Het grote Triumph Tiger topic deel 5 "The roar of the Tiger"

20210903_184313.jpg
zoals je ziet zijn de 3 draaden verpulvert door hitte/verbrand. Is dit nu einde dynamo of is nu bedrading afdoende?
 
Opnieuw laten wikkelen kan maar een nieuwe is sneller voor een vergelijkbare prijs.
Tip! controleer ook de spanningsregelaar en accu.
 
Dit zijn niet de originele koffers. Dit zijn de koffers van de Sprint. De rechterkoffer is daar even groot als de linker, maar dat past dus niet met de originele uitlaat.
Klopt helemaal, dit zijn de koffers van een sprint.
Die zijn kwa bevestiging exact het zelfde, het enige verschil inderdaad is dat de orginele demper niet meer past.
Bij de koffervan een tiger is een hap uit.
Maar hij heeft ook een lagedemper vandaar de pics.
 
De beugel rechts is ook niet hetzelfde, want die zit normaal om de demper heen naar buiten en is dus vervangen voor een beugel die naar binnen gaat. Het is wel een mooiere kofferset, want die rechterkoffer is anders veel te klein.
 
Weer iets geks aan mijn Tiger ontdekt.
1 van de 3 paspennen van dynamo deksel heeft geen passing in deksel.
 

Bijlagen

  • 20210906_193856.jpg
    20210906_193856.jpg
    166,2 KB · Weergaven: 16
  • 20210906_193820.jpg
    20210906_193820.jpg
    96 KB · Weergaven: 15
hai
na onderuit te zijn geschoffeld een maand geleden heb ik wat schade die ik wil gaan herstellen
daarom zoek ik een paar onderdelen welke ik nog niet kan vinden en waarvoor ik jullie hulp nodig voor mijn Triumph Tiger 1050 uit 2007
onderdelen die ik zoek zijn onder andere de valblok aan de rechterzijde zoals te zien is op de foto en het motorblok deksel waar nu een gat inzit ook zoek ik nog een stuur
wie o wie weet waar ik dit kan vinden
alvast bedankt
 

Bijlagen

  • tiger 1050 schade beugel en blok.jpg
    tiger 1050 schade beugel en blok.jpg
    152,5 KB · Weergaven: 27
hai
na onderuit te zijn geschoffeld een maand geleden heb ik wat schade die ik wil gaan herstellen
daarom zoek ik een paar onderdelen welke ik nog niet kan vinden en waarvoor ik jullie hulp nodig voor mijn Triumph Tiger 1050 uit 2007
onderdelen die ik zoek zijn onder andere de valblok aan de rechterzijde zoals te zien is op de foto en het motorblok deksel waar nu een gat inzit ook zoek ik nog een stuur
wie o wie weet waar ik dit kan vinden
alvast bedankt
Dat is balen zeg, origineel stuur heb ik nog wel liggen, verder kun je eens bij Boonstra Parts kijken die hebben erg veel onderdelen op voorraad Gebruikte & Nieuwe Motoronderdelen | Webshop | Boonstra Parts
 
De crashpad/valblok is geen origineel onderdeel, dus je zal uit moeten zoeken van welke fabrikant die is.
 
Ik lees veel verhalen van mensen die stil komen staan door het start probleem van de 1050.
Mijn dynamo is opnieuw gewikkeld, dat weet ik maar de kabel en starter relais weet ik niet of die vervangen zijn.
Iemand informatie hoe ik dit kan controleren?
 
Kun je een foto plaatsen van de accu en de kabels?
Startrelais zijn geen problemen mee volgens mij?
 
Kun je een foto plaatsen van de accu en de kabels?
Startrelais zijn geen problemen mee volgens mij?
Startrelais weet ik ook niet zeker, ik las dit op fb.
 

Bijlagen

  • 20210912_141727.jpg
    20210912_141727.jpg
    195,7 KB · Weergaven: 28
  • 20210912_141740.jpg
    20210912_141740.jpg
    124,9 KB · Weergaven: 29
  • 20210912_141751.jpg
    20210912_141751.jpg
    277,8 KB · Weergaven: 28
Startrelais weet ik ook niet zeker, ik las dit op fb.

Je hebt nog de originele kabels, dus ik zou wel de kabel upgrade doen, dit maakt echt merkbaar verschil.
Zeker in combinatie met een Motobatt accu.
 
De crashpad/valblok is geen origineel onderdeel, dus je zal uit moeten zoeken van welke fabrikant die is.
Bedankt voor je reactie
het is Opgelost was van het merk lsl die een mail gestuurd helaas geen respons , ik heb nu het gat dicht gelast opgeboord en opnieuw getapt nieuwe bout erin werkt uitstekend
 
Je hebt nog de originele kabels, dus ik zou wel de kabel upgrade doen, dit maakt echt merkbaar verschil.
Zeker in combinatie met een Motobatt accu.
Bedankt,
Ik zal eens een setje opzoeken en monteren, ik heb wijnig zin om stil te komen staan op vakantie.
 
In de openingspost van dit topic staat een link naar de kabel set.
 
Sinds een paar maanden trotse eigenaar van een Tiger 800. Kom van een supersport dus even wennen.
Wat een verademing zeg. Rijd fantastisch!
Maar vroeg me af.
Is het normaal dat er speling op de schakelas en het pendaal zit??
 
Heeft hier iemand interesse in een werkplaatsboek van Haynes? Nooit nodig gehad dus nieuwstaat. Prijs 15 euro inc verzending.
 

Bijlagen

  • werkplaatsboek-triumph-sprint-st-speed-triple-en-tiger-269.jpg
    werkplaatsboek-triumph-sprint-st-speed-triple-en-tiger-269.jpg
    48,8 KB · Weergaven: 7
Sinds een paar maanden trotse eigenaar van een Tiger 800. Kom van een supersport dus even wennen.
Wat een verademing zeg. Rijd fantastisch!
Maar vroeg me af.
Is het normaal dat er speling op de schakelas en het pendaal zit??

Welkom!

Een beetje speling zou kunnen, maar dat zou niet heel veel moeten zijn.
Hoeveel heeft de motor gelopen? En hoeveel speling zit er op het pedaal?
Met schakelas bedoel je de as waar het pedaal om scharniert?
 
Terug
Bovenaan Onderaan