Het grote Triumph Tiger topic deel 5 "The roar of the Tiger"

Frank, kan je ‘m niet laten dicht lassen? Er is ook wel twee componenten vulspul dat hoge temperaturen kan verdragen. bij Louis.de. Helaas niet meer bij Louis zie ik net. Ik heb nog wel een busje van dat spul thuis liggen. Stuur maar een pm als je interesse hebt. ik gebruik t toch niet meer.
Hij is ook niet helemaal mooi meer vandaar zoek ik een nette 2 dehands zonder roest toch bedankt voor je aanbod.
 
Waar is iedereen? Druk met:]?

Nee ik heb gisteren even een extra laag windscherm op 1050 gezet van het merk powerbronze. Ik had de puig hoge versie met echte deflector of hoe het ook heet. Echter als de wind er scheef op staat met mijn bijna 2 meter bulderde het om mijn helm heen kwam ik laatst achter. Dus nu dit even testen en de resultaten zal ik zeker delen hier! 🧐
 
Goedemorgen,

Het heeft iets langer geduurd dan verwacht maar sinds gisteren ben ik de trotse eigenaar van een Tiger 1050 "07*O*

Ik zal 'm zo eens wassen en dan een leuke foto voor de OP maken.

Nu ben ik nog zoekende voor een leuke sport demper en ik vroeg mij af of de TOR demper open genoeg is voor de indy map of dat ik beter een aftermarket kan halen, kan iemand daar iets over zeggen?

@Williej ik ben benieuwd wat je van het lage ruitje vindt, het standaard ruitje geeft bij mij precies de vind onder mijn helm dus daar moet ook iets anders op.
 
Goedemorgen,

Het heeft iets langer geduurd dan verwacht maar sinds gisteren ben ik de trotse eigenaar van een Tiger 1050 "07*O*

Ik zal 'm zo eens wassen en dan een leuke foto voor de OP maken.

Nu ben ik nog zoekende voor een leuke sport demper en ik vroeg mij af of de TOR demper open genoeg is voor de indy map of dat ik beter een aftermarket kan halen, kan iemand daar iets over zeggen?

@Williej ik ben benieuwd wat je van het lage ruitje vindt, het standaard ruitje geeft bij mij precies de vind onder mijn helm dus daar moet ook iets anders op.
Gefeliciteerd met je nieuwe fiets!
Ik ben benieuwd naar de foto's. 👌

Nee met tor moet je de tor tune nemen en is de indy veel te rijk.

Ja ik probeer vanavond miss wel ff een rondje te testen hoe het ruitje bevalt.
 
Ben ook erg benieuwd naar de ruitjes. Standaard ruit maakt herrie, maar heb er een kortere opzitten die eigenlijk net zoveel wind om m'n helm geeft

Erik
 
Zonder ruitje is het beste is in het voorgaande forums veel over gesproken, ik persoonlijk heb nu een fabbri ruitje voor mij een goede middenweg tussen looks en geluid.
 
Fabbri heb ik er ook op zitten, stuk beter dan standaard, maar inderdaad nog steeds niet stil.
 
Nou ff gereden. Het is nu net m'n vorige naked dus vol in de wind maar niet meer dat gebulder! Maar ik kan er nog geen zinnig advies over geven dus ga nog een keer rijden als er wat meer wind staat en kom er dan zeker op terug!

Wel leuk je ga meer smijten met een lager ruitje voor m'n gevoel aangezien ik meer het gevoel had er op te zitten ipv van er in.
 
Bij brabantmotors hebben ze ruitjes van powerbronze, als je het vraagt kun je daar een stukje mee proefrijden laag en hoog. Maar als je het zeker weet ik heb nog een laag mra ruitje liggen die mag voor een zacht prijsje weg.
 
Bij brabantmotors hebben ze ruitjes van powerbronze, als je het vraagt kun je daar een stukje mee proefrijden laag en hoog. Maar als je het zeker weet ik heb nog een laag mra ruitje liggen die mag voor een zacht prijsje weg.

Niks persoonlijks naar jou toe wes1985.

Al krijg ik ze daar bij Brabant motoren Grave gratis hoef ik ze nog niet 😋! Heb m'n tiger daar gekocht ik begrijp erg goed dat die geen dealer meer mogen zijn van triumph! Mijn hobby matig sleutelen is van een hoger niveau...
 
Laatst bewerkt:
Niks persoonlijks naar jou toe wes1985.

Al krijg ik ze daar bij Brabant motoren Grave gratis hoef ik ze nog niet 😋! Heb m'n tiger daar gekocht ik begrijp erg goed dat die geen dealer meer mogen zijn van triumph! Mijn hobby matig sleutelen is van een hoger niveau...
Mijn keus ligt ook bij een monteur in prinsenbeek, maar ik moet zeggen ze hebben mij ooit goed geholpen met een oudere motor(t595 daytona) maar dat is natuurlijk een persoonlijke ervaring.
 
Ruit = turbulentie. Geen ruit = geen turbulentie. Voor mij was geen ruit ideaal om te rijden maar ik vond de looks echt niet mooi. Heb nu kleinste ruitje van Powerbronze. Niet perfect maar ok compromis tussen looks en turbulentie.

Nog kleine tip voor wie het nog niet weet: Je kan nog beetje helling aan de ruit toevoegen door de onderkant wat te 'liften' door een spacer of zo tussen ruit en kuip te plaatsen bij de onderste schroeven. Dat doet de wind nog wat cleaner buigen.
 
Bij brabantmotors hebben ze ruitjes van powerbronze, als je het vraagt kun je daar een stukje mee proefrijden laag en hoog. Maar als je het zeker weet ik heb nog een laag mra ruitje liggen die mag voor een zacht prijsje weg.
Ik heb vandaag een stukje van 200km gereden en merk toch wel dat het gebulder mij stoort, wat voor prijsje heb je in gedachten voor het mra ruitje?
 
Ruit = turbulentie. Geen ruit = geen turbulentie. Voor mij was geen ruit ideaal om te rijden maar ik vond de looks echt niet mooi. Heb nu kleinste ruitje van Powerbronze. Niet perfect maar ok compromis tussen looks en turbulentie.

Nog kleine tip voor wie het nog niet weet: Je kan nog beetje helling aan de ruit toevoegen door de onderkant wat te 'liften' door een spacer of zo tussen ruit en kuip te plaatsen bij de onderste schroeven. Dat doet de wind nog wat cleaner buigen.

Heb jij zelf spacers er tussen geprobeerd ook? Zo ja heb je een foto?
 
Hallo Tiger vrienden,

Ben al geruime tijd het MF aan het volgen maar heb hier nooit echt actief aan deelgenomen. Sinds vorige week ben ik trotse eigenaar van dit fietsje, uitgerust met bijhorende zijkoffers, uit 2015. Gisteren de nummerplaat ontvangen en er onmiddellijk 200km bij op de teller gezet. Kom van een Honda CB SevenFifty ... amai wat een verschil. Power in overvloed. Zal hieraan nog moeten wennen en hoop in tussentijd niet te veel fototoestellen langs de kant van de weg tegen te komen.

Super tijgertje maar de gebruikelijke aanpassingen van het ruitje en spiegelverbreders zullen ook aan de beurt komen. Hetgeen ik denk dat het meest dringende is is een radiatorguard. Hebben jullie hier een voorstel/ervaringen of vinden jullie dit overbodig?

Greetings to you all,

F.

Tiger 1050.jpg
 
Welkom!

Wil je deze foto in de openingspost van dit topic?
 
Welkom hier! Mooie Tiger! Daar ga je veel plezier aan beleven. Wat betreft de radiator guard.. veel mensen vinden het overbodig, en ik behoorde ook tot hen. Tot ik pas geleden de pech had dat mijn radiator lek was door wat steenslag. Nieuw echt aan de prijs, maar 'gelukkig' een gebruikt exemplaar voor 150 euro kunnen vinden. Ik ga toch maar zo'n ding bestellen..Die van beowulf zien er goed uit, heb er ook een van cosmo gezien met triumph logo voor een schappelijke prijs. Maar heb er zelf geen ervaring mee, dus kan niets zeggen over duurzaamheid. Op het engelse triumph forum wel veel positieve geluiden gehoord op de beowulf.
 
Bevrijding dag ook na de tweede stop een stroom probleem sloeg kompleet dood bij op contact zetten 😬wegenwacht gebeld,na een half uurtje wachten nog even geprobeerd.....en wala hij deed het weer maar onderweg naar huis begon alles te knipperen en te stotteren maar toch net thuis gekomen waar bij het gas dicht doen ook alles uit ging!
accu aan de lader en bleek kortsluiting in te zitten ,nu ook maar een Motobatt MBTX12U er in gezet en even even voor de zekerheid aan de computer gehangen om een storingslampje van de motor te resetten bij motor Eibergen (gratis service)👍
en hij loopt weer als een zonnetje 😎
 
Laatst bewerkt:
Hallo Tiger vrienden,

Ben al geruime tijd het MF aan het volgen maar heb hier nooit echt actief aan deelgenomen. Sinds vorige week ben ik trotse eigenaar van dit fietsje, uitgerust met bijhorende zijkoffers, uit 2015. Gisteren de nummerplaat ontvangen en er onmiddellijk 200km bij op de teller gezet. Kom van een Honda CB SevenFifty ... amai wat een verschil. Power in overvloed. Zal hieraan nog moeten wennen en hoop in tussentijd niet te veel fototoestellen langs de kant van de weg tegen te komen.

Super tijgertje maar de gebruikelijke aanpassingen van het ruitje en spiegelverbreders zullen ook aan de beurt komen. Hetgeen ik denk dat het meest dringende is is een radiatorguard. Hebben jullie hier een voorstel/ervaringen of vinden jullie dit overbodig?

Greetings to you all,

F.

Bekijk bijlage 1498606
Gelukkig weer een rooie sport daar krijg je een brede grijns van op gezicht,veel plezier en veilge km er mee
 
Heb jij zelf spacers er tussen geprobeerd ook? Zo ja heb je een foto?

Ik heb gewoon paar rubberen ringen gekocht in doe het zelf zaak die opening in het midden hebben met ongeveer de diameter van de schroef. Heb er nu maar twee geplaatst onderaan wat neerkomt op een 'lift' van min of meer een centimeter. Je ziet het bijna niet. heb er ook al eens meer geplaatst maar dan zie je weer feller dat de ruit gekanteld is.

Niet de beste foto maar aan het ruitje onderaan zie je een kleine lift. Heb ondertussen wel het kleine Powerbronze ruitje

full
 
Ik zou nog een foto van mijn nieuwe aanwinst in de groep gooien dus bij deze:)

WhatsApp Image 2020-05-11 at 17.26.10 (1).jpeg




Vandaag maar even op de brug gezet om het luchtfilter en de behuizing te bekijken. Er zit al een K&N filter in en de luchtfilterhuis-modificatie is door de/een vorige eigenaar ook al uitgevoerd. Morgen de spanningsregelaar vervangen want die is helaas overleden, wordt gelukkig onder garantie vervangen.

Ps. Wat moet er belachelijk veel los om de tank eraf te krijgen-O-
WhatsApp Image 2020-05-11 at 17.26.10.jpeg
 
Controleer dan ook de alternator. Bij te lang doorrijden met een slechte spanningsregelaar (of accu) wil deze ook nog wel eens de geest geven.
Alle drie de spoelen moeten dezelfde spanning geven bij b.v. 4000 toeren.

ik ben de spanning vergeten dacht iets van 60V (staat eerder in dit topic)
 
Terug
Bovenaan Onderaan