Het grote Triumph Tiger topic deel 5 "The roar of the Tiger"

Vandaag de navihalter geplaatst, kan niet anders zeggen dan dat het perfect werkt;)
Kost wat, maar dan heb je ook wat.
11.jpg
 
Toch maar de stoute schoenen aangetrokken en gisteren langs de dealer gereden. Eindstand; ik miste een 3mm spacer tussen blok en frame die er waarschijnlijk tussenuit viel toen ik de blokbout eruit haalde, waardoor hij net niet lekker zat en dus meer trilde. Gelukkig voor mijn gemoedsrust; monteur gaf al aan de dat ik niet de eerste was die dit is overkomen. _O- Beugels zitten goed vast, motor rijdt weer als vanouds, en ik ben weer blij! *O*

WhatsApp Image 2023-03-04 at 17.28.17.jpeg
 
Hallo allemaal,
Heb wat vragen over de Tiger 1200.....Met de buitentemperaturen inmiddels weer rond of boven de 20 graden (ja, ja.....sorry maar ik woon in Spanje haha) wordt het tijd om de knoop door te hakken en weer een motor aan te schaffen.
Ik ben nog aan het oriënteren en wilde in 1e instantie voor een KTM Super Adventure gaan, maar kwam ook een hele strakke Tiger 1200 XCX (2019) tegen tijdens mijn zoektocht.
Kan iemand mij vertellen wat de verschillen zijn tussen XCX en XCA? (of een link waar het terug te lezen is)
Wat zijn jullie bevindingen qua waardedaling?
 
Laatst bewerkt:
Hallo allen, Sinds kort heb ik mijn FJR ingeruild voor een Triumph Tiger 1200. Erg fijne motor. Alleen krijg ik veel wind tegen mijn helm aan. Heeft iemand ervaring met een kuipruitverhoger op een Tiger 1200?
 
Hallo allen, Sinds kort heb ik mijn FJR ingeruild voor een Triumph Tiger 1200. Erg fijne motor. Alleen krijg ik veel wind tegen mijn helm aan. Heeft iemand ervaring met een kuipruitverhoger op een Tiger 1200
Met deze clip-on heb ik (1,80m) geen last meer van wind, ook met systeemhelm omhoog zit je prima uit de wind.
Punt is wel dat ie het zicht belemmert, zelfs na 2 jaar ben ik er nog niet 100% aan gewend,

Schermafbeelding 2023-03-16 om 21.12.02.png
 
Laatst bewerkt:
Zijn er nog mensen op zoek naar wat leuke zijtassen voor op een 800?
Heb er 2 over van Hepco&Becker inclusief beugels, vraagprijs is 150 euro.
@Ronald75 Ik heb er een verhoogd Puig ruitje opzitten, prima uit de wind zo.

1678999597774.png
1678999549189.png
 
Zijn er hier 1050 eigenaren de sport danwel het oude model, die het zadel aangepast hebben met gel oid? Wat zijn jullie bevindingen?
 
ik heb nog de oude 1050 2009...
eerste zelf een goldgel pad er in gedaan...het scheelde wel wat, maar niet genoeg. zeker niet als je de hele dag aan het sturen bent.
sinds kort een triumph originele gel zadel.....en dat scheelt echt wel, ik vindt het beter dan wat ik ervoor had.
 
Ik heb eerst een origineel gelzadel gehad, nu heb ik een zadel van Bagster. De Bagster zit veel lekkerder, maar het moet qua looks wel je smaak zijn.
 
ik heb nog de oude 1050 2009...
eerste zelf een goldgel pad er in gedaan...het scheelde wel wat, maar niet genoeg. zeker niet als je de hele dag aan het sturen bent.
sinds kort een triumph originele gel zadel.....en dat scheelt echt wel, ik vindt het beter dan wat ik ervoor had.
Daar ligt het probleem ook een beetje. Gewoon rondje in de buurt gaat prima, maar langere stukken wordt vervelend op den duur. Zou het zadel graag wat harder hebben dan.
 
Ik heb eerst een origineel gelzadel gehad, nu heb ik een zadel van Bagster. De Bagster zit veel lekkerder, maar het moet qua looks wel je smaak zijn.
Heb je een foto toevallig Tyn? Heb in t verleden wel eens een zadel/bankstel 😄 van bagster gehad. Dat zat voortreffelijk maar zag er idd voor geen meter uit op die motor toen.
 
Als je meer foto's wilt hoor ik dat wel.
 

Bijlagen

  • 20221112_134004.jpg
    20221112_134004.jpg
    269,6 KB · Weergaven: 61
Maar even avondje prutsen gedaan.
 

Bijlagen

  • IMG-20230320-WA0012.jpeg
    IMG-20230320-WA0012.jpeg
    107,8 KB · Weergaven: 47
  • IMG-20230320-WA0014.jpeg
    IMG-20230320-WA0014.jpeg
    111,8 KB · Weergaven: 44
  • IMG-20230320-WA0016.jpeg
    IMG-20230320-WA0016.jpeg
    141,9 KB · Weergaven: 43
Ik ben op zoek naar een klein ruitje voor als ik off road wil. Heb er nu een best grote madstad opzitten. Iemand een suggestie?
 
Terug
Bovenaan Onderaan