Het grote Triumph Tiger topic deel 5 "The roar of the Tiger"

Dankjewel ,komt zeker goed 👍

alleen was er nog één puntje hij trok iets naar links,net nieuwe michelin banden 🛞 raod 6 er op .
vanmiddag even bij Motor Eibergen een ander wiel er in ,en gelijk ging hij weer keu rechtuit.
morgen komt er weer een nieuwe raod 6 op en dan het klachen registratie formulier invullen en hopen dat ze de andere nieuwe band vergoeden. 🙄
en ondertussen ook nog maar even een paar koffers 🧳 geschoord op marktplaats en een paar breedstralers er op gezet voor beter gezien te woreden😎
Heb ik exact hetzelfde met nieuwe road 6 banden. Een hoop gedoe later nog niks. Dus ik hou mijn stuur wel gewoon vast😉
 
Heb ik exact hetzelfde met nieuwe road 6 banden. Een hoop gedoe later nog niks. Dus ik hou mijn stuur wel gewoon vast😉
Nog even een update over de Michelin raod 6 ,de andere dag weer terug naar Eibergen voor een nieuwe raod 6 en exact het zelfde probleem.
Toen toch maar even gevraagd of de monteur er is even op wilde rijden, naar 15 minuten kwam hij weer met de conclusie dat er eigenlijk niet mee te rijden was .
Toen een Dunlop gepakt wie op het andere wiel zat waarmee hij wel rechtuit ging en tot de conclusie gekomen dat de raod 6 veel slapper is in het karkas.
Dus de raod er weer af en de Dunlop er op gezet en nu zijn alle problemen opgelost.
Band opgestuurd naar de motor zaak waar ik de motor gekocht heb en hij heeft de rekening betaald.
Dus de zaak is keurig opgelost, dus een dikke duim 👍 voor JP-motoren en motor Eibergen.👏
 

Bijlagen

  • 6A014B24-D2C3-4C8F-A71A-77BDF7DDD9EE.jpeg
    6A014B24-D2C3-4C8F-A71A-77BDF7DDD9EE.jpeg
    430,5 KB · Weergaven: 43
Altijd fijn om er achter te komen dat er een echt probleem is en dat het niet tussen je oren zit. Helemaal als het zo netje wordt opgelost.
 
Goedenavond allen,

Na 12 jaar te hebben rondgereden op een Suzuki sv1000SZ vandaag de keuze gemaakt voor een Tiger uit 2010 met net geen 34.000 km op de teller. Even proef gereden vandaag en wat een verademing als je van een SV vandaan komt ::]
Heerlijk handvat verwarming en een goed zit. Hij is weliswaar een stuk rustiger dan mijn SV maar dat drukt de pret niet.
Ik zal hem met anderhalve week ophalen en dan even een fototje posten.
Nu heb ik gelijk even een vraag aan de navigatie rijders. Ik heb een Zumo 590LM en ben benieuwd hoe jullie de navigatie hebben gemonteerd.

Ps nog een vraag, als er een blauwe vering achter onder zit is deze dan al een keer vervangen?
Alvast dank voor de reactie's.
 
Nu heb ik gelijk even een vraag aan de navigatie rijders. Ik heb een Zumo 590LM en ben benieuwd hoe jullie de navigatie hebben gemonteerd.
Gefeliciteerd met je Tiger.

Triumph heeft een GPS CONNECTOR KIT (A9938122) gemaakt voor de 1050. Her en der nog wel te vinden. Daarmee sluit je je houder aan op de kabelboom en hoef je niet zelf kabels naar de accu te trekken. Staat wel altijd stroom op meen ik, dus kan bij lang niet rijden je accu leeg trekken.

Heb de mijne boven de tellers geplaatst voor het beste zicht. Gaatje geboord in het plastic, RAM-bolletje gemonteerd en zit als een huis.
 
Gefeliciteerd met je Tiger.

Triumph heeft een GPS CONNECTOR KIT (A9938122) gemaakt voor de 1050. Her en der nog wel te vinden. Daarmee sluit je je houder aan op de kabelboom en hoef je niet zelf kabels naar de accu te trekken. Staat wel altijd stroom op meen ik, dus kan bij lang niet rijden je accu leeg trekken.

Heb de mijne boven de tellers geplaatst voor het beste zicht. Gaatje geboord in het plastic, RAM-bolletje gemonteerd en zit als een huis.

Ah top thanks voor je reactie. Misschien een brutale vraag, maar heb je een foto van hoe de navigatie bij jou zitO-)
En bij deze een foto van mn nieuwe aanwinst*O*
 

Bijlagen

  • Schermafbeelding 2023-01-22 095121.png
    Schermafbeelding 2023-01-22 095121.png
    474,1 KB · Weergaven: 57
Ah top thanks voor je reactie. Misschien een brutale vraag, maar heb je een foto van hoe de navigatie bij jou zitO-)
En bij deze een foto van mn nieuwe aanwinst*O*
Gefeliciteerd, mooie Tiger 💪
En wat betreft de blauwe veer, das standaard.
 
Ah top thanks voor je reactie. Misschien een brutale vraag, maar heb je een foto van hoe de navigatie bij jou zitO-)
En bij deze een foto van mn nieuwe aanwinst*O*
Zal binnenkort even een foto maken. Heb het idee niet zelf bedacht, maar kan online ook geen plaatje vinden.
 
Goedenavond allen,

Na 12 jaar te hebben rondgereden op een Suzuki sv1000SZ vandaag de keuze gemaakt voor een Tiger uit 2010 met net geen 34.000 km op de teller. Even proef gereden vandaag en wat een verademing als je van een SV vandaan komt ::]
Heerlijk handvat verwarming en een goed zit. Hij is weliswaar een stuk rustiger dan mijn SV maar dat drukt de pret niet.
Ik zal hem met anderhalve week ophalen en dan even een fototje posten.
Nu heb ik gelijk even een vraag aan de navigatie rijders. Ik heb een Zumo 590LM en ben benieuwd hoe jullie de navigatie hebben gemonteerd.

Ps nog een vraag, als er een blauwe vering achter onder zit is deze dan al een keer vervangen?
Alvast dank voor de reactie's.
Ik heb mijn telefoon met een ram mount gemonteerd aan het scherm ijzerwerk boven de tellers. Had ook met een TomTom bracket gekund.
PXL_20221111_161835658.jpg
 
Ah top thanks voor je reactie. Misschien een brutale vraag, maar heb je een foto van hoe de navigatie bij jou zitO-)
En bij deze een foto van mn nieuwe aanwinst*O*
 

Bijlagen

  • FEA86E98-F57E-43B2-92F1-02A708F0DC2F.jpeg
    FEA86E98-F57E-43B2-92F1-02A708F0DC2F.jpeg
    189,8 KB · Weergaven: 26
  • A49CA7D2-A9FC-4774-9266-41F150BEEE10.jpeg
    A49CA7D2-A9FC-4774-9266-41F150BEEE10.jpeg
    150,3 KB · Weergaven: 27
  • CCB26EB8-297C-4087-B6A8-8A5A22DD0F97.jpeg
    CCB26EB8-297C-4087-B6A8-8A5A22DD0F97.jpeg
    139,8 KB · Weergaven: 26
  • 9719024F-7894-43C4-AD31-14AA55B941E5.jpeg
    9719024F-7894-43C4-AD31-14AA55B941E5.jpeg
    170,9 KB · Weergaven: 24
Dank voor je foto's, ik heb ook gisteren de mijne opgehaald.
Was bevroren op de heenweg terug handvat verwarming aan en whoppa:] Ook hier en een beste grijns op mn gezicht.
Ik zal over een paar weken mn navigatie monteren zie wel dat boven de km teller wel de meest ideale positie is.
Hier ook nog maar even een plaatje dan 8-)
 

Bijlagen

  • 1.jpg
    1.jpg
    202,8 KB · Weergaven: 31
Helaas hebben wij niet zo'n handige beugel als de XC1200, dus we moeten een beetje creatief zijn
Ik heb een beeline navigatie, das nog makkelijker om ergens te plaatsen. Moet alleen wel je ding zijn om zo te navigeren 😄
 
Heeft er iemand interesse in een donker kort kuipruitje van MRA? Hoogte is 26CM. Stuur mij even een DM als je deze wilt overnemen.
 

Bijlagen

  • unnamed.jpg
    unnamed.jpg
    236,1 KB · Weergaven: 8
Nog even een update over de Michelin raod 6 ,de andere dag weer terug naar Eibergen voor een nieuwe raod 6 en exact het zelfde probleem.
Toen toch maar even gevraagd of de monteur er is even op wilde rijden, naar 15 minuten kwam hij weer met de conclusie dat er eigenlijk niet mee te rijden was .
Toen een Dunlop gepakt wie op het andere wiel zat waarmee hij wel rechtuit ging en tot de conclusie gekomen dat de raod 6 veel slapper is in het karkas.
Dus de raod er weer af en de Dunlop er op gezet en nu zijn alle problemen opgelost.
Band opgestuurd naar de motor zaak waar ik de motor gekocht heb en hij heeft de rekening betaald.
Dus de zaak is keurig opgelost, dus een dikke duim 👍 voor JP-motoren en motor Eibergen.👏
Ik heb het met de btw
 
Tiger 800 xcx 2017 spaakwielen hier. Wil ze tubeless laten maken via dit bedrijf: Outex tubeless kit nu ook los verkrijgbaar, maak je supermoto wielen zelf tubeless
Iemand ervaring met het tubeless laten maken.
Daarnaast kijk ik naar dunlop trailmax missions voor mijn tiger. Beetje off road, niet te gek en gravel (buitenland). Iemand daar ervaringen mee?
Thx.

Ik heb het achterwiel van mijn tiger 800 XC zelf tubeless gemaakt m.b.v. deze tape van 3M.
Ik heb er bewust voor gekozen om alleen het achterwiel te doen, deze is zodanig gevorm dat er ook daadwerkelijk een tubelessband op gemonteerd kan worden. Het voorwiel van de 2011 tiger is niet gemaakt voor een tubeless band, en volgens de experts zou het dan kunnen gebeuren dat bij het monteren van een tubelessband deze van de velg afloopt. Of dit bij het 2017 model ook zo is kan ik je niet vertellen.
Inmiddels heb ik er 4 banden en zo'n 65000 km mee gereden zonder problemen.
 
wat is het toch een ellende om de velgen een beetje schoon te krijgen en dat ze nog porummen ook... #haathalfmattevelgen
 
Terug
Bovenaan Onderaan