Het grote Triumph Tiger topic deel 5 "The roar of the Tiger"

ik ga 7 okt het circuit weer op....dan heb ik ook wel wat meer pk's nodig dan de huidige 115?...
laatste keer zandvoort haalde ik net de 204 km/u op het rechte stuk, waar mijn sp de 134 haalde...

hoeveel zou alleen een mapping op kunnen leveren?....
ik heb alleen geen kat meer en wel voledig ZARD uitlaat systeem.
Geen idee... Ik heb bij mijn Sport 2013 de nodige, hier ook wel beschreven, modificaties gedaan (luchtfilterhuis, luchtfilter, katalysator en demper). Na een naar mijn mening serieuze flash ben ik van origineel 125 krukas pk naar 125 achterwiel pk gegaan. Uiteraard wel met een mooie curve en koppelkromme.
 
Ik ben bij ruud geweest en die heeft bij mij een mooi resultaat geboekt moet ik zeggen, ik heb alle mods uitgevoerd.
Daarnaast ook nog een dubbele uitlaat en geen katalysator meer, en door dedubbele uitlaat is hij stiller dan orgineel.
Het resultaat na een extreem vervelende(de motor ging niet lekkerder rijden door alle mods en geen nieuwe mapping) rit richting Ruud, 140 pkop het achterwiel en een gelijkmatige vermogens afgift.
Zo, dat is een mooie upgrade zeg. Wat voor uitlaten heb je nu?
 
ik ga 7 okt het circuit weer op....dan heb ik ook wel wat meer pk's nodig dan de huidige 115?...
laatste keer zandvoort haalde ik net de 204 km/u op het rechte stuk, waar mijn sp de 134 haalde...

hoeveel zou alleen een mapping op kunnen leveren?....
ik heb alleen geen kat meer en wel voledig ZARD uitlaat systeem.
Ik denk dat alleen mapping al wat oplevert, ik meen mij te herinneren dat de toerenbegrenzer ook erg laag af gesteld staat.
Maar even een telefoontje er aan wagen, en vragen wat de mogelijkheden zijn is niet gek.
 

Bijlagen

  • 20210903_110323.jpg
    20210903_110323.jpg
    580,9 KB · Weergaven: 24
Deze week heerlijk 300 km voor het werk gereden op de Tiger. Wat een lol is dat toch. Ding op cruise, lekker zonnetje en muziekje en gaan. Helaas wel de tank in 1 dag leeg maar goed.
 
Heb de run van, toen nog mijn Tiger1050, op de Dynobank bij Motorport Zelhem van 25 september 2016, met Arrow uitlaat, K&N filter en gemodificeerde airbox:
Ik heb hem toen ook met de laptop en een programma op het www, ik dacht, eco-tune. nogiets ingeregeld voordat ik op de dynobank ging in Zelhem. En het resultaat was zeker niet slecht.
Luchtdruk 1018mBar, Lucht temperatuur: 30 graden, SAE 0,991, Max. waarden: 114,0Hp @ 9711RPM, 93Nm @ 3518rpm.
Kun je vergelijken met wat het toentertijd was :Y
 

Bijlagen

  • run testbank 25-9-2016.pdf
    492,2 KB · Weergaven: 21
Heb de run van, toen nog mijn Tiger1050, op de Dynobank bij Motorport Zelhem van 25 september 2016, met Arrow uitlaat, K&N filter en gemodificeerde airbox:
Ik heb hem toen ook met de laptop en een programma op het www, ik dacht, eco-tune. nogiets ingeregeld voordat ik op de dynobank ging in Zelhem. En het resultaat was zeker niet slecht.
Luchtdruk 1018mBar, Lucht temperatuur: 30 graden, SAE 0,991, Max. waarden: 114,0Hp @ 9711RPM, 93Nm @ 3518rpm.
Kun je vergelijken met wat het toentertijd was :Y
ah ok dat wist ik niet dat hij al "getuned" was....en een airboxmod had gehad....of ik ben het vergeten:)
weet alleen nog dat er leovince SBK uitlaat op zat.
 
net terug, mapping was al "goed"

wil ik meer PK...moet hij op de bank bij goes....maar dat heeft weinig zin daar ga je geen 10 pk mee pakken.
of........gasklephuis van speedtriple er op met airbox...en mapping
of het complete blok van speedtriple (wat gewoon past) dan heb ik rond de 125-130 pk.
of...tiger sport kopen....die is ook rond de 130 pk....

wil ik echt meer pk's....dan wordt het al gauw een 1200.....en die is mij te zwaar (250 kilo)
 
Ik heb eventueel nog een speed triple luchtfilterhuis liggen die op de Tiger past, zat op mijn Tiger sport toen ik hem kocht maar was hij niet op afgesteld en vond hem wat te nerveus qua gasrespons.
Heb mijn Tiger trouwens te koop gezet, wil terug naar iets lichters en meer ponys.:]

 
Ik heb eventueel nog een speed triple luchtfilterhuis liggen die op de Tiger past, zat op mijn Tiger sport toen ik hem kocht maar was hij niet op afgesteld en vond hem wat te nerveus qua gasrespons.
Heb mijn Tiger trouwens te koop gezet, wil terug naar iets lichters en meer ponys.:]

wat wil je hebben voor de airbox?..
ik ben wat opties aan het bekijken.
 
Op Ali zo'n cheap ass ding bestellen om te proberen.

Ik heb deze op mijn Tiger.

In hoogste stand is er doorheen kijken irritant vind ik, maar is zo ingesteld dat uk minder last heb van wervelende rond mijn helm maar er toch overheen kan kijken.

Had hem als prime lid binnen 1 dag in huis.

Motorfiets voorruit / motorfiets universeel instelbaar voorruit windscherm voorruit bekleding voorruit betere windbescherming Motorfiets voorruit / motorfiets universeel instelbaar voorruit windscherm voorruit bekleding voorruit betere windbescherming : Amazon.nl: Auto & motor
 
Dag allen,
Ik wil wat delen dat ik op het engelstalige Triumph Tiger 1200 forum las en heb gedaan.

Ik las daar een Topic over het late aangrijpen van de koppeling op de 1200 (voor mij uit 2018). Op mijn XCA is (was) het aangrijpingspunt vrij laat. Met nieuwe hendels is dat geheel over!! De bocht van de hendel is net even anders (behoorlijk anders) dan de originele hendels met als resultaat dat het aangrijpingspunt van de koppeling een stuk eerder is (voelt). Van het weekend gemonteerd en vandaag mee gereden. Het klopt echt en rijdt voor mij een stuk prettiger! Hendels zijn van goede kwaliteit (die ik heb iig) en de montage was echt super gemakkelijk voor mij als 'leek'. Geen kabels of iets, alleen bij de koppeling een klein 'palletje' dat er gemakkelijk uit zou kunnen vallen. Omdat ik het wist gebeurde dat niet. Kind kan de was doen!

Link naar het engelse forum.

Verschil met de standaard hendels is groot:
0172ED4C-2D67-4B37-9E40-4086DE07AEEE.jpg


Ik heb geen aandelen!

Tip is om ze NIET te bestellen bij Ebay, maar ik heb ze uiteindelijk besteld op de site zelf omdat me dit € 30,- scheelde!
Link:
Sekitoba hendels
xxd-lev-std-headpic-01_02707b41-edde-4ab6-b01c-59b71e5a02a7_1024x1024@2x.jpg
 
IMG_20220912_141355.jpg

Kak ;(

Dat wordt deze week even een afspraak maken voor een nieuw setje banden. Ik wilde ze toch al vervangen einde van het seizoen omdat ze alweer 7 jaar oud zijn.

Iemand tips? Zat zelf te denken aan MICHELIN
ROAD 6
 
Bekijk bijlage 1803180
Kak ;(

Dat wordt deze week even een afspraak maken voor een nieuw setje banden. Ik wilde ze toch al vervangen einde van het seizoen omdat ze alweer 7 jaar oud zijn.

Iemand tips? Zat zelf te denken aan MICHELIN
ROAD 6
Ik heb er de road 6 onder nu niet de gt variant, echt hele fijne banden vanaf moment 1 gelijk vertrouwen
 
Terug
Bovenaan Onderaan