Het grote Triumph Tiger topic deel 5 "The roar of the Tiger"

Is toch een Bridgestone T31 geworden, die had de dealer op voorraad en was hij wel positief over. Ik heb de motor morgen weer nodig dus wel fijn dan hij hem er vandaag op kon zetten. Gaf aan dat ik als voorband een 110/80 R19 kon gebruiken dan heb ik zowel voor al achter een T31.

IMG_20220913_104924.jpg


Er bleek een inbus sleutel in mijn band te zitten :X
inbussleutels_8.jpg
 
Voor de volgende keer of anderen... Pirelli Angel GT2. Heerlijke banden! Goeie prijs, leverbaar en rijdt lekker. Gaat lang mee. Had ze op mijn Tracer maar nu dus ook op m'n 1200,
 
Voor de volgende keer of anderen... Pirelli Angel GT2. Heerlijke banden! Goeie prijs, leverbaar en rijdt lekker. Gaat lang mee. Had ze op mijn Tracer maar nu dus ook op m'n 1200,
Je hebt tegenwoordig zoveel prima banden. Ik heb de Pirelli Scorpion Trail 2 onder m'n 1200 bevalt ook uitstekend.
 
Voor de volgende keer of anderen... Pirelli Angel GT2. Heerlijke banden! Goeie prijs, leverbaar en rijdt lekker. Gaat lang mee. Had ze op mijn Tracer maar nu dus ook op m'n 1200,
Die Angel GT2's gingen hier echt niet lang mee. Dat viel me heel erg tegen.
 
Die Angel GT2's gingen hier echt niet lang mee. Dat viel me heel erg tegen.
Mmm, oké. Heb ze net op mijn Tiger dus dat moet ik nog afwachten. Op mijn Tracer gingen ze ruim 20k mee. Ben geen racer maar rijdt wel stevig door. Ben benieuwd naar de levensduur van de Angels op mijn Tiger!
 
Ik heb m'n Tiger vorige week verkocht.:W
Wil terug naar iets lichters en pittigers dus ben bij Rouvoet motoren in Hilversum geweest om hem eventueel in te ruilen op een speed triple R uit 2016 maar vond het een beetje tegenvallen.
Inruil werd hem niet maar ze wouden hem nog wel inkopen dus daar staat hij momenteel (voor de hoofdprijs) te koop.
Hopelijk binnenkort op zoek naar een MT10 of MT09.:]

 
Ik heb m'n Tiger vorige week verkocht.:W
Wil terug naar iets lichters en pittigers dus ben bij Rouvoet motoren in Hilversum geweest om hem eventueel in te ruilen op een speed triple R uit 2016 maar vond het een beetje tegenvallen.
Inruil werd hem niet maar ze wouden hem nog wel inkopen dus daar staat hij momenteel (voor de hoofdprijs) te koop.
Hopelijk binnenkort op zoek naar een MT10 of MT09.:]

Deden ze nog wel een schappelijke prijs betalen voor je Tiger dan? Ik was pas bij een zaak bij ons in de buurt om een bakkie te doen en die verkoper liep te klagen dat er zo weinig occasions te krijgen waren. Zei hij gekscherend wil jij jouw Triumph niet verkopen aan me, ik zei doe maar een bod. Het bedrag wat hij noemde was ongeveer 2000 minder dan ik gokte.
 
Deden ze nog wel een schappelijke prijs betalen voor je Tiger dan? Ik was pas bij een zaak bij ons in de buurt om een bakkie te doen en die verkoper liep te klagen dat er zo weinig occasions te krijgen waren. Zei hij gekscherend wil jij jouw Triumph niet verkopen aan me, ik zei doe maar een bod. Het bedrag wat hij noemde was ongeveer 2000 minder dan ik gokte.
Had hem te koop staan voor 9000.
Ben bij TLM Nijmegen geweest om te kijken voor een street triple rs en die gaven er ook 9000 voor als inruil.
Street triple rs koste dan wel 11000 daar.
Bij Rouvoet stond die speed triple te koop voor 11000 en die gaven me 8500 voor inruil en uiteindelijk 8250 om hem in te kopen.
Via marktplaats uiteindelijk in 3 weken maar 1 reactie gehad dus vond het ook wel prima.
Heb hem zelf begin dit jaar ook gekocht voor 8300, in 7 maanden 7000km mee gereden en kleine 1000 euro aan onderhoud en extras ingestoken
 
Had hem te koop staan voor 9000.
Ben bij TLM Nijmegen geweest om te kijken voor een street triple rs en die gaven er ook 9000 voor als inruil.
Street triple rs koste dan wel 11000 daar.
Bij Rouvoet stond die speed triple te koop voor 11000 en die gaven me 8500 voor inruil en uiteindelijk 8250 om hem in te kopen.
Via marktplaats uiteindelijk in 3 weken maar 1 reactie gehad dus vond het ook wel prima.
Heb hem zelf begin dit jaar ook gekocht voor 8300, in 7 maanden 7000km mee gereden en kleine 1000 euro aan onderhoud en extras ingestoken
Netjes inderdaad 👍
 
Ik heb nog een setje crash bars/ blok bescherming liggen voor een 1050 sport. Misschien dat ik iemand van hier er blij mee kan maken? Voor 150€ mogen ze weg.
 

Bijlagen

  • IMG20220925105305.jpg
    IMG20220925105305.jpg
    123,4 KB · Weergaven: 5
Hallo allen,

Vrijdag voor familiebezoek de motor gepakt, op een gegeven moment snelweg op en gaf even flink gas.
Daarbij lichte het motorstoring lampje op en bleef branden.
Motor reed verder gewoon goed en ik merkte niets bijzonders.

Accu los hielp niet, en ik had al begrepen dat het lampje na een x aantal rijes waarbij de motor warm gereden is uit zou gaan.
Olie en filter onlangs vervangen en op niveau, zelfde met koelvloeistof.

Ik ben wel benieuwd wat de oorzaak was, weten jullie misschien of er een OBD aansluiting aanwezig is bij een Tiger 955i uit 2002?

In de Haynes lees ik er niets over.
 
Er zou een obd aansluiting onder het zadel moeten zitten.
Tenminste bij de speed 955i zit die wel.
En dan kun je met de tuneEcu app uitlezen, met Kabel of bluetooth module.
 
Hallo allen,

Vrijdag voor familiebezoek de motor gepakt, op een gegeven moment snelweg op en gaf even flink gas.
Daarbij lichte het motorstoring lampje op en bleef branden.
Motor reed verder gewoon goed en ik merkte niets bijzonders.

Accu los hielp niet, en ik had al begrepen dat het lampje na een x aantal rijes waarbij de motor warm gereden is uit zou gaan.
Olie en filter onlangs vervangen en op niveau, zelfde met koelvloeistof.

Ik ben wel benieuwd wat de oorzaak was, weten jullie misschien of er een OBD aansluiting aanwezig is bij een Tiger 955i uit 2002?

In de Haynes lees ik er niets over.
Ga er wel vanuit, heb je TuneEcu om de boel uit te lezen en eventueel te resetten?
 
Ga er wel vanuit, heb je TuneEcu om de boel uit te lezen en eventueel te resetten?

Ik had ooit ergens een China Bluetooth dingetje, maar die is kwijt.

Gelukkig heeft mijn buurman een BMW Gs 1200 en daar is om de zoveel tijd uitlezen en wissen van " storingen " standaard. 😁.

Ik kan van hem wel de juiste apparatuur lenen denk ik.
 
Ik had ooit ergens een China Bluetooth dingetje, maar die is kwijt.

Gelukkig heeft mijn buurman een BMW Gs 1200 en daar is om de zoveel tijd uitlezen en wissen van " storingen " standaard. 😁.

Ik kan van hem wel de juiste apparatuur lenen denk ik.
Niet iedere bluetooth ding doet het.
TuneEcu is daar gevoelig voor.
Anders hoor ik het wel, kom je maar hier heen.
 
Vanavond even langs @--peRRRy-- gereden en de motor uitgelezen.
Temperatuur meter ingaande lucht gaf storing.
Na het liften van de tank bleek het stekkertje los te zitten.😁

Nogmaals bedankt Perry!
 
Ik ben me aan het oriënteren op een Tiger 1200 XRT, 2018 ( of jonger, uiteraard ook wat afhankelijk van de uitrusting en prijs) en heb wat filmpjes en reviews bekeken.
Ik vind o.a. dat deze in de 5e en 6e versnelling digitaal wordt gesmoord in vermogen.😲😱
Zou dit via de obd stekker en bijv. Tune ECU zijn op te heffen?
 
Ik ben me aan het oriënteren op een Tiger 1200 XRT, 2018 ( of jonger, uiteraard ook wat afhankelijk van de uitrusting en prijs) en heb wat filmpjes en reviews bekeken.
Ik vind o.a. dat deze in de 5e en 6e versnelling digitaal wordt gesmoord in vermogen.😲😱
Zou dit via de obd stekker en bijv. Tune ECU zijn op te heffen?
Ik geloof niet dat het nodig is, de 5 en 6 zit je doorgaans niet in als je echt power nodig hebt of wil hebben😉
 
Terug
Bovenaan Onderaan