn om even nieuwe, dikkere draadjes te leggen naar dat relais.
 
Goedemorgen Tiger liefhebbers, ik ben me aan 't oriënteren voor een motor erbij voor de bekende tripjes richting eiffel enz. Nu is mijn vraag is dit een beetje te doen op een Tiger 1050 met de vrouw achterop en zijtassen of is dit voor rijder en duo een hel😬
Zijn er nog specifieke dingen waar ik op moet letten als ik bij een Tiger 1050 ga kijken ?
Alvast bedankt voor de reacties 👍
 
Met deze schokbreker moet dat goed gaan
 
Met deze schokbreker moet dat goed gaan
Helaas net verkocht voor een habbekrats.... Geen hond die hem wilde terwijl het de beste upgrade is die je aan de Tiger kunt doen...
 
Terug
Bovenaan Onderaan