Het grote Triumph Tiger topic deel 5 "The roar of the Tiger"

Wel smeren na wassen of veel regen. Maar dat is minder dan elke 400 km. Het scheelt 170 euro Per set. Stel dat dit maar 20k meegaat ipv 32 gemiddeld. dan nog scheelt dit veel kettingvet, veel schoonmaken en ook beter voor milieu.
Is natuurlijk afhankelijk wat zo'n " onderhoudsvrije" ketting kost t.o.v. een x- ring ketting
 
Wel smeren na wassen of veel regen. Maar dat is minder dan elke 400 km. Het scheelt 170 euro Per set. Stel dat dit maar 20k meegaat ipv 32 gemiddeld. dan nog scheelt dit veel kettingvet, veel schoonmaken en ook beter voor milieu.
daargaat het gebruik van olie bij de tijgert niet bij helpen,,,,verbrand meer olie dan je kunt smeren op een ketting !
 
Dat wisselt schijnbaar, mijn 1050 verbruikt geen druppel olie. Heeft 84000 km gedraaid.

Er is een topic over die onderhoudsvrije ketting

 
Vandaag na een rit hoorde ik een rare ratel van mijn blok/ketting komen.
Thuis alles nagelopen en het voorste tandwiel zat niet helemaal vast als in er zit wat speling op tussen de as en tandwiel.
De ketting stond veel te strak, zo zie je maar dat onderhoud niet altijd goed wordt uitgevoerd.
Maar nu. de ketting staat weer zoals het hoort, tussen de 35 en 40 mm.
En het voorste tandwiel heb ik aangedraaid niet te vast maar gewoon goed vast, maar wat is het aanhaal moment van die moer. Ik kan het nergens vinden, de moer kon ik met de hand los draaien.
 
Hallo allemaal!
Sinds een week ben ik trotse eigenaar van een Tiger 1050 uit 2007 en ik ben druk op het internet aan het rondneuzen voor verschillende mods. Gezien ik binnenkort toch de benzinetank er af wil halen om een USB-laderkabel te trekken en een K&N-luchtfilter te plaatsen, vroeg ik mij ook af of de airbox-mod de moeite waard is als de ECU nog niet anders gemapt is. Zelf ben ik een beetje huiverig om de ECU te modden, dus wil ik 'm over een tijdje op de dyno laten zetten bij Ruud Frederiks in Goes. Kan het kwaad om nu al de airbox-mod uit te voeren?

Groetjes!
 
Probleem is dat je niet zelf kunt meten wat er gebeurt met dit soort mods. Dus is het gokken. Daarnaast kunnen er afhankelijkheden zijn, bijvoorbeeld meer inlaatlucht met een standaard uitlaat/mapping helpt niet veel. Ze zijn bij Triumph ook niet achterlijk, dus standaard is prima en houdt rekening met o.a geluid en emissie eisen. Vrijwel niemand heeft een dyno en/of CO meter enz. dus je kunt alleen op gevoel aan het werk gaan. Iemand als Ruud doet niet anders en heeft wel de spullen.
Ik houd meer van dik koppel in het middengebied in plaats van topvermogen, dat soort dingen kan je ook met dit soort specialisten bespreken.
 
Daar heb je inderdaad een goed punt. Ik weet nog niet wanneer ik naar Ruud wil gaan, maar de Tiger rijdt an sich ook meer dan prima dus het heeft geen haast. Dank je wel voor je reactie!
 
Vandaag na een rit hoorde ik een rare ratel van mijn blok/ketting komen.
Thuis alles nagelopen en het voorste tandwiel zat niet helemaal vast als in er zit wat speling op tussen de as en tandwiel.
De ketting stond veel te strak, zo zie je maar dat onderhoud niet altijd goed wordt uitgevoerd.
Maar nu. de ketting staat weer zoals het hoort, tussen de 35 en 40 mm.
En het voorste tandwiel heb ik aangedraaid niet te vast maar gewoon goed vast, maar wat is het aanhaal moment van die moer. Ik kan het nergens vinden, de moer kon ik met de hand los draaien.
Zit er dan geen ombuigbare borgplaat tussen tandwiel en moer 🤔.
Nadat het tandwiel vastzit kun je deze dan ombuigen zodat de moer niet meer los kan lopen.
 
Dank je, ik zal er eens naar kijken gezien het aanzienlijk dichterbij is dan Goes (ik woo
Dank je, ik zal er eens naar kijken gezien het aanzienlijk dichterbij is dan Goes (ik woon in Hilversum).
Probeer Druijff Racing in Lunteren ( midden van het land). Hij heeft vorig jaar mijn Sport 2013 op de Dyno gedaan ( dus maatwerk) Zeer professioneel en neemt zijn tijd tegen m.i. een goede prijs. SuperbikeZ.nl | Uw motor en circuitmotor specialist
 
Hartstikke bedankt Tyn1000, ik ga ze meteen bellen! Trouwens, nu ik hier toch ben; heeft iemand nog een flip-up ruitje? Ik twijfel erover of hij nodig is, en ik dacht wellicht heeft iemand er nog wel één om over te nemen.
 
Hartstikke bedankt Tyn1000, ik ga ze meteen bellen! Trouwens, nu ik hier toch ben; heeft iemand nog een flip-up ruitje? Ik twijfel erover of hij nodig is, en ik dacht wellicht heeft iemand er nog wel één om over te nemen.
Ik heb er pas 1 op marktplaats gekocht voor weinig. Ben er blij mee, scheelt hoop herrie om m'n helm.
 
Ja dat geloof ik graag Ray. Ik ben nu ook bezig met een lijstje van dingen die ik aan wil passen op de 1050 en zoals eerder gezegd staat die er ook op. Ik ben erg benieuwd hoeveel het scheelt.
 
Daar heb je inderdaad een goed punt. Ik weet nog niet wanneer ik naar Ruud wil gaan, maar de Tiger rijdt an sich ook meer dan prima dus het heeft geen haast. Dank je wel voor je reactie!
Ik ben bij ruud geweest en die heeft bij mij een mooi resultaat geboekt moet ik zeggen, ik heb alle mods uitgevoerd.
Daarnaast ook nog een dubbele uitlaat en geen katalysator meer, en door dedubbele uitlaat is hij stiller dan orgineel.
Het resultaat na een extreem vervelende(de motor ging niet lekkerder rijden door alle mods en geen nieuwe mapping) rit richting Ruud, 140 pkop het achterwiel en een gelijkmatige vermogens afgift.
 
Dat is inderdaad wel een bijzonder mooi resultaat van, ik meen, 116pk naar zo'n 156pk.
ik ga 7 okt het circuit weer op....dan heb ik ook wel wat meer pk's nodig dan de huidige 115?...
laatste keer zandvoort haalde ik net de 204 km/u op het rechte stuk, waar mijn sp de 234 haalde...

hoeveel zou alleen een mapping op kunnen leveren?....
ik heb alleen geen kat meer en wel voledig ZARD uitlaat systeem.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan