Het grote Triumph Tiger topic deel 5 "The roar of the Tiger"

Hallo allemaal, ik ben sinds kort in het bezit van een mooie zwarte Tiger. Nu ben ik opzoek naar de passagiers handgrepen en een origineel zadel. Iemand toevallig nog iets liggen?

Zelf heb ik een complete kofferset te koop van SW-Motech in het zwart. 2 zijkoffers met topkoffer. En heb een Topsellerie comfort zadel. Mocht iemand interesse hebben dan hoor ik dat graag. (advertenties staan ook op Marktplaats.)

:t
Leuk zo'n zwarte Tiger!
Ik vond persoonlijk de witte altijd het fijnste, schijnt wel dat de rooie het snelste zijn...

Misschien handig om even te vermelden wat voor type Tiger je hebt :+
 
De koppelingskabel van mijn 1050 Sport heeft het begeven, volgende week maandag heb ik een circuitavond. De lokale dealers (Haarlem/Amsterdam) lijken het allemaal niet op voorraad te hebben en levering vanuit GB kijkt me niet snel genoeg gaan.
Iemand nog een suggestie? T2049205. Anders ga ik kijken bij de bekende sloperijen..
 
De koppelingskabel van mijn 1050 Sport heeft het begeven, volgende week maandag heb ik een circuitavond. De lokale dealers (Haarlem/Amsterdam) lijken het allemaal niet op voorraad te hebben en levering vanuit GB kijkt me niet snel genoeg gaan.
Iemand nog een suggestie? T2049205. Anders ga ik kijken bij de bekende sloperijen..
KAT motoren
 
De koppelingskabel van mijn 1050 Sport heeft het begeven, volgende week maandag heb ik een circuitavond. De lokale dealers (Haarlem/Amsterdam) lijken het allemaal niet op voorraad te hebben en levering vanuit GB kijkt me niet snel genoeg gaan.
Iemand nog een suggestie? T2049205. Anders ga ik kijken bij de bekende sloperijen..

Roké Mijdrecht.
 
Misschien een speciale kabel?
Voor het oude model 1050 kun je ze gewoon bij Mpartz bestellen. Maar voor de sport zijn ze online niet te vinden. (Tenminste niet door mij)
 
Misschien brabantmotors grave
Of de dealer in Nijmegen naam daarvan weet ik niet.
En je kan motorID prinsenbeek ook wel eens proberen
 
Wie heeft er ervaring met een verhoogde kuipruit voor een Tiger 1050.
Ben zelf 197cm lang en zou graag wat meer uit de wind willen zitten.
Graag jullie reactie/advies
Op mijn 2010 Tiger 1050 had ik een Puig toerruit zitten.
Daarachter zat ik compleet uit de rijwind met mijn 1m86.
Ik heb hem nog op zolder liggen, interesse voor zeg €50 ?
 
Vandaag Mijn Tiger gesyngroniseerd. 2 cil waren aardig. 3e zat 3cm hoger. Nu zijn de waarden zo goed als ene lijn.
 

Bijlagen

  • 20220521_080343.jpg
    20220521_080343.jpg
    198,6 KB · Weergaven: 16
  • 20220521_080330.jpg
    20220521_080330.jpg
    248 KB · Weergaven: 16
  • 20220521_082221.mp4
    17,8 MB
Laatst bewerkt:
Hey Triumph liefhebbers!
Na heel wat jaren en alle drie typen Yamaha TDM te hebben gereden, (en met heel erg veel plezier) nu toch eindelijk eens aan de Triumph :-) De eerste 1700 km zitten er inmiddels erop en ik moet zeggen het rijdt echt helemaal geweldig!
 

Bijlagen

  • IMG_6396.jpeg
    IMG_6396.jpeg
    202,8 KB · Weergaven: 53
Hey Triumph liefhebbers!
Na heel wat jaren en alle drie typen Yamaha TDM te hebben gereden, (en met heel erg veel plezier) nu toch eindelijk eens aan de Triumph :-) De eerste 1700 km zitten er inmiddels erop en ik moet zeggen het rijdt echt helemaal geweldig!

Welkom!
Mooie 900 :t
Als je met je foto in de openingspost wil, geef me even een seintje.
 
Mocht nog iemand interesse hebben: Garmin Zumo 590

Komt van een Tiger, dus de RAM schroef past op de stuurklemmen.

(Verkocht)
 
Laatst bewerkt:
Voor een paar weken terug ben ik met de motor terug geweest naar Motoport omdat de olie onderaan de peilstok stond. Dacht misschien als eerst gewoon overheen gekeken met de afleverbeurt. Ter plekke aangevuld tot aan het maximum dus boertjes kon weer vrolijk verder toeren. Ben nu een kleine 500 kilometer verder en zie dus dat de olie ondertussen alweer gezakt is tot halverwege de peilstok.

Ik merk eigenlijk helemaal niks aan de motor. Niet roken/walmen, hij stinkt niet. Ik heb de bougies nog niet nagekeken op verkolen/vettigheid. Zou een fatsoenlijke oliebeurt iets op kunnen lossen? Of tenminste daar eens gewoon mee beginnen? Dat is het werk ook niet namelijk. Gisteren was de laatste dag van de 3 maand garantie dus als ze niet al te moeilijk doen kan ik daar ook nog wel wat mee hopelijk.
 
Voor een paar weken terug ben ik met de motor terug geweest naar Motoport omdat de olie onderaan de peilstok stond. Dacht misschien als eerst gewoon overheen gekeken met de afleverbeurt. Ter plekke aangevuld tot aan het maximum dus boertjes kon weer vrolijk verder toeren. Ben nu een kleine 500 kilometer verder en zie dus dat de olie ondertussen alweer gezakt is tot halverwege de peilstok.

Ik merk eigenlijk helemaal niks aan de motor. Niet roken/walmen, hij stinkt niet. Ik heb de bougies nog niet nagekeken op verkolen/vettigheid. Zou een fatsoenlijke oliebeurt iets op kunnen lossen? Of tenminste daar eens gewoon mee beginnen? Dat is het werk ook niet namelijk. Gisteren was de laatste dag van de 3 maand garantie dus als ze niet al te moeilijk doen kan ik daar ook nog wel wat mee hopelijk.
Hangt van een heel aantal zaken af. Welk model, jaartal, km stand, wat voor olie zit erin. De oude 900 Hinkleys ( voor het injectietijdperk) begonnen met 100.000 km olie te gebruiken. Nieuwe zuigerveren loste dit op.
 
Terug
Bovenaan Onderaan