Het grote Triumph Tiger topic deel 5 "The roar of the Tiger"

ik heb fijne ervaring met de angel gt 2
ook circuit mee gereden en was best te doen :)
als slijtage geen issue is...gooi er corsa rosso's 2 op .
mja definitie van sportieve rijder is zeer rekbaar ;)
Volgens mij zijn de gt2s er niet in de maat van de 800xrx
 
Bij m’n eigen 800XRX lag er bij 1e montage de Pirelli Scorpion Trail onder.
Nadat die opgebruikt waren (20k) de opvolger de Scorpion Trail 2 eronder laten monteren.
Moet zeggen, liggen er nu 6 k onder en geven veel meer vertrouwen (droog en nat) en meer gelijkmatiger rijgedrag dan bij de 1e versie.
 
Bij m’n eigen 800XRX lag er bij 1e montage de Pirelli Scorpion Trail onder.
Nadat die opgebruikt waren (20k) de opvolger de Scorpion Trail 2 eronder laten monteren.
Moet zeggen, liggen er nu 6 k onder en geven veel meer vertrouwen (droog en nat) en meer gelijkmatiger rijgedrag dan bij de 1e versie.
Dank. Ga ik naar kijken.
 
Op mijn xrx sinds een half jaar dunlop meridian , heel erg goed over tevreden .
Afgelopen zondag op de terugweg van de pfalz ,de hele dag regen gehad en ook dan doen ze het prima !
 
Branden beide koplampen eigenlijk bij een 1050 sport of is één groot licht en de andere dimlicht? Als dit laatste het geval is,zijn er dan after market oplossingen voor of is dat dan wettelijk weer niet ok en krijg je bijvoorbeeld in Duitsland weer gezeur?
 
Ok bedankt voor jullie antwoorden. Ik was vd week bij een sport wezen kijken en daar deed 1 lamp het. Maar zag op filmpjes dat overal 2 lampen branden. De verkoper kon mij ook geen helder antwoord geven dus vandaar mijn vraag.
 
Hallo allemaal! Ik heb zojuist akkoord gegeven op de verkoop van mijn Tracer, en waarschijnlijk koop ik a.s. zaterdag een Tiger 800 XRX aan met nog geen 20.000km op de teller. Ik ben een redelijk sportieve rijder, wat zijn volgens jullie de beste keuze in banden?
Ik heb een paar weken geleden de Conti trail attack 3 laten monteren. Moet zeggen echt een heel fijn bandje. Stuurt top en geeft super veel vertrouwen. Veel beter dan met de Metzeler Tourance next die er eerst onder zat. Bandje schijnt ook na 1,5 km rijden al te zijn opgewarmd.
Is wel echt een straatband naar mij idee.
 
Branden beide koplampen eigenlijk bij een 1050 sport of is één groot licht en de andere dimlicht? Als dit laatste het geval is,zijn er dan after market oplossingen voor of is dat dan wettelijk weer niet ok en krijg je bijvoorbeeld in Duitsland weer gezeur?

Op de Tiger sport branden beide lampen continu en zijn er twee extra lampen voor groot licht.

Op de Tiger 1050 brandt standaard maar 1 lamp, de andere kant is groot licht.

De enige manier om de Tiger 1050 legaal om te bouwen is om er een koplampunit van de sport in te hangen. Dat past met minimale aanpassing.
 
Op de Tiger sport branden beide lampen continu en zijn er twee extra lampen voor groot licht.

Op de Tiger 1050 brandt standaard maar 1 lamp, de andere kant is groot licht.

De enige manier om de Tiger 1050 legaal om te bouwen is om er een koplampunit van de sport in te hangen. Dat past met minimale aanpassing.
Duidelijk bedankt 👍 dan was mijn achterdocht over de motor toch gegrond.
 
Hallo allemaal,

In een grijs verleden heb ik me ooit eens aangemeld op MF en aangezien ik aan het rondneuzen ben naar een andere motor ook maar weer eens een keertje ingelogd haha. Ik zie zelfs dat ik nog nooit een profielfoto heb ingesteld :+

Ik heb me stiekem al redelijk ingelezen op de Tiger 1050 en ik moet zeggen dat deze me op papier uitstekend bevalt. Wel lees ik veel over de zithoogte van de motor wat misschien nog wel een uitdaging kan worden. Ben zelf 1,75m en een binnenbeenlengte van 80 cm.

Op dit moment rij ik een VFR800Fi uit 1999, 115.000 km op de klok, dus net ingereden :]

10 jaar geleden, heb ik een behoorlijk heftig ongeluk gehad. Bovenste nekwervel gescheurd, enkel en scheenbeen verbrijzeld en een lichte hersenbeschadiging aan over gehouden. 5 jaar daarna niet gereden en de laatste 5 jaar dus op de VFR. Lang verhaal kort...laatste 3 jaar behoorlijke nekklachten, dus op zoek naar een andere brommert haha.

Tot nu toe steekt de Tiger er met kop en schouders boven uit. Proefritten zullen pas volgend jaar gemaakt worden ivm operaties aan tunnelsyndroom.

Het verschil tussen beide motoren is natuurlijk levensgroot dus we gaan het meemaken volgend jaar.
 
leuk, welkom en succes

mij bevalt de Tiger prima, al had stuur nog wel breder gemogen. Maar ik ben ook enduro's gewend.
 
Dank je wel! Wil vandaag of morgen even naar Eibergen, even kijken of ik überhaupt wel kan zitten op een Tiger _O- motor verlagen ben ik helemaal niet van, verlaagd zadel lijkt me dan een betere oplossing. Zo lang ik maar met de bal van de voet aan de grond kan komen vind ik het goed.

Wat het stuur betreft zal dit stuur al stukken breder zijn dan ik nu gewend ben. Ook het rechtop zitten zal al stukken beter gaan bevallen denk ik.
 
Goedemorgen, de start/accu problemen gelden die alleen voor de eerste modellen 1050 of ook voor de sport?
 
Volgens mij meer een goede gel accu en zorgen dat de startmotor van binnen goed contact maakt.
(Kabels zijn bij ons niet aangepast)
 
Zo... Afgelopen vrijdag mijn Tracer ingeruild voor een Tiger 1200 XCA uit 2018. Wat een heerlijke fiets. Ga hier maar eens meelezen!
IMG_20211026_181338.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan